Auteur Topic: Gecombineerd remsysteem ontluchten met ABS  (gelezen 2965 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Railman

Gecombineerd remsysteem ontluchten met ABS
« Gepost op: 25 februari 2014, 14:27 »
Hallo Folks,
Ikzelf ben Transalp rijder en wil graag de remolie verversen van de motor van mijn vrouw.Zij heeft een Honda NC 700SA uit 2012.
Deze motor heeft een gecombineerd remsysteem en ABS.Op het voorwiel zit één Remklauw met 2 ontluchtings nippels.
Bij mijn transalp doe ik het ontluchten zelf.

Kan iemand mij vertellen op welke wijze ik een remsysteem moet ontluchten als er 2 ontluchtingsnippels op de voorklauw zitten !!!

alvast bedankt voor jullie hulp/uitleg

gr
John

Offline V-Twin

Re: Gecombineerd remsysteem ontluchten met ABS
« Reactie #1 Gepost op: 25 februari 2014, 20:01 »
John,

Bij verversen moet je er voor zorgen dat je niet hoeft te ontluchten maar het systeem doorspoelt met nieuewe remvloeistof.
Zuig in de reservoirs de oude remvloeistof er met een zuigertje / injectspuit uit en vul het weer met vers.
Daarna de handel handmatig doorpompen net zoals je dat doet bij je Transalp.
Let er wel op dat je de reservoirs tijdig bij vult anders gaat het ivm je ABS module zonder vacuümpomp lastig worden.
Succes!

Offline xrvtuur

Re: Gecombineerd remsysteem ontluchten met ABS
« Reactie #2 Gepost op: 25 februari 2014, 22:25 »
Bij de varadero is het wel zo dat je de ontluchtings nippels in een bepaalde volgorde moet open draaien, ik kan me voorstellen dat dit bij de transalp ook zo is, ook als je de methode van V-Twin gebruikt anders krijg je nooit alle oude vloeistof uit het systeem
Varadero SD02  2004

Offline Hotel 317

Re: Gecombineerd remsysteem ontluchten met ABS
« Reactie #3 Gepost op: 26 februari 2014, 23:15 »
ABS systemen zijn helaas (nog) niet perfect door een leek te doen: In de ABS pomp zitten afgesloten compartimenten die dealers tijdens de procedure wél kunnen verversen (d.m.v. commando's aan de pomp). Het beste wat de hobbyist kan is na het verversen de motor eens in z'n ABS te jassen.

Met de tijd zal er meer info over de (Nissin) ABS modules naar buiten komen.

Combined brakes op zich stelt weinig voor als je eenmaal weet hoe de slangen lopen; Linker voorremklauw heeft een rempomp die wordt gevoed door voor, en die levert aan áán achter....  Of zoiets: Ik heb het nu niet voor m'n ogen. Mocht je er lucht in krijgen dan is een vriend en een stuk gereedschap (spuit o.i.d.) wel erg prettig.