Auteur Topic: Koplamp/dimlicht Transalp 2002  (gelezen 1595 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline R3dw0lF

Koplamp/dimlicht Transalp 2002
« Gepost op: 08 januari 2014, 16:57 »
Weet er iemand welk type lampje ik moet komen om mijn koplamp/dimlicht te vervangen? (de felle om normaal mee te rijden) ik heb al wat zitten zoeken op het forum maar vind nergens een vermelding van het type.  H1/H3/H4/H7/....?

De mijne is stuk en vindt het nu ni bepaald veilig/legaal om zonder op baan te gaan (zeker in het donkere woon werk verkeer)

Ook tips hoe ik het moet installeren zijn welkom (moet mijn kuip eraf, of moet mijn dashboard eraf?)

Bedankt!

Offline GK

Re: Koplamp/dimlicht Transalp 2002
« Reactie #1 Gepost op: 08 januari 2014, 17:25 »
Is het niet gewoon H4, bij de RD06 staat het heel groot op het koplamp glas geloof ik, daarnaast staat het ook op je oude lampje als het goed is, in de kraag

Offline TransAlpGhost

Re: Koplamp/dimlicht Transalp 2002
« Reactie #2 Gepost op: 09 januari 2014, 16:04 »
het is een 60/55 watt h4 lampje, maar zoals je elders wel kunt vinden zijn er mensen die experimenteren met iets zwaardere of "gele pit" lampen.

als ik het me goed herinner trek je de buiten kant van de rubber ring naar achter en kun je dan een veertje los maken, de lamp valt dan met lampvoet er uit.
raak het glas van je nieuwe lamp niet met je handen aan, maar met een (vervrij!)papiertje
en h4 lampje heeft drie uitsteekseltjes en pas er dus maar op een manier in.


het is mij ooit gelukt door enkel het dashbord te verwijderen en dat was midden in de nacht toen ik naar huis wilde >:(

in haynes wordt ook gesproken voer de binnen kuip delen aan de onderkant die je kunt verwijderen, of inderdaad een zij paneel maar dat is wel een gedoe voor een lampje wat mij betrefd.

succes
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline GK

Re: Koplamp/dimlicht Transalp 2002
« Reactie #3 Gepost op: 09 januari 2014, 16:35 »
Idd het makkelijkste vond ik was om de voorkuip (lampstuk/windscherm) er in zijn geheel af te halen, maar als je heel handig bent is het wellicht ook op gevoel te doen :p als je weet wat je los moet trekken X-D

Offline Waffie

Re: Koplamp/dimlicht Transalp 2002
« Reactie #4 Gepost op: 09 januari 2014, 19:22 »
het is een 60/55  watt h4 lampje

succes

als je volledig wilt zijn is het een H 4 55/60 P43 T
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl