Techniek > Techniek Algemeen

nieuwe remblokjes monteren

(1/7) > >>

GK:
Hoi hondarijders!

Vandaag was het mooi weer, dus ik dacht, sleuteldagje!

luchtfilter ontvet en weer ingeolied, boutjes inge(koper)vet en lang uitgestelde klus: voorremblokjes vervangen.

Ik ben aan de slag gegaan en alles ging eigenlijk wel voorspoedig, 1 zo'n glijstangetje wilde niet los maar met wat aanmoediging lukte dit toch ook.

Nieuwe blokjes erin, probleem... daar gaat nooit een remschijf tussen passen  :o

Ik heb wat olie afgelaten en zo kon ik t iets verder induwen maar niet genoeg dat er een remschijf tussen past. Volgens mij zijn de zuigers redelijk geoxideerd en besmeurd met alles wat er niet op hoort en willen de zuigers daarom niet meer dieper.

Heeft iemand hier ervaring mee en evt. manieren om dit schoon te maken of in te vetten. Durf niet zo goed vet te gebruiken bij mijn remmen  :))

Ik hoop dat mn verhaal duidelijk is...

Oldtimer:

--- Citaat ---Heeft iemand hier ervaring mee
--- Einde van citaat ---

Natuurlijk hebben motorrijders hier ervaring mee. Je spreekt er zo'n 1100 aan via dit forum.

Bekend probleem en er is al heel veel over geschreven.
Er zit meestal niets anders op dan de cylindertjes netjes schoon te maken en de manier waarop kun je vinden op de website.
http://leden.transalpclub.nl/index.php/techniek/algemeen

Verder kun je hier ook de zoekfunctie gebruiken.

Suc6

GK:
bedankt,

Hahah ja ik had de zoekfunctie gebruikt maar na 2 pagina's scrollen dacht ik, ik vraag het even :-) :angel:

GK:
Zo, even doorgelezen, wordt nog best een werkje :-0 en de aanschaf van een aantal materialen.

Is het slim om ook meteen zon staalflex leiding te installeren, wat zijn de gedachtes hierover

The Headless Horseman:
Ik zou het doen  :). Weet zo gauw effe niet wat het bj van jouw Alp is, maar ga er maar vanuit dat de originele remleiding (de flexibele stukken dan) na een jaartje of 20 hun beste tijd hebben gehad  :-\

Succes verder met klussen  8)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View