Techniek > Techniek Algemeen

minilift of motorkrik

(1/3) > >>

GK:
Beste,

Om bepaalde werkzaamheden makkelijker aan mijn motor te kunnen doen wilde ik investeren in een minilift ŕ €60,- of een motorlift ŕ €85,-. De laatste optie lijkt mij het beste omdat ik hier wellicht het meeste aan heb en het ook het meest stabiel is. Maar misschien hebben jullie ervaring mee dat het te lomp is of in de weg zit en wellicht is de minilift ook weer zo compact dat het makkelijk mee te nemen is op een lange trip, altijd handig.

Zit dus een beetje in dubio.

Ervaringen zijn welkom!

link van producten in kwestie
http://www.motorliften.nl/minilift-motor-rood.html#description-anchor

http://www.iriktrading.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=37&category_id=39&option=com_phpshop&Itemid=4

The Headless Horseman:
Ik heb de bovenste  :) 2 zelfs  ;)

Onderste ook gehad, maar weer verkocht. Voordeel is dat de motor op een wat comfortabeler hoogte komt om er aan te werken, zeker als je er nog wat blokken hout oid onder stopt. Nadeel is dat de motor niet rechtstandig omhoog gaat. Verder vind ik 'm groot, dus bij het om de motor lopen/werken steekt er aan alle kanten wat uit, maar ook als je 'm niet gebruikt is het een sta in de weg. Het ding is zwaar, dus effe pakken of wegzetten is niet erg makkelijk.
Al met al vond ik het een lomp en onhandig ding  :-\

Schaarkrikje bevalt me beter  8). Zéker icm met mijn heftafel.
Maar ook om even de ketting te stellen of smeren of wiel te demonteren (heb geen middenbok) werkt het prima.

Grtz,
René

Robertehv:
Ik heb de laatste, dan de harleylift uitvoering, gewoon zowat hetzelfde dus.
Het hefmechanisme is makkelijk, de basis wat breder dus stabieler. Het wel een behoorlijk groot ding wat je niet ff tegen de muur zet of ophangt.
Ongeacht je keuze, altijd je motor nog extra vastzetten zodat hij niet van de lift afvalt.

jomakra:
Beide kopen.

Voor mijn AT gebruik ik de grote versie (met plankje en met rubber bekleed) omdat dat beter past.
Voor de dominator gebruik ik de kleine omdat ik precies de twee steunen onder de framebuizen kan zetten
ipv onder de keienvanger.

eerst goed onder je motor kijken wat er past.

grtz,
marco

GK:
bedankt voor de reacties.

Ik denk dat die kleine schaarlift het meest geschikt is voor mij, die twee steunen zullen waarschijnlijk niet passen (Transalp met kap) maar die kan ik er als ik het goed begrijp gewoon aflaten en ook gewoon een blok hout er op leggen (als hij niet hoog genoeg gaat)

En inderaad, goed vastzetten is een goede tip ;-)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View