Auteur Topic: hulp bij verhoging stuur.  (gelezen 2623 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline eerde jan

hulp bij verhoging stuur.
« Gepost op: 27 december 2013, 10:34 »
Ik heb nou zo'n beetje het hele forum al doorgelezen maar kom er niet echt uit.
Heb laats de drenthe all road rit gereden, en had toen ontzettend last van mijn polsen.
En als ik lang op de weg rij krijg ik last van mijn rug.
Dus nou is mijn vraag, wat is een goeie verhoging voor mijn stuur.
Moet ik nou alleen verhogers doen of ook een ander stuur?
En wat voor stuur zou dan het beste zijn.
Ik ben 1.85 met lange armen.

Hoop dat iemand mij dit kan vertellen.

Offline Sandra

Re: hulp bij verhoging stuur.
« Reactie #1 Gepost op: 27 december 2013, 11:02 »
Vanwege nekklachten heb ik het standaard stuur 30 mm verhoogd met simpele stuurverhogers van Louis.de uit Duitsland.
Heb van het stuur 1.5 cm aan beide kanten afgezaagd zodat de originele leidingen wat meer naar binnen kwamen en niet te strak kwamen te staan.
Het helpt bij mij als klein 1.62 mtr  iemand dus iemand met lange armen zal hier wellicht zeker ook baat bij hebben.
[img]http://img684.imageshack.us

Offline V-Twin

Re: hulp bij verhoging stuur.
« Reactie #2 Gepost op: 27 december 2013, 11:04 »
Wat je moet doen is, gelet op je klachten een lastig verhaal. Vaak is het een kwestie van uitproberen.
Je zou kunnen starten met stuurverhogers waardoor je wat rechter op kan zitten. Vaak kan je ongeveer 2 en 2,5 cm omhoog zonder problemen te krijgen met de lengte van je gas, koppelingskabel, remslang.

Als je last van je rug krijgt kunnen daar diverse oorzaken aan ten grondslag liggen. Realiseer je dat lang zitten op een motor ook iets is wat je moet leren. Het is net als fietsen sommige mensen hebben eerst zadelpijn als ze af en toe eens fietsen maar na verloop van tijd wordt dat minder.
Een rol bij rugklachten bij motorrijden spelen ook:
- lengte van de jas, komt de wind er onder en koelt je rug snel af, remedie niergordel om doen;
- zadel te zacht / instabiel, remedie, zadel opnieuw laten vullen en evt iets verhogen;
- achterschokdemper versleten of te strak afgesteld, remedie vervangen of beter afstellen
- spaken in het achterwiel staan te slap waardoor je continue een zwabberende motor onder je achterwerk hebt, remedie, spaken controleren en evt stellen
- voetsteunen staan voor het mooie te hoog, remedie verlaagde voetsteunen monteren van bijv SW Motech.

Kortom zoals zo vaak in het leven sommige zaken het is zoeken en elimineren.


Succes.

Offline Goobi

Re: hulp bij verhoging stuur.
« Reactie #3 Gepost op: 27 december 2013, 11:41 »
Is dit iets?: http://www.louis.de/promotion/lenkerklemmboecke_rise_up.asp
Hiermee komt je stuur iets omhoog čn iets dichterbij. Ik heb ze op mijn TA 700 geplaatst voor een meer ontspannen houding van mijn iets te korte armen. De kabels waren er net lang genoeg voor.
 
Groet,
Geert-Jan
XL 700 V Transalp (2008, blue)

Offline eerde jan

Re: hulp bij verhoging stuur.
« Reactie #4 Gepost op: 27 december 2013, 19:58 »
Bedankt voor de reactie's.
Ik voel opzich wel wat voor het vernieuwen cq aanpassen van het zadel.
Mijn jas is trouwens lang genoeg, en als ik lange ritten maak dan heb ik altijd een niergordel om ;).
En ik zal standaard stuurverhogers bestellen.

We gaan van alles wat proberen.

Offline The Headless Horseman

Re: hulp bij verhoging stuur.
« Reactie #5 Gepost op: 27 december 2013, 20:41 »
Je kunt ook nog experimenteren met de stand van je stuur. Wat meer naar voren of juist naar achter. De uiteinden van het standaardstuur zijn nogal naar de bestuurder toe gebogen en hangen ook wat 'af'.

Door het stuur te verstellen gebeurt er ook nogal wat met de uiteinden. Wellicht vind je een prettiger instelling.
Een ander stuur plaatsen kan altijd nog  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline eerde jan

Re: hulp bij verhoging stuur.
« Reactie #6 Gepost op: 27 december 2013, 20:50 »
Je kunt ook nog experimenteren met de stand van je stuur. Wat meer naar voren of juist naar achter. De uiteinden van het standaardstuur zijn nogal naar de bestuurder toe gebogen en hangen ook wat 'af'.

Door het stuur te verstellen gebeurt er ook nogal wat met de uiteinden. Wellicht vind je een prettiger instelling.
Een ander stuur plaatsen kan altijd nog  :)

Ik heb hem al maximaal naar voren gehad. Zodat hij net de kuip niet raakt.
Heb hem gister net weer wat terug gezet.
En als ik die verhogers hier in de buurt wat geschikt kan krijgen ddan probeer ik dat ook even.

Offline DoppieTien

Re: hulp bij verhoging stuur.
« Reactie #7 Gepost op: 27 december 2013, 22:34 »
Heb je geen motorcross zaak in de buurt? Daar moeten ze ze wel hebben voor plusminus 30 euro.

Offline Bill