Auteur Topic: zwetende cilinders  (gelezen 13262 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline GK

Re: zwetende cilinders
« Reactie #30 Gepost op: 03 november 2013, 13:46 »
is n engine flush wel goed voor een motor? lees er op internet verschillende tegenstrijdige dingen over

Offline Waffie

Re: zwetende cilinders
« Reactie #31 Gepost op: 03 november 2013, 14:13 »
 een engine flush reiningt daar waar nodig en zeker in jouw geval van een hoog olieverbruik kan ik je het aanraden en de handleiding  volgen.


heb je overigens wel eens overwogen een andere transalp te kopen (lees jonger exemplaar)
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline GK

Re: zwetende cilinders
« Reactie #32 Gepost op: 03 november 2013, 14:25 »
@Waffie,

nog niet overweogen, het lijkt me dat ik dan altijd duurder uit ben (tot nu toe) het zal lastig zijn om mijn huidige transalp te verkopen namelijk.



weet iemand trouwens een goede zaak waar ik olie en oliefilter kan kopen voor n goede prijs of zit er niet zo veel prijsverschil in en kan ik naar de lokale shop gaan

Offline Waffie

Re: zwetende cilinders
« Reactie #33 Gepost op: 03 november 2013, 15:59 »

over het alg zijn de huismerken van bijv polo en of louis zeer aantrekkelijk echter verzendkosten maken het weer minder aantrekkelijk

je moet dus eerder kijken naar kosten baten.

een oliefilter zal tussen de 10-13 euri kosten en voor olie zul je snel ca 40-60 euri per 4 ltr moeten neer tellen,
online shoppen kan ook een optie zijn

misschien is de clubactie  onderhouds sets iets voor je

hierin zit alles voor groot onderhoud zoals olie,oliefilter.bougies,remvloeistof en een luchtfilter voor slechts 80 euri
en dat is zeker niet duur
gewoon te bestellen bij mij !!
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline len_tour

Re: zwetende cilinders
« Reactie #34 Gepost op: 03 november 2013, 17:38 »
Die actie van waffie is absoluut het overwegen waard, ik zeg doen! Maar met een hoog verbruik/zweterij heb je meer olie nodig de komende jaren. Duss

Olie kan ook voordelig zijn bij de grote autozaak (niet halforts  maar brezan ofzo) let er op dat je 'jasoma' olie neemt (google maar eens. Staat vaak een motor op de verpakking) vooral bij een hoog verbruik is het goedkoper om een budget olie te gebruiken. Ik gooi er 'eurol' in. Ik giet het over in een kleine fles om mee te kunnen nemen.

Oliefilter, luchtfilter ed bestel ik meestal bij http://www.japparts.nl/index.php?main_page=index&cPath=79_86_93_190 ze hebben daar ook sloop-onderdelen maar wanneer je die nodig hebt kun je altijd eerst een oproepje op het forum doen natuurlijk.

Succes!
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline GK

Re: zwetende cilinders
« Reactie #35 Gepost op: 05 november 2013, 22:31 »
Heb in de miezer de olie vervangen (had in de avond wat tijd, morgen ga ik de cilinders goed met remmenreiniger oppoetsen en ga ik eens kijken of het iets geholpen heeft.

Olie zag er wel zwart groensig uit, dus dat kan niet echt een goed teken zijn

Offline Waffie

Re: zwetende cilinders
« Reactie #36 Gepost op: 06 november 2013, 00:29 »
 niet met remmenreiniger (verdampt veel te snel)

neem jizer (automaterialenhandel) insprayen en even laten intrekken

daarna afspeolen met de waterslang (geen hoge druk)

susses
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline GK

Re: zwetende cilinders
« Reactie #37 Gepost op: 06 november 2013, 07:08 »
mm die moet ik een keertje aanschaffen dan