Auteur Topic: Handvatverwarming: Oxford Hotgrips voor 59 euro.  (gelezen 7260 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Leintje98

"Een mislukking betekent niet dat je hebt gefaald, het betekent slechts dat je iets nog moet leren"

Offline Sandra

Re: Handvatverwarming: Oxford Hotgrips voor 59 euro.
« Reactie #1 Gepost op: 20 januari 2014, 22:28 »
http://www.marktplaats.nl/a/motoren/accessoires-overige/a1002138263-handvatverwarming-actie-oxford-hotgrips-van-69-nu-59.html?c=d97e27c274e75147b4afd0f5eb58c81b&previousPage=lr&casData=EjuiBbJSjW9OApINO8Ety74KxUpjYKn74wI-Z_sRczkIvnXbjpJg8g-B4ldTsG3Edd-LjVfGRMQ9nxb-uhrAJ-MptU6_6Dlfu3qlM262jaYspXMVyVJ1MlblT_HHConGjPH5fXpfRDk

Vraag aan "de experts": is dit wat? En... zou dit op de grepen van mijn Transje passen???  :-[ *nitwitt

Hallo, als je kleine handen hebt, zoals wij ;) is dit wat mij betreft niet aan te bevelen. Die grips maken de handvatten een stuk dikker.
Ik heb het ooit overwogen dit aan te schaffen en na dat ik zo'n stuur met die handvatverwarming vast had gehouden was ik ervan overtuigd dat dit niets is voor mij.
Ik heb Gerbing comfortabel verwarmde handschoenen: heeerlijk! Voordeel is dat ze de hand van buiten af verwarmen ipv binnenuit zoals bij de hotgrips
Op de noordkaap kwamen ze goed van pas bij 3 graden.
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Leintje98

Re: Handvatverwarming: Oxford Hotgrips voor 59 euro.
« Reactie #2 Gepost op: 20 januari 2014, 22:46 »
Kijk Sandra,

DAT is nou een tip waar ik écht wat mee kan... terwijl ik dat niet eens benoemd had! Weet ik veel dat de grepen dan groter zouden zijn... #muts. Nadat ik verder las, begreep ik dat er kappen en dingen verwijderd moeten worden om 't e.e.a. aan te sluiten... dan schiet ik al lichtelijk in de stresj....

Die verwarmde handschoenen... tips? En werken die op batterijen? Enzo?
"Een mislukking betekent niet dat je hebt gefaald, het betekent slechts dat je iets nog moet leren"

Offline de sjeng

Re: Handvatverwarming: Oxford Hotgrips voor 59 euro.
« Reactie #3 Gepost op: 21 januari 2014, 08:34 »
Ik heb ook handvatverwarming(oxord). Echter ene doet het al niet meer, en dan heb je er ook niet veel aan. Daarbij word hij idd dikker. En dat is ook niet echter comfortabel bij lang rijden.

Ik heb mij recent een warmtevest gemaakt! kosten €12,95 (zie ook laatste post MF)
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/289831/How-To-Verwarmd-vest-home-made-1.html

Ik heb hem nog niet uitvoerig getest, maar word wel lekker warm. Alleen niet in de regen mee rijden :)
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2014, 10:02 door de sjeng »

Offline xrvtuur

Re: Handvatverwarming: Oxford Hotgrips voor 59 euro.
« Reactie #4 Gepost op: 21 januari 2014, 10:36 »
als je handvatverwarming wil koop het dan van Daytona, werkt bij mij al 13 jaar probleemloos.
Varadero SD02  2004

Offline Sandra

Re: Handvatverwarming: Oxford Hotgrips voor 59 euro.
« Reactie #5 Gepost op: 21 januari 2014, 10:39 »
Kijk Sandra,

DAT is nou een tip waar ik écht wat mee kan... terwijl ik dat niet eens benoemd had! Weet ik veel dat de grepen dan groter zouden zijn... #muts. Nadat ik verder las, begreep ik dat er kappen en dingen verwijderd moeten worden om 't e.e.a. aan te sluiten... dan schiet ik al lichtelijk in de stresj....

Die verwarmde handschoenen... tips? En werken die op batterijen? Enzo?
Herbert heeft een aansluiting tussen de buddyseat en de tank gemaakt die op de accu is aangesloten. De handschoenen werken op de stroom v/d accu. Bij aankoopzit een snoer hiervoor bijgeleverd. Bij afstappen wel eerst het stekkertje afkoppelen! Ook voor zo'n aansluiting kan je bij ons terecht: wel even naar de achterhoek tuffen! ;) Bij evt. aankoop van die handschoenen (bv op de beurs) wel afpingelen, dat hebben wij jaren geleden ook gedaan ;D
[img]http://img684.imageshack.us


Offline ron overkleeft

Re: Handvatverwarming: Oxford Hotgrips voor 59 euro.
« Reactie #7 Gepost op: 21 januari 2014, 20:00 »
Elektrische verwarmde handschoenen zijn veel comfortabeler dan handvat verwarming . Heb zelf de G3 van Gerbing,s 149 euro maar dan heb je ook bij vorst nog warme handen en met die handvatten ben je dan allang
weer aan,t koukleumen. 
Gerbing,s heeft ze ook met een batterij in de schachten van je handschoenen maar die zien erg plomp uit.
De G3 is veel compacter om te zien, en bij het afstappen kan je gerust vergeten om het stekkertje te ontkoppelen
die zit zo licht vast dat hij vanzelf losschiet daar trek je echt je motor niet mee om.
En ik geloof dat op de bedrading (in de handschoen) levenslange garantie zit.
verwarmde handschoenen is de enige volledige oplossing voor kouwe handen,daar is geen discussie over mogelijk.   
Dacht dat Motoport ze ook verkoopt .
Dacht dat "Macna" tegenwoordig  ook elektrische handschoenen heeft en dat is ook een merk van Motoport.

Offline Leintje98

Re: Handvatverwarming: Oxford Hotgrips voor 59 euro.
« Reactie #8 Gepost op: 21 januari 2014, 20:38 »
@Sandra: 't wordt steeds aantrekkelijker een dagje richting de Achterhoek te rijden :).

@desjeng: Tjonge, dat scheelt bijna de helft als je 't in DL bestelt!?

@ron: Dank voor de tips. Ik denk dat ik inderdaad er voor ga. 20 februari richting Beurs in Utrecht, dus ik zal er naar uit kijken: de verwarmde handschoenen... Nog even een maandje doorploeteren dus. De handschoenen met de batterij lijken mij wel wat... lomp boeit me niet. Zie er toch al lomp uit met al die lagen kleding :)
"Een mislukking betekent niet dat je hebt gefaald, het betekent slechts dat je iets nog moet leren"

Offline de sjeng

Re: Handvatverwarming: Oxford Hotgrips voor 59 euro.
« Reactie #9 Gepost op: 21 januari 2014, 21:25 »

@desjeng: Tjonge, dat scheelt bijna de helft als je 't in DL bestelt!?


Nope maar is daytona, geen oxford. Daarbij voor mij naast te deur. En heb er een klantenkaart dus korting. Morgen effe gaan kijken. Meteen een snitselke scoren, en op het gemak via de eifel retour.  ;D

Offline varaderohuibje

Re: Handvatverwarming: Oxford Hotgrips voor 59 euro.
« Reactie #10 Gepost op: 21 januari 2014, 21:29 »


@ron: Dank voor de tips. Ik denk dat ik inderdaad er voor ga. 20 februari richting Beurs in Utrecht, dus ik zal er naar uit kijken: de verwarmde handschoenen... Nog even een maandje doorploeteren dus. De handschoenen met de batterij lijken mij wel wat... lomp boeit me niet. Zie er toch al lomp uit met al die lagen kleding :)

Kom anders dan meteen even langs bij de TCN-stand... voor een kopje koffie en nog veel meer hints en tips  ;D

http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=10615.msg102755;topicseen#msg102755

Offline The Headless Horseman

Re: Handvatverwarming: Oxford Hotgrips voor 59 euro.
« Reactie #11 Gepost op: 21 januari 2014, 22:15 »
verwarmde handschoenen is de enige volledige oplossing voor kouwe handen,daar is geen discussie over mogelijk.   

Dat neem ik ook graag van je aan Ron  :). Heb zelf geen ervaring met verwarmde handschoenen.
Maar het voordeel van handvatverwarming vind ik dan weer dat je het altijd bij je en paraat hebt  :D

Zul je nét zien dat je lekker aan het rijden bent aan het einde van een mooie lentedag, de zon gaat onder, het word frisjes......
En dan liggen je verwarmbare winterhandschoenen nog in de berging  ;D

Grtz,
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline egopro

Re: Handvatverwarming: Oxford Hotgrips voor 59 euro.
« Reactie #12 Gepost op: 22 januari 2014, 09:37 »
Ik heb de Oxford hotgrips er ook opzitten, en ik ben er zeer tevreden mee, lekeer warm en de handvatten zijn fijner dan diegen die erop zaten. Er is helaas een maar........ ze pasten niet. Een half uurtje vijlen en schuurpapieren aan het stuur en ze zitten er superstrak op (zonder de lijm)

Ik ben er zo tevreden over dat ik sinds maandag pas met winterhandschoenen rijd, alle dagen ervoor (dagelijks woon/werk) met geperforeerde zomerhandschoenen.

En als je al de kriebels krijgt bij de gedachte aan het verwijderen van de kappen (had ik ook een paar maanden geleden) dan check je hier op het forum en zijn er vast mensen in je omgeving die best eventjes willen helpen.Valt me op dat hier heul veul lieve mensen zitten. (en een paar minder lieve) ;D
It's not the fall that kills you, it's the sudden stop at the end!

Offline RoyalClub

Re: Handvatverwarming: Oxford Hotgrips voor 59 euro.
« Reactie #13 Gepost op: 22 januari 2014, 10:22 »
ik heb veelvuldig hvv van oxford gemonteerd en ben er bijzonder ontevreden over. Met name door de manier waarop ze opgebouwd zijn. De kunststof rol zorgt er voor dat je vaak met lijm te werk moet gaan (kan ook zonder zoals hierboven, maar ik had geen uren de tijd daarvoor) en het loshalen daarna kan je wel vergeten.

Als je zonder lijm werkt heb je altijd nog de kans dat de rol verdraait, en als je dan de bedrading dan een tandje los hebt hangen heb je opeens 3 wikkelingen van die kabel uit t handvat om je gasrol heen zitten  ;D (dit waren extreme gevallen)

De stekkers zijn ook waardeloos. er zit een klein stukje krimpkous over de hoes naar de kabels, maar bij de stekker hangen ze bijzonder los wat al snel gaat draaien en wringen met kapotte stekkers als gevolg. Als je dit leest en je gaat ze toch monteren. zorg er voor dat je de stekkers bijzonder goed isoleert en zorg dat ze niet kunnen verdraaien.

Tevens geeft die grote (ISO?) stekker naar de controle unit ook vaak problemen met vocht (maar dit ligt natuurlijk ook aan waar de stekker hangt in je motor) Ook deze dient goed geïsoleerd te worden voor vocht en draaien/wringen.

Ik geef voorkeur aan de daytona setje. Er is ook nog een saito set dacht ik die er wel knap uit zit met een knappe knop. Alleen is deze behoorlijk groot..

Offline egopro

Re: Handvatverwarming: Oxford Hotgrips voor 59 euro.
« Reactie #14 Gepost op: 22 januari 2014, 10:36 »
Dit is niet bedoeld om mensen af te kraken of iets dergelijks. Als ik foto's bekijk zie ik weinig verschil in connectoren, krimpkous, aansluiting aan het handvat en dergelijke tussen de Saito II en de Oxford II.
It's not the fall that kills you, it's the sudden stop at the end!

Offline kaledegrote

Re: Handvatverwarming: Oxford Hotgrips voor 59 euro.
« Reactie #15 Gepost op: 22 januari 2014, 17:40 »
ik heb ook die gerbings......maar sinds ik mijn gs heb met hvv gebruik ik ze eigenlijk niet meer......

Maat boot, dus ik denk dat Leintje er niets aan heeft maar voor het idee mag je ze wel even proberen.......(of je hebt pianovingers, dan pas je ze wel  ;D)

hier een linkje voor een paar gerbings, maat M beetje afdingen en je hebt voor bijna dezelfde prijs een leuk setje......gewoon tijdens koude dagen in je topkoffer meenemen. Grijp je nooit mis  :)

http://www.marktplaats.nl/a/motoren/kleding-motorkleding/m766196172-gerbing-verwarmde-handschoenen.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Marco

Offline Sandra

Re: Handvatverwarming: Oxford Hotgrips voor 59 euro.
« Reactie #16 Gepost op: 22 januari 2014, 18:44 »
ik heb ook die gerbings......maar sinds ik mijn gs heb met hvv gebruik ik ze eigenlijk niet meer......

Maat boot, dus ik denk dat Leintje er niets aan heeft maar voor het idee mag je ze wel even proberen.......(of je hebt pianovingers, dan pas je ze wel  ;D)

hier een linkje voor een paar gerbings, maat M beetje afdingen en je hebt voor bijna dezelfde prijs een leuk setje......gewoon tijdens koude dagen in je topkoffer meenemen. Grijp je nooit mis  :)

http://www.marktplaats.nl/a/motoren/kleding-motorkleding/m766196172-gerbing-verwarmde-handschoenen.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Marco

Ik vrees dat die handschoenen veeel te groot zijn. Ik heb XXS, lijkt overdreven klein maar dat komt overeen met een gemiddeld kleine vrouwenhand, zeg maar maat 36 confectie maar dan voor je hand....
[img]http://img684.imageshack.us

Offline GK

Re: Handvatverwarming: Oxford Hotgrips voor 59 euro.
« Reactie #17 Gepost op: 22 januari 2014, 19:38 »
Ik gebruik nu bij deze temperaturen gewoon mijn handvatverwarming (van KTM :-p) maar werkt super, heb nu bij 4 graden standje 2 (van 4) en ik ben een redelijke kouwkleum, heb ook gerbings maar die vind ik nu niet nodig, en op het moment dat ik het wel nodig heb vind ik dat ik aan de onderkant graag wat meer verwarming heb, dus dan gebruik ik handvatverwarming en gerbings :-p

Alleen heb ik inderdaad ook last van handvatten die beetje verschuiven, al is dit minimaal, nu 3 uur snelweg moet ik m even terugdraaien, binnenkort tijd voor een drupje lijm :-p

Offline RoyalClub

Re: Handvatverwarming: Oxford Hotgrips voor 59 euro.
« Reactie #18 Gepost op: 22 januari 2014, 23:39 »
Dit is niet bedoeld om mensen af te kraken of iets dergelijks. Als ik foto's bekijk zie ik weinig verschil in connectoren, krimpkous, aansluiting aan het handvat en dergelijke tussen de Saito II en de Oxford II.

En toch blijft de saito heel...  :-X

Offline Sandra

Re: Handvatverwarming: Oxford Hotgrips voor 59 euro.
« Reactie #19 Gepost op: 22 januari 2014, 23:50 »
@Sandra: 't wordt steeds aantrekkelijker een dagje richting de Achterhoek te rijden :).

Meid: de koffie staat klaar! ;)
[img]http://img684.imageshack.us