Algemeen > Algemene discussie

sleuteldagen en/of workshops 2014

<< < (3/7) > >>

Hans Schaap:

Het opvragen van de wensen van leden is bedoelt om meer leden op de sleuteldagen te krijgen.
Er wordt veel tijd en geld ingestopt door vrijwilligers dan is het belangrijk om en grote groep leden te bereiken.

Een sleuteldag is voor alle clubmotoren.
Welke motoren er komen en de klussen die gedaan worden hangen van de behoefte van de leden zelf af.
Dus op een standaard sleuteldag is het heel goed mogelijk dat er een Varadero voorvorkkeerringen staat te vervangen terwijl ernaast de kettingset van een Alp wordt vervangen.

De laatste sleuteldag was bij mij in Elburg en is door een achttal leden bezocht.
Er wordt door de vrijwilligers van de club gezorgd voor koffie en een lunch.
Op het totale bestand is dit natuurlijk bijna niets.
Veel leden van de TCN kiezen er ook voor om buiten de sleuteldagen te komen omdat er dan toch meer individuele aandacht is.

Binnen een straal van ongeveer 100 km vind je plaatsen als Groningen , Amsterdam en Enschede.
Verder naar het zuiden kom je bij Ad terecht.

Wij hebben al gedacht aan thema-dagen waarop bv. het wisselen van een koppeling of de werking van de motor wordt uitgelegd of het elektrisch circuit van de motor wordt behandeld.
Laat alsjeblieft weten waar jouw belangstelling naar uit gaat.

Nogmaals, op een sleuteldag wordt datgene gedaan waarom de leden, die komen, vragen.

De planning van een sleuteldag zal op de dag zijn dat de meeste leden komen, verder is het altijd mogelijk om op zondag te komen sleutelen.

De keuring die Oldtimer voorstelt is een goed initiatief wat ik van harte ondersteun. Het zou uitgevoerd kunnen worden voor aanvang van een toerrit.
Waarbij er dan een standaard inspectieformulier wordt afgewerkt.
Ik zet wel de kanttekening bij de verantwoordelijkheid van degene die als keurmeester optreedt.
Het gaat dan ook om andere inspectiepunten als alleen de bandenspanning.
Maar het geeft iemand houvast bij het plannen van zijn preventief- en correctief onderhoud.

Op de startlocatie kan er geen workshop in-inspectie motorfiets worden gegeven.
Dit is wel weer op één van de sleutellocaties te plannen.




Groet Hans



Oldtimer:

--- Citaat ---Ik zet wel de kanttekening bij de verantwoordelijkheid van degene die als keurmeester optreedt.

--- Einde van citaat ---

Het is niet de bedoeling Hans om een echte keuring neer te zetten, maar de aspirant sleutelaars een indicatie te geven van dingen die aan bod kunnen komen op een dergelijke sleuteldag. De dingen die door de rijder zelf kunnen worden gedaan en in het bijzijn van een prof.  Verantwoordelijk is de berijder altijd zelf, maar er rust m.i. een grotere verantwoordelijkheid bij de begeleider die de sleuteldag organiseert.


--- Citaat ---Maar het geeft iemand houvast bij het plannen van zijn preventief- en correctief onderhoud.

--- Einde van citaat ---

Precies en dat is ook de bedoeling, en het is zeker geen apk voor de motor.

Nogmaals, maak een inspectielijst met punten die `normaal`te doen zijn en zoals ik al aangaf ben ik bereid om een eerste schouwing en advies te verstrekken aan diegene die dat wil. Je kunt de noodzakelijke reparaties altijd nog toevoegen als die tijdens de sleuteldag naar voren komen.
Het gaat er mij met name om, om de sleuteldagen te promoten en toegankelijker te maken.
Snappie  ;D
 

TransAlpGhost:
Ha,
Ik hoop dit jaar minimaal 1 sleuteldag bij te wonen.

Super die sleutel dagen, ik ben wel in de amsterdamse 100km straal geinterreseerd, de andere zijn wel een erg lang stuk rijden.

Persoonlijk zit ik nu met de prolink lagers die waarschijnlijk aan vervanging toezijn, maar dit is voor mij niet afhankelijk van een sleuteldag.

Ik ben geinterreseerd in de elektronika,
En om eens dieper het blok in te duiken, ik heb nu een keer alle bougies vervangen maar verder ben ik niet gegaan, kleppen stellen, carb syncen,  koppelingsplaten na kijken/vervangen dat soort dingen.

Groetjes Caspar
Ps is het ook interresant om te delen wat men wel al heeft gedaan?



Arjen:

--- Citaat ---Ik zet wel de kanttekening bij de verantwoordelijkheid van degene die als keurmeester optreedt.
--- Einde van citaat ---

Ik zou het op 'onderhouds advies rapport' houden, maakt het leven een stuk makkelijker :)

Hans Schaap:
Marien,


Ik ondersteun jouw idee zeker, en zal met een lijstje komen.
Dan kun je altijd ter plekke beslissen wat je op dat moment wel en wat niet meeneemt in de schouwing.


Juist om de drempel van het zelf sleutelen te verlagen heb ik een "oud" Transalpblok op een bok staan waar je naar hartelust aan kunt sleutelen.
Om te oefenen of gewoon om eens te kijken hoe iets in elkaar zit of hoe je het moet afstellen.
Ik gebruik het om aanschouwelijk te maken hoe een motor werkt en waar men op dat moment aan werkt.


Het is zeker ook interessant om aan te geven wat je wel kunt. Want tijdens een sleuteldag kom je als begeleider vaak ogen en handen tekort. Dan is het fijn wanneer er leden zijn die voor de "gezelligheid" komen, zij worden dan ook als het even kan dankbaar ingezet als extra handen en ogen om medeleden te steunen.


Het maakt dat de dag in een saamhorig gevoel wordt doorgebracht waarbij het aan het einde van de dag altijd weer goed is om iedereen met een voldane, trotse grijns op het gezicht weer huiswaarts te zien gaan.


Dus voedt ons met ideeën en kom naar de geplande dagen.


Groet Hans

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie
Mobile View