Algemeen > Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden

Wannabee Transalp 600 Supermotard van Keiji... (Picture heavy topic)

(1/2) > >>

RoyalClub:
Hoi.

Ik ben Keiji en ik heb een transalp gekocht voor een prikkie nadat mijn Honda XR de geest gaf en snel vervoer nodig had. Ik kan me alleen niet beheersen en ben weer vanalles aan het uithalen met 't apparaat in plaats van er gewoon op te rijden, 't kan altijd beter.. :)




en meteen maar omgedoopt :+


Modlist:

* Beetje roest hier en daar
* laser produro demper
* wilbers achterveer  ;D
* JAMA valbeugels
* Stalen remleiding Venhill van een CRF450 (niet aan te raden ivm bochten die de leiding nu moet maken. Venhill zelf is een prima producent)
* extra snelle +10 pk PIAA sports claxon.. 115db  ;D
* Knijptoetertje
* Gele pit in de voorlamp
* Verstelbare Koppelingshendel van ZETA voor een DRZ400SM
* Brede voetsteunen
* Vork brace
To do list:

* Carbs synchroniseren
* Hyperpro Voorvering
* 4zuiger remklauw, een nissin van een cbr600f4 is wel een mooie
* Rempomp voor bovenstaande, heb ik al liggen van braking. 16mm radiaal
* Kmteller werkende maken ivm 17inch voorwiel
* Xscreen of varioscreentje, word gek van de turbulentie..
* Protaper/magura fatbar stuur
* Stuurklemmen voor bovenstaande
* Handkappen met aluminium beugel
* Navi steun

Verhaaltje betreffende de ombouw:

De achtervelg was aan het rotten en gezien ik op dat moment moeilijk kon zien hoe ernstig het was besloten dat er andere velgen moesten komen.
De voorvelg was al vervangen voor die van een XR650V (oer @T?) met foei lelijke rode naaf :)

De enige alternatieven voor excel velgen op dat moment waren op dat moment velgen van iemand op marktplaats voor een erg, euh, stevige prijs, en dan moest ik mn eigen naven nog inleveren ook..

toen via een maat van me een setje 17inch velgen gescoord en die er maar omheen gepropt.

Originele naven, warp9 velgen, Haan spaken en door haan in elkaar gezet.





Hier naast de achternaaf. kleur komt wel overeen. achter is alleen zijdeglans/glans. en dat plastidip is gewoon mat.







Band liep tegen de kettingkast aan, maar ik heb dat lipje aan de binnenkant van de achterbrug gewoon iets naar de brug toe gebogen en nu loopt ie vrij.

De originele brace past niet meer, evenals het spatbord. Vorkbrace heb ik een andere voor, die komt van mn XR af, moet alleen effe een andere tussenplaat voor gefreesd worden, dit zal hopelijk volgende week ergens gebeuren.


Daglicht fotos







--- Citaat ---Voor iedereen die een korte koppelingshendel wil, omdat je met twee vingers wil koppelen, je een verstelbare hendel wil of omdat je t gewoon mooier vind, ik ben er vanavond achter gekomen dat een DRZ400 (SM) koppelingshendel van ZETA past.

Enig punt van aandacht is dat ie een stukje tegen de originele handkap aan komt.
Als je andere handkappen hebt is dit verder geen probleem.
Je kan de hendel zo monteren (wel even speling aanpassen) maar het is beter dat je OF andere handkappen koopt of de originele een beetje, eh, helpt :)




en hier mn snel even aangepaste handkap.. Zodra ik weer wat centjes over heb komt er bij mij een ander stuur op en een setje barkbusters die ik nog heb slingeren van mn XR :)




De zeta die ik gemonteerd heb is ook een wegklap hendel. (voor als je op je snufferd gaat) Dat mechanisme waardoor de hendel omklapt is wat tegen de kap aan komt. Als je een hendel koopt (korter/instelbaar/anders) voor een drz400sm dan denk ik dat ie gewoon past zonder gezeur.

Het starten-in-de-versnelling-met-koppeling-in schakelaartje werkt ook gewoon met deze hendel.

Intrekken van de hendel voelt bij mij ook soepeler, ondanks dat er geen messing busje in zit voor de lagering zoals bij origineel.. :)
--- Einde van citaat ---






Momenteel rest mij enkel de kilometerteller weer werkende maken,

Dit moet gaan werken met de opnemer/wormwielding van een cbr1000f uit 1988 en een kabel van een @T uit ik dacht 1996..

Oldtimer:
Moi Warrukhoor.
Zo te zien heb je er ook de ruimte en de spullen voor om het te maken.
Vraag me alleen af hoe het weggedrag is geworden met 2 gelijke wielen.

*thomas*:
Nog iemand die de weg vanop het apriliaforum heeft gevonden ;)

EelkoL:
Lekker bakje koffie ook op die laatste foto....

Danny, ik gebruik ook geen koppeling bij het opschakelen behalve van 1 naar 2, bevalt prima. Niets mis mee toch?

The Headless Horseman:
Hé, leuk topic  :)

Bedankt ook voor de tip met de koppelingshendel. Ga ik onthouden  8)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View