Auteur Topic: Zelf nieuwe sleutel programmeren HISS  (gelezen 4126 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline leon xl650

Zelf nieuwe sleutel programmeren HISS
« Gepost op: 30 september 2013, 09:53 »
Goededag liefhebbers,

Heeft er iemand ervaring met het zelf programmeren van nieuwe sleutels in de icu van een transalp?
Ik heb een filmpje op youtube gevonden waar het met zelfgemaakt gereedschap gedaan wordt bij een honda vfr, maar ik kreeg het gister op die manier bij mijn alp uit 2005 niet voor elkaar.
Bij mij ging het lampje niet knipperen waarmee het aangeeft alle overige sleutels gewist te hebben.
toch heb ik het gevoel dat het niet moeilijk kan zijn.
Weet iemand wat de werking van de 1w 100A weerstand is, die in de zelfgemaakte kabel van het filmpje verwerkt zit?

Ik hoor het graag van de echte techneuten onder ons!


Vriendelijke groet

Leon

http://www.youtube.com/watch?v=db0ee6u7CjQ



Offline Herman

Re: Zelf nieuwe sleutel programmeren HISS
« Reactie #1 Gepost op: 30 september 2013, 15:26 »
Hallo,

Het lijkt erop dat die weerstand (100 ohm, 1 watt) voor een specifieke
ingangsspanning op die poort van de ICU zorgt, die hij herkent en
hieruit herleidt naar de programming modus te gaan.

Die specifieke poort (opnemer op krukas) lijkt me de Pulse generator coil.
Deze heeft bij de 650 een geel en geel/witte snoer.
De 2 polige connector zit volgens de service manual, aan de linker zijde net boven de radiateur !

Die zul je veronderstel ik al wel gevonden en dus gebruikt hebben.

Wat heb je nieuwe sleutels of los te programmeren rfid chips ?

We lezen hier wel hoe het verder verloopt.

Groet,

Herman

Offline leon xl650

Re: Zelf nieuwe sleutel programmeren HISS
« Reactie #2 Gepost op: 01 oktober 2013, 13:48 »
Ja, de stekker en draden had ik idd gevonden.
De sleutels die ik heb zijn originele hondasleutels, en ik ga er vanuit dat er een chip in zit.

Je idee dat de icu het signaal alleen herkent als de (juiste) weerstand ertussen zit klinkt aannemelijk.
Ik ga op zoek naar zo'n dingetje, en hou jullie zeker op de hoogte.

Graag hoor ik ook graag wat van iemand die dit trucje al gedaan heeft!

leon

Offline Herman

Re: Zelf nieuwe sleutel programmeren HISS
« Reactie #3 Gepost op: 02 oktober 2013, 22:46 »
Hallo,

Het filmpje van Kaldek is de uitwerking van iemand anders werk !
Er is zelfs een verwijzing gebruikt naar een Nederlands Honda document.

Zelfs de chips zijn te programmeren, en je vindt de programmers op internet.

http://www.demotorsite.be/content/startonderbrekers-van-bmw-en-honda-makkelijk-te-kraken

Zie het filmpje.....ook de Honda motorfietsen maken gebruik van deze chip !

als je zoekt vindt je erg veel informatie  C:-)

Gelukkig zal men vermoed ik niet snel deze techniek gebruiken om onze motoren te stelen.
Wil je zeker gaan... zorg dat men je HISS sleutel niet kan uitlezen....

Groet,

Herman


Offline leon xl650

Re: Zelf nieuwe sleutel programmeren HISS
« Reactie #4 Gepost op: 05 oktober 2013, 11:42 »
Hoi Herman

Ik heb het filmpje gezien. daar kan idd nog heel wat verbeteren.

vraag;
Welke verwijzing naar welk nederlands hondadocument bedoel je?
Heb jij exactere info gevonden voor het programmeren van een TA hiss?

groet

leon

Offline leon xl650

Re: Zelf nieuwe sleutel programmeren HISS
« Reactie #5 Gepost op: 05 oktober 2013, 15:54 »
Zojuist heb ik het nog eens geprobeerd met mijn nieuwe kabel (incl. weerstand en zekering), en weer kreeg ik het lampje niet aan het knipperen!
de weerstanden die ik geprobeerd heb (kon krijgen) zijn: 0.25W/ 100ohm en 2W/ 100 ohm.
beiden gaven geen resultaat.
Ik heb veel verschillende tijden geprobeerd met het 'ontkoppeld houden van de plusdraad)

Weet er nu echt niemand of deze klus te klaren is bij een transalp?
Of weet er misschien iemand wat er voor onderdelen in het benodigde hulpgereedschap zitten?
parrt nos. 07XMZ-MBW0100, 07YMZ-MCB0100, 07XMZ-MBW0101, 07YMZ-0010100. (gegevens uit haynes manual)


leon

Offline Herman

Re: Zelf nieuwe sleutel programmeren HISS
« Reactie #6 Gepost op: 06 oktober 2013, 13:19 »
Hallo Leon,

Betreffende de weerstand, het wattage 1 watt of meer (2 W) is prima.
Een te kleine 0,25 watt, hierbij zou het kunnen zijn dat deze in rook opgaat.....
Als deze warm wordt, en van kleur begint te veranderen is het wattage te klein !

Het Nederlands tallige document dat gebruikt is, is uit een CBR 600 VFR Honda service manual.
Stuur me maar je email adres in een PM berichtje, dan stuur ik het je toe.

Ben overigens in andere berichtjes betreffende de gebruikte kabel ook enkele keren
een weerstand van 1K ohm 1watt tegen gekomen !!?

Zo'n weerstand kost maar enkele dubbeltjes,dus verder geen beletsel om dit ook even te proberen.

Succes met uitproberen.

Groet Herman

Offline Herman

Re: Zelf nieuwe sleutel programmeren HISS
« Reactie #7 Gepost op: 13 oktober 2013, 12:31 »
En Leon,
Nog vorderingen gemaakt...?

Groet Herman

Offline leon xl650

Re: Zelf nieuwe sleutel programmeren HISS
« Reactie #8 Gepost op: 29 december 2013, 10:50 »
Hoi Herman,

Na een lange onderbreking kan ik je vertellen dat het nog steeds niet gelukt is om die nieuwe sleutels te programmeren!

Groeten

Leon