Auteur Topic: HEIDENAU k60 scout, K60 "snowtex" K76  (gelezen 7912 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline TransAlpGhost

HEIDENAU k60 scout, K60 "snowtex" K76
« Gepost op: 04 november 2013, 21:17 »
Hoi,

op dit moment rijd ik een TA 650 met de K60 scout voor en achter, helaas rijd ik teveel op verharde wegen en is de achter band weer aan vervanging toe.

allereerst de K60 scout, heeft mij sinds april heel veel vertrouwen geven, veel meer controle, fantastische rem eigenschappen op droog weg dek, hier voor was het een Bridgestone BW 502 en dit is zo veel meer fun en vertrouwen. In de weinige stukken modder en zand die ik heb gezien, was er veel meer controle en het voor wiel bleef gewoon grip zoeken ipv onderuit te glijden. Op nat weg dek begint, de enigzinsrecht gesleten band, wel makkelijk uit te breken als ik te vroeg op het gas ga na een bocht.

Helaas geef ik veel gas of slijt de band gemakkelijk ::)  (ik haal de 7000 km en dan vind ik hem op, hoe de amerikanen hier 10k+ km op rijden is mijn een raadsel)

maar de kou slaat toe en de band moet vervangen worden, nu is mijn ervaring dat ik een iets meer weg band wel zou willen proberen om wat meer kilometers op een band te maken en het zal waarschijnlijk ook rustiger, minder herrie, rijden

zijn er mensen die ervaring hebben met de K76, ik zou zelf niet twijfelen over de k60 snowtex tenzij er goede verhalen te vinden zijn over k76 dus...

Ik heb de winterbanden post gelezen het hele 7graden verhaal de marketing ed het gaat me vooral om vertrouwen in een band en als ik er weer 7000 mee rijd ben ik voor het continu 25 graden wordt weer toe aan warm weer banden  :D

ik ben benieuwd,
groet Caspar

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline Waffie

Re: HEIDENAU k60 scout, K60 "snowtex" K76
« Reactie #1 Gepost op: 04 november 2013, 22:55 »
De keuze voor een bepaalde band is zo persoonlijk dat het onmogelijk is om te voorspellen wat jij van een K 76 zou vinden

banden die door de een beschouwd worden als de top (bandentests 2013) kunnen helemaal afgekraakt worden door anderen, en waar ligt dan de waarheid
Ik noem als voorbeeld de BT 21 van brisgestone en nu ca 5 jaar later is ze niet aan te slepen omdat enkel de prijs -20% daalde.
Zo rij ik zelf gemiddeld 18.000 km met een  all road achterband  die al vele jaren op de markt is.
Ik heb nog nooit een gevoel gehad van weg slippen, uitbreken of andere nare dingen anders dan die normaal te verklaren waren aan de weg omstandigheden en mijn rijstijl.

maar dan ben ik.
Als jij een goed gevoel hebt om de K 76 te proberen zul je dus op zoek moeten gaan naar gebruikers en dan nog weet je maar de helft
Maar bij het rijden in de winterse omstandigheden heb je een band nodig die sneller op temp komt, een open structuur heeft om zo juist water,modder en of sneeuw en ijs makkelijk uit het profiel kwijt raakt
persoonlijk  ben ik van mening dat de K 60 snowtex structureel de beste papieren heeft.
Daarmee wil ik zeggen dat je de keuze voor de K 76 even uit moet stellen tot het nieuwe seizoen
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline TransAlpGhost

Re: HEIDENAU k60 scout, K60 "snowtex" K76
« Reactie #2 Gepost op: 05 november 2013, 12:02 »
beste Waffie,

dank voor een inhoudelijke reactie, je onderstreept mijn idee, de K60 M+S SILICA worden besteld, vooral het open profiel verhaal en de rubber samenstelling zijn doorslag gevend (en online zijn de verdomd goed betaalbaar)

de k76 worden iig uitgesteld tot het warmere seizoen weer aanbreekt.

dank
Groet Caspar

http://www.reifenwerk-heidenau.de/modules/reifenliste/view.php?point=5&rtyp=17&profil=101&pic=107
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline agranado

Re: HEIDENAU k60 scout, K60 "snowtex" K76
« Reactie #3 Gepost op: 06 november 2013, 10:42 »
Zijn er hier ook lui die last hebben van gewiebel in stuur met de K60 Scout M+S?

Ik heb deze set op mijn alp600 gehad en had bij 40-50 een constante wiebel in voorwiel. Niet veel later alp650 aangeschaft en de K60 banden overgezet. Direct het gewiebel ook mee overgeplaatst.

Ik ga zelf denk ik weer terug naar Tourance bandjes.
MotorAvonturist.nl | Blog over reizen & kamperen met de motor

Offline Arjen

Re: HEIDENAU k60 scout, K60 "snowtex" K76
« Reactie #4 Gepost op: 06 november 2013, 22:50 »
Kan zijn dat je gewoon een wiebel band hebt (lees: productie foutje). Schijn je niet uit te kunnen balanceren, omdat hij gewoon niet mooi rond is (?)
“Never Stop Exploring”

Offline TransAlpGhost

Re: HEIDENAU k60 scout, K60 "snowtex" K76
« Reactie #5 Gepost op: 07 november 2013, 01:54 »
bij mij was de wiebel juist over toen ik van bridge stone op heidenau k60 scout overstapte. en het gaat al bijna 7000 km goed
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline voorstad

Re: HEIDENAU k60 scout, K60 "snowtex" K76
« Reactie #6 Gepost op: 25 november 2013, 10:55 »
Zijn er hier ook lui die last hebben van gewiebel in stuur met de K60 Scout M+S?

Ik heb deze set op mijn alp600 gehad en had bij 40-50 een constante wiebel in voorwiel. Niet veel later alp650 aangeschaft en de K60 banden overgezet. Direct het gewiebel ook mee overgeplaatst.

Ik ga zelf denk ik weer terug naar Tourance bandjes.

En, bevallen de Metzeler Tourance exp banden?  :D
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline agranado

Re: HEIDENAU k60 scout, K60 "snowtex" K76
« Reactie #7 Gepost op: 27 november 2013, 21:11 »
Het is een feestje Eelco! Gewiebel is volledig weg en veel meer gevoel bij het wegdek. Wel stuk spannender toen we door het zand naar de paalcamping reden, maar ik zit eigenlijk 99% van de tijd op asfalt. Dus tel mij maar mee met je fanclub :angel: .
MotorAvonturist.nl | Blog over reizen & kamperen met de motor

Offline Waffie

Re: HEIDENAU k60 scout, K60 "snowtex" K76
« Reactie #8 Gepost op: 27 november 2013, 21:59 »
Het verheugd mij om deel te mogen zijn geweest van het feest team,

geniet er van,

mvg ad
« Laatst bewerkt op: 13 december 2013, 11:18 door Waffie »
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline TransAlpGhost

Re: HEIDENAU k60 scout, K60 "snowtex" K76
« Reactie #9 Gepost op: 12 december 2013, 22:20 »
zo, korte review

de band is maar lastig te beoordelen of het echt te winter versie is, er staat ergens dun in het rubber SiO2 dat verteld dat het echt zo is. De zelfde band maat als mijn voorganger(scout) is een veel minder bolle band, het is op eens een heel schattig bandje na mijn wat grove k60 scout(wel stoer vond ik :) ).

de winter k60 silica is ontgroend, en niet persee mijn favoriet, slijt al erg snel bij weg km's, en in bochten vind ik het wat onvoorspelbaar aanvoelen. Maar wie weet, nu het echt koud wordt, wordt ik er misschien nog heel blij van.
De band heeft wel echt even tijd nodig om op tewarmen voor dat er grip is, uitbrekend voor het rijksmuseum langs is best leuk maar niet perse mijn idee van die bocht nemen ???

banden zijn een persoonlijk iets deze is niet slecht maar ik zal hem niet snel nog eens bestellen

naja het experiment wordt vervolgd maar ga bij de volgende wissel weer eens iets nieuws proberen.

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline sander.en.marianne

Re: HEIDENAU k60 scout, K60 "snowtex" K76
« Reactie #10 Gepost op: 12 december 2013, 23:38 »
Wij zijn met de K60 Scout van Nieuwersluis tot Libreville gereden. Pak hem beet 17000 km en toen waren ze nog niet op.
Nu ook weer ergens tussen de 7000 en 8000 gereden en zien er nog uit alsof we de 20000 km makkelijk zouden moeten kunnen halen (als de motoren niet defect waren geweest). Banden bevallen ons dus uitermate uitstekend. Maar vraag me af hoe je ze met 7000 km al bijna op kunt hebben.
Kwestie van een zeer actieve rechter hand of verkeerde bandenspanning???
De Pirelli MT21 die we een tussen periode gehad hebben waren na minder dan 10000 km tot op het canvas versleten.

Offline Waffie

Re: HEIDENAU k60 scout, K60 "snowtex" K76
« Reactie #11 Gepost op: 13 december 2013, 11:21 »
dear transalpghost

tja
het  geeft weer eens aan dat banden zeer persoonlijk zijn.

en ik deel de ervaringen die jij beschrijft totaal niet.
maar dat ze minder bol is . ja dat is juist
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline TransAlpGhost

Re: HEIDENAU k60 scout, K60 "snowtex" K76
« Reactie #12 Gepost op: 20 december 2013, 10:39 »
beste sander en marianne,

Ik heb misschien idd een wat actieve rechter hand, maar 17000 dat is wel echt veel meer, houden jullie dan ook lage snelheden aan op het asfalt? ik rijd 130 waar dat mag... ook op de k60.

nu was mijn achterband ook vooral recht afgesleten, het profiel is er nog meer dan voldoende, dus niet vervangen omdat het canvas er doorheen kwam maar om dat bochten onvoorspelbaar aanvoelde.

@ Waffie, inderdaad, leuk om te zien, heb jij het dan ook echt over de sio2, de winter, band?

aan beiden, de k60 scout is een fantastische band hoor!

groetjes

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline TransAlpGhost

Re: HEIDENAU k60 scout, K60 "snowtex" K76
« Reactie #13 Gepost op: 26 mei 2015, 21:00 »
Het is een tijde geleden maar toch een reactie van mijn eigen kant.

Ik heb dit keer met meer rij ervaring en meer-bochten-hang lef. En een hogere banden spanning in de winter, de banden niet rechtgesleten.

En nu staat er 17000 op de banden voor kan nog ff achter heel ff.

De K76 laat ik even zitten  ivm een vakantie rit met mogelijk onverharde paden en als ik er toch een jaar lang bijna 18000 mee kan rijden ga ik wederom voor de k60 scout.

Ik zag wel dat heidenau zelf de 120 als achter band getest heeft en garant staat
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer