Auteur Topic: Wannabee Transalp 600 Supermotard van Keiji... (Picture heavy topic)  (gelezen 7377 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline RoyalClub

Hoi.

Ik ben Keiji en ik heb een transalp gekocht voor een prikkie nadat mijn Honda XR de geest gaf en snel vervoer nodig had. Ik kan me alleen niet beheersen en ben weer vanalles aan het uithalen met 't apparaat in plaats van er gewoon op te rijden, 't kan altijd beter.. :)




en meteen maar omgedoopt :+


Modlist:
  • Beetje roest hier en daar
  • laser produro demper
  • wilbers achterveer  ;D
  • JAMA valbeugels
  • Stalen remleiding Venhill van een CRF450 (niet aan te raden ivm bochten die de leiding nu moet maken. Venhill zelf is een prima producent)
  • extra snelle +10 pk PIAA sports claxon.. 115db  ;D
  • Knijptoetertje
  • Gele pit in de voorlamp
  • Verstelbare Koppelingshendel van ZETA voor een DRZ400SM
  • Brede voetsteunen
  • Vork brace

To do list:
  • Carbs synchroniseren
  • Hyperpro Voorvering
  • 4zuiger remklauw, een nissin van een cbr600f4 is wel een mooie
  • Rempomp voor bovenstaande, heb ik al liggen van braking. 16mm radiaal
  • Kmteller werkende maken ivm 17inch voorwiel
  • Xscreen of varioscreentje, word gek van de turbulentie..
  • Protaper/magura fatbar stuur
  • Stuurklemmen voor bovenstaande
  • Handkappen met aluminium beugel
  • Navi steun


Verhaaltje betreffende de ombouw:

De achtervelg was aan het rotten en gezien ik op dat moment moeilijk kon zien hoe ernstig het was besloten dat er andere velgen moesten komen.
De voorvelg was al vervangen voor die van een XR650V (oer @T?) met foei lelijke rode naaf :)

De enige alternatieven voor excel velgen op dat moment waren op dat moment velgen van iemand op marktplaats voor een erg, euh, stevige prijs, en dan moest ik mn eigen naven nog inleveren ook..

toen via een maat van me een setje 17inch velgen gescoord en die er maar omheen gepropt.

Originele naven, warp9 velgen, Haan spaken en door haan in elkaar gezet.





Hier naast de achternaaf. kleur komt wel overeen. achter is alleen zijdeglans/glans. en dat plastidip is gewoon mat.







Band liep tegen de kettingkast aan, maar ik heb dat lipje aan de binnenkant van de achterbrug gewoon iets naar de brug toe gebogen en nu loopt ie vrij.

De originele brace past niet meer, evenals het spatbord. Vorkbrace heb ik een andere voor, die komt van mn XR af, moet alleen effe een andere tussenplaat voor gefreesd worden, dit zal hopelijk volgende week ergens gebeuren.


Daglicht fotos






Citaat
Voor iedereen die een korte koppelingshendel wil, omdat je met twee vingers wil koppelen, je een verstelbare hendel wil of omdat je t gewoon mooier vind, ik ben er vanavond achter gekomen dat een DRZ400 (SM) koppelingshendel van ZETA past.

Enig punt van aandacht is dat ie een stukje tegen de originele handkap aan komt.
Als je andere handkappen hebt is dit verder geen probleem.
Je kan de hendel zo monteren (wel even speling aanpassen) maar het is beter dat je OF andere handkappen koopt of de originele een beetje, eh, helpt :)




en hier mn snel even aangepaste handkap.. Zodra ik weer wat centjes over heb komt er bij mij een ander stuur op en een setje barkbusters die ik nog heb slingeren van mn XR :)




De zeta die ik gemonteerd heb is ook een wegklap hendel. (voor als je op je snufferd gaat) Dat mechanisme waardoor de hendel omklapt is wat tegen de kap aan komt. Als je een hendel koopt (korter/instelbaar/anders) voor een drz400sm dan denk ik dat ie gewoon past zonder gezeur.

Het starten-in-de-versnelling-met-koppeling-in schakelaartje werkt ook gewoon met deze hendel.

Intrekken van de hendel voelt bij mij ook soepeler, ondanks dat er geen messing busje in zit voor de lagering zoals bij origineel.. :)






Momenteel rest mij enkel de kilometerteller weer werkende maken,

Dit moet gaan werken met de opnemer/wormwielding van een cbr1000f uit 1988 en een kabel van een @T uit ik dacht 1996..

Offline Oldtimer

Re: Wannabee Transalp 600 Supermotard van Keiji... (Picture heavy topic)
« Reactie #1 Gepost op: 04 januari 2014, 09:33 »
Moi Warrukhoor.
Zo te zien heb je er ook de ruimte en de spullen voor om het te maken.
Vraag me alleen af hoe het weggedrag is geworden met 2 gelijke wielen.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline *thomas*

Re: Wannabee Transalp 600 Supermotard van Keiji... (Picture heavy topic)
« Reactie #2 Gepost op: 04 januari 2014, 11:14 »
Nog iemand die de weg vanop het apriliaforum heeft gevonden ;)

Offline EelkoL

Re: Wannabee Transalp 600 Supermotard van Keiji... (Picture heavy topic)
« Reactie #3 Gepost op: 04 januari 2014, 11:39 »
Lekker bakje koffie ook op die laatste foto....

Danny, ik gebruik ook geen koppeling bij het opschakelen behalve van 1 naar 2, bevalt prima. Niets mis mee toch?
'99 TA

Offline The Headless Horseman

Re: Wannabee Transalp 600 Supermotard van Keiji... (Picture heavy topic)
« Reactie #4 Gepost op: 04 januari 2014, 13:55 »
Hé, leuk topic  :)

Bedankt ook voor de tip met de koppelingshendel. Ga ik onthouden  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Two Plugs

Re: Wannabee Transalp 600 Supermotard van Keiji... (Picture heavy topic)
« Reactie #5 Gepost op: 04 januari 2014, 14:31 »
Mooi stukkie huisvlijt, complimenten!
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline RoyalClub

Re: Wannabee Transalp 600 Supermotard van Keiji... (Picture heavy topic)
« Reactie #6 Gepost op: 04 januari 2014, 20:12 »
Hé, leuk topic  :)

Bedankt ook voor de tip met de koppelingshendel. Ga ik onthouden  8)

Thanks, graag gedaan.

Even een aanvulling daar op  :angel:  De koppelinghendel schakelaar werkt dan even niet meer, dwz, je kan m ook met de koppeling los starten in de versnelling.. Ik ga er nu even een plakje plexiglas op lijmen..

Lekker bakje koffie ook op die laatste foto....

Danny, ik gebruik ook geen koppeling bij het opschakelen behalve van 1 naar 2, bevalt prima. Niets mis mee toch?

De koffie is heerlijk, vers gemalen bonen, nomnomnom

van 1 naar 2 zou ik wel de koppeling gebruiken, omdat je ook door de neutraal moet. Daarna maakt t minder uit..

Nog iemand die de weg vanop het apriliaforum heeft gevonden ;)

Eerder via MF en ADVrider  :angel:  Alles goed verder?

Scheelt dit ook in de kracht die je moet zetten?
Ik trap nu bij langere ritten zonder te ontkoppelen door de versnellingen omdat ik vanwege spierklachten geen kracht meer heb om te koppelen.

Ja, het wordt iets zwaarder omdat je arm nu eenmaal kleiner is. Maar mijn hendel is voor 3vingers, misschien zijn ze er ook met langere hendels.

Moi Warrukhoor.
Zo te zien heb je er ook de ruimte en de spullen voor om het te maken.
Vraag me alleen af hoe het weggedrag is geworden met 2 gelijke wielen.

Haha ja ik heb een mooi adresje in het naburige dorp waar ik kan sleutelen.. ook mooi geprijsd onderdelen en dergelijke bestellen  :angel:

Stabieler is wat ik er zo snel van merk. met de smalle originele banden leg je m makkelijk in een bocht, maar voelt naar mijn idee instabiel aan tov deze setup :)

Op ADV rider zeiden er een paar dat t misschien heel nerveus zou gaan sturen omdat ie nu op zn neus staat. Heb er nog geen last van ondervonden.



Mooi stukkie huisvlijt, complimenten!

Bedankt! :D