Auteur Topic: Bij stuuruitslag maximaal raakt stuur de tank  (gelezen 1215 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jeroenh

Bij stuuruitslag maximaal raakt stuur de tank
« Gepost op: 14 januari 2014, 23:28 »
Vandaag even bezig geweest aan de Transalp PD06 uit 1987 die ik sinds afgelopen weekend bezit.
Moet inderdaad de CDI ophanging veranderen, de 2 units staan naast elkaar.
Verder een hoop andere dingen die m'n aandacht opeisen: ketting was nog ok en tandwielen ook, maar het kapje van het voorste tandwiel zat aan de binnenzijde onder een laag vet en rotzooi. Met m'n onderdelen spoelbakje en borstel goed kunnen schoonmaken.

Verder wist ik dat de motor ooit onderuit is gegaan, er zitten wat krassen op de carterbescherming en linker voetsteuntje is niet helemaal recht.

Vraag:  Als ik het stuur helemaal naar rechts draai dan kan ik met een gedeelte van het stuur (bij gashendel)de tank raken, er zit hier bovenop de tank ook een klein deukje.
Naar links geen probleem, stuurstop en uitslag nog normaal, met ruimte bij maximale uitslag. 
Is er een manier om die stuuruitslag naar rechts te beperken?  Of moet ik dan het hele balhoofd vervangen?

Lijstje van te vervangen onderdelen wordt waarschijnlijk langer, maar goed, motor is bijna 27 jaar oud.
XL600V '88 / XL500R '84/ XL125R '84/ XT500 '83/ XT500 '78/ CX 500 '78

Offline len_tour

Re: Bij stuuruitslag maximaal raakt stuur de tank
« Reactie #1 Gepost op: 15 januari 2014, 01:01 »
Kromme voetsteun, deuk in tank.... schuiver... waarschijnlijk is het stuur een beetje krom of zijn de stuurhouders in het rubber gaan wringen. Hoeft geen probleem te zijn. Of een ander stuur of ff loshalen en weer vastzetten kan schelen. Helaas kun je de rubbers niet vervangen.

Probeer iig voorzichtig zonder handen aan het stuur een stukje te rijden om te controleren of de motor goed spoort.

Succes Lennert
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline gert

Re: Bij stuuruitslag maximaal raakt stuur de tank
« Reactie #2 Gepost op: 15 januari 2014, 10:04 »
stuur iets meer naar voren draaien zetten helpt al.

gr, Gert
Mocht ik ooit wijs worden ,dan word mijn vrouw gek van vreugde.

half bezopen is gebrek aan doorzettings vermogen

Offline jeroenh

Re: Bij stuuruitslag maximaal raakt stuur de tank
« Reactie #3 Gepost op: 15 januari 2014, 15:16 »
stuur iets meer naar voren draaien zetten helpt al.

gr, Gert

Bedankt voor de tips.
Ga er dit weekend mee aan de slag.
In eerste instantie viel het me niet op dat het stuur naar rechts verder doordraaide, toch iets om bij aankoop de volgende keer op te letten.
Had wel gekeken of het stuur nog recht was, optisch iig wel.
XL600V '88 / XL500R '84/ XL125R '84/ XT500 '83/ XT500 '78/ CX 500 '78