Algemeen > Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden

Newbie stelt zich voor: Leintje.

(1/3) > >>

Leintje98:
Hallo allemaal,

Mijn naam is Marjoleine, een 41 jarige meid uit Amsterdam. Geboren en getogen.

In juli 2013 mijn zus een proefrit op de motor cadeau gedaan, maar natuurlijk voor ons beiden. Die "kans" wilde ik niet laten lopen. Was helemaal niets van plan, had andere plannen met wat spaargeld.

Affijn. Zus spaart nog even door en start in maart met lessen. Ondergetekende maakte er maar meteen een project van. Augustus 2013 begonnen met theorie, AVB-lessen en AVD. AVD 2 keer moeten doen (eigen stomme schuld). Na 2e les besloten iig eigen helm en handschoenen aan te schaffen. Toen toch ook maar eigen jas, broek en laarzen.

Na 't behalen van mijn A-tje, begin oktober 2013, was ik (wederom) niets van plan. Misschien eens een motor huren / lenen ofzo. Op internet tóch gezocht naar een "leuke" motor (verder dan "ik vind 'm leuk" kwam ik nog niet), dus uitgekomen bij "een blauwe", want past zo leuk bij mijn blauwe jas. Tuurlijk, onzin, maar toch gaan kijken. Hij "zat" niet lekker. Week later terug, inmiddels rijbewijs opgehaald, en proefrit gemaakt. Ja, hij reed ok. Maar, vond 't allemaal wat te "makkelijk" gaan. Ik wilde eh... nou ja, "werken" ofzo... Geen verstand van motoren, dus ja ... wat ik bedoelde wist ik zelf ook niet echt.

Op 't werk, tijdens een rookpauze, sprak ik een collega. En ja! Tijdens dit soort momenten doe je veel informatie op :)
Hij verkocht zijn motor. Een Honda Transalp uit 1995. Fotootje gezocht op The Googles en het eerste exemplaar was een rooie. Yep, dat was 'm dan ook meteen. Oeh! Ziet er leuk uit!

Ik, 1,69, maat XS-helm, maat XS-S handschoenen.
Proefrit gemaakt in Amersfoort. Kom nét met beide poezelige voetjes aan de grond. Best groot dat ding!
Tijdens de bijna een uur durende proefrit a) verdwaald, b) regen/hagel en c) voor 't eerst "filteren" tijdens file.... Nou, volgens mij moet ik 'm maar nemen... 't beestje.

Vraagprijs: € 900. Geboden en uitgekomen op € 800. Met zus de week erna met de auto naar Amersfoort, en ik op de terugweg voor mijn zus uitrijdend met grijns van links tot rechts naar 't pittoresk Mokum terug gereden. Die eerste eigen rit vergeet je volgens mij nooit meer!?!

Zelfde dag nog afspraak bij garage gemaakt: goed slot gekocht, topkoffertje en wat kleine reparaties geregeld.

Nu, 3 maanden later, 3.500 km op de teller. Iedere kans dat 't niet (te hard) regent en niet (te hard) waait pak ik 't rode beestje. Rood... die gaan 't hardst hoorde ik :)

Ik merk dat ik al wat vrijer word en misschien wat minder gespannen op de fiets zit. Leer elke dag bij en wil nog veuuuul meer leren. Bochtjes vooral. Dus, hierbij mijn aanmelding bij "de Club".

Als je tot dit moment mijn blah verhaal hebt gelezen: aangenaam, Leintje.

Sandra:

Hallo,
Welkom hier! :)
Zoals ik al aanbood op het motorforum kun je bij ons in de achterhoek komen om die koppelingshendel aan te passen mocht je daar nog interesse in hebben.
Groet Sandra

dropken:
Leuk dat je je keuze op een transalp hebt laten vallen en er ook met plezier op rijd.
Dus welkom in deze club en wens je veel plezierige kilometers op de TA toe.

Timy:
Welkom! En keurige prijs zeg.

Genoeg ritten binnen de club om je mee te kunnen vermaken dit jaar. Voel je ook daar welkom!  :)

The Headless Horseman:
Welkom hier Marjoleine  :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View