Algemeen > Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden

voorstellen

(1/2) > >>

Gustlock:
Eerst heb ik gekeken voor een BMW R80 G/S. Erg mooie fietsjes maar ook erg aan de prijs... Toen kwam ik uit op de Africa Twin. Een mooie en bewezen motor! Ik heb me toen hier op het forum aangemeld om iets meer te ontdekken over de motor, wat de sterke en zwakke punten zijn etc.
Toen zag ik ineens de XLV 750 voorbij komen op het forum hier. Ik was helemaal niet bekend met dit type. Eigenlijk vind ik hem nog mooier dan de AT (ik heb een hele grote voorliefde voor oud/nostalgisch materiaal)...
Ik heb zelfs voor een Ural Dnepr gekeken (geweldig mooi!!) maar die zijn zo onbetrouwbaar :'(

Is er misschien nog een alternatief voor de XLV buiten de R80 G/S?



Waffie:
hallo,

om gelijk maar met de antwoorden te beginnen , een xlv in redelijke staat is zeer zeldzaam  en de onderdelen zo niet zeldzamer
voor al dat andere is het een prettige motorfiets.
de africa twin is een heuse cult bike (net als een XT 500)   met een vast publiek.
rijdt zeer prettig maar heeft wat problemen met spanningsregelaars en benzinepompen (je zou haast denken aan slijtonderdelen)

 maar als je de meest betrouwbare fiets zoekt in dit genre denk ik aan de transalp 650, KLE500, DR 800 big, DR 650 en de honda  dominator

maar het blijven keuzes

PimW:
Of een Yamaha TT(R), Suzuki DR (die zijn iets lichter/wendbaarder).

Maar ook een Transalp 600 is met een paar aanpassingen een goede kandidaat lijkt me.

Two Plugs:
Heb twee van die mooie XLV's en nee, ik zou deze niet inzetten voor langere afstanden. Ik beschouw- en behandel ze als klassiekers. Waffie heeft gelijk, onderdelen zijn in toenemende mate moeilijk te krijgen. Iets simpels als bv een pakking lijdt (bewust met lange IJ) tot enorm veel problemen.

Ik weet natuurlijk niet wat je budget is, maar probeer eens een proefrit (daar begint alles mee!) te scoren op een Varadero van ná 2003 (vanaf 2003 hebben ze injectie en zijn ze behoorlijk zuinig voor een dikke, zware 1000cc). Die is bij uitstek geschikt voor het comfortabel afleggen van lange afstanden.

Vanaf 2004 kun je ze ook vinden met ABS.

Africa Twin XRV750 is ook een goede optie, maar deze zijn 2e hands zo enorm gewild (als je überhaubt eentje kunt vinden!) dat ze stevig aan de prijs zijn... Prijzen liggen vaak nog hoger dan van een jongere Transalp of Varadero.

Kijk eens op de website van Motorhuis Bakker in Nieuw Weerdinge. Ze hebben in de kelder vaak een leuke voorraad (betaalbare) allroads staan, op dit moment meerdere Varadero's, Transalps en (poosje terug) ook een Africa Twin. Bakker staat ook op de motorbeurs in Utrecht, ff vragen naar Harold of Maruela.

Gustlock:
Bedankt voor de reacties allemaal :) De Varadero valt voor mij af, te nieuw (ik ben gek op het oude spul) en te zwaar. De DR Big vind ik niet mooi ::) Ik heb vorige week even gezeten (niet gereden) op een Transalp uit '89 van een kennis en dat zat wel lekker (eigenlijk zit alles beter dan mijn huidige motor :-X). Voorkeur is nog steeds een AT, maar de Transalp en Dominator zijn ook nog kanshebbers.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View