Techniek > Techniek Algemeen

Kan kapotte CDI ook zorgen voor een lege accu?

(1/2) > >>

stijnstijn:
Zoals enkele van jullie weten ben ik gisteren met de limbo allroad rit (light versie) paar keer aangeduwd wegens een lege accu.

Nou staat de accu aan de lader, dynamo is doorgemeten (is goed!)

En kan ik dadelijk de andere spanningen gaan meten.

Echter bedenk ik me nou dat bij het starten (met volle accu) de toerenteller niet meteen meegaat, alsof de motor eerst even warm moet draaien.
Na paar minuutjes, even met gas jengelen enzo, schiet de toerenteller ineens van z'n plek af.

Zoals een hoop topics vermelden duidt dit meestal op een kapotte CDI.

Maar kan de CDI ook de oorzaak zijn van een lege accu?

Robertehv:
Ook ik heb het genoegen mogen smaken om jouw mooie witte TA aan te duwen bij de mac 8) Gelukkig hoefde dit onderweg in de drek niet herhaald te worden, knappe aktie!

Het is niet altijd de CDI, zeker als de motor nog loopt zou ik een kijken op de site van Deti, daar staat dat jouw probleem ook door een slechte verbinding van een van je achterste cylinders kan komen, Daar haalt nl. jouw toerenteller z'n signaal vandaan.

En na gisteren zou het best wel eens kunnen dat daar wat minder stevige en droge contactjes zitten.

Heb thuis het water uit mijn laarzen gegoten........

stijnstijn:

--- Citaat van: Robertehv op 11 november 2013, 17:14 ---Ook ik heb het genoegen mogen smaken om jouw mooie witte TA aan te duwen bij de mac 8) Gelukkig hoefde dit onderweg in de drek niet herhaald te worden, knappe aktie!

Het is niet altijd de CDI, zeker als de motor nog loopt zou ik een kijken op de site van Deti, daar staat dat jouw probleem ook door een slechte verbinding van een van je achterste cylinders kan komen, Daar haalt nl. jouw toerenteller z'n signaal vandaan.

En na gisteren zou het best wel eens kunnen dat daar wat minder stevige en droge contactjes zitten.

Heb thuis het water uit mijn laarzen gegoten........

--- Einde van citaat ---

Ik weet het, ik weet het, ik schaam me dood maar ben jullie eeuwig dankbaar!
Ik heb net even met reserve cdi geprobeerd maar was geen oplossing, zal inderdaad connectie zijn van toerenteller zelf. Morgen (bij daglicht) nog eens kijken.

Floor:
De mijne heeft hetzelfde met de toerenteller. En heeft het al zolang ik hem heb (35-40.000 km. Ong een jaar of 2), ik vermoed dat het er al langer zit, maar ik weet niet wat het is (heb er ook niet naar gezocht  ::)). Heb in de tussentijd wel (voor zover ik weet) alle contacten al eens los gehad, ingesprayed/schoongemaakt en teruggeduwd, maar het duurt altijd een paar seconden (minuut?) voor hij de toerenteller oppakt. De motor loopt wel  gewoon goed, ben ermee van Zuid-Afrika naar huis gereden, naar Marokko en hij gaat de volgende keer gewoon weer mee.
Maar ik heb niet vaak de accu leeg en het duurt ook geen minuten. Gewoon eventjes.  ;)

Floor:
Zouden het niet twee verschillende issues kunnen zijn trouwens?

Accu een keer he-le-maal leeg gemaakt, waardoor hij moeilijk weer bijlaadt? Heb ik een keer gehad met een drz, lampen zitten niet over het contact geschakeld en had die aan laten staan,  ;D  ::) accu compleet dood, aangeduwd, stuk mee gereden, nog steeds leeg. Nog een aantal keer mee gereden, bleef leeg. Alle spanningen leken goed. Lang aan de druppellader: vol. En nu nog steeds gewoon goed.  8)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View