Auteur Topic: HELP: Aanslag / vlekjes op voorvork  (gelezen 8617 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omit

  • Gast
HELP: Aanslag / vlekjes op voorvork
« Gepost op: 22 januari 2014, 20:30 »
Nu heb ik mijn motor nog maar een week. Toen ik hem ophaalde van de dealer zag hij er spik en span uit. Ben twee keer even door motregen (tja Nederland he  ::) ) gereden en heb nu vlekjes / aanslag op mijn voorvork zitten. Ik heb de TA vandaag gewassen (eerst afgespoeld met koud water, daarna lauw water met zeep), maar de vlekjes verdwijnen niet. Is dit weg te poetsen. Zo ja, waarmee dan???

Offline Waffie

Re: HELP: Aanslag / vlekjes op voorvork
« Reactie #1 Gepost op: 22 januari 2014, 21:27 »

We zijnnatuurlijk in de wintermaanden en winter strooigoed kan hier ook een rol spelen
 en alu kan hier beslist  niet tegen

eruit polijsten is de enige  oplossing bijv met een product als  Belgom Alu
daarna  de boel conserveren met een product als scottoiler fs365

succes met het wassen-poetsen conserveren
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Omit

  • Gast
Re: HELP: Aanslag / vlekjes op voorvork
« Reactie #2 Gepost op: 24 januari 2014, 08:59 »

eruit polijsten is de enige  oplossing bijv met een product als  Belgom Alu
daarna  de boel conserveren met een product als scottoiler fs365

succes met het wassen-poetsen conserveren

Belgom Alu - check ;)
I.p.v. scotoiler fs365 heb ik Bel-Ray Motorcycle Protectant Fluid (MPF). Hopelijk ook goed.... ::)
Is dat conserveerspul ook werkzaam tijdens ritten?
Zijn er nog andere producten die je op het onderste deel van de voorvork (ongechroomd) kan smeren, zo dat er geen strepen en druppelvlekken zichtbaar opzitten? Dat doet het nu n.l. wel  ???
« Laatst bewerkt op: 24 januari 2014, 10:43 door Omit »

Offline NinJan

Re: HELP: Aanslag / vlekjes op voorvork
« Reactie #3 Gepost op: 24 januari 2014, 12:45 »
Je zou eens kunnen proberen met een product als Plastik70. Gebruik ik zelf om allerhande electrische onderdelen in te spuiten op de motor. Is een soort lak die isoleert en beschermt tegen corrosie. Volledig kleurloos en ik denk ook weer wel makkelijk te verwijderen. Op de vorkpoten heb ik dit zelf nog niet geprobeerd (mijn voorvork wordt niet gepoetst) maar ik kan me voorstellen dat het goed werkt.

Even een citaatje;
- "Plastik 70 is een transparante beschermingslak. Isoleert, beschermt, verzegelt, dicht-af. Geeft een heldere, kleurloze en elastische laklaag. Plastik 70 is bestand tegen zuren, logen, alcohol, mineraal-olie en atmosferische invloeden. Toepassingen: elektronica, printlak, industrie, service etc. Ozon-vriendelijke uitvoering."

Groeten, Jan.

Offline kaledegrote

Re: HELP: Aanslag / vlekjes op voorvork
« Reactie #4 Gepost op: 25 januari 2014, 19:16 »
 Ik heb de mijne gepolijst en daarna belachelijk goed ontvet  en vervolgens met 2k  blanke lak gespoten. Works like a  charm

Omit

  • Gast
Re: HELP: Aanslag / vlekjes op voorvork
« Reactie #5 Gepost op: 26 januari 2014, 15:45 »
Bedankt voor jullie tips tot zover... :))
Ik heb ook al iets over poedercoaten gelezen. Lijkt mij ook een goed idee (weinig onderhoud nodig  ::) ). Iemand ervaring hiermee?

Offline dropken

Re: HELP: Aanslag / vlekjes op voorvork
« Reactie #6 Gepost op: 26 januari 2014, 16:28 »
heb ervaring met poedercoating omdat ik er jaren mee werk.
poedercoating dan moet je er op letten een buitenkwaliteit poeder te krijgen en er rekening mee houden dat het toch langzaam gaat afpoederen zoals wij dat noemen vooral als het veel in de zon staat zal het door de jaren heen gaan afpoederen / mat worden. Heb zelf een motorfiets die geheel in de poederlak staat en deze is na ruim 15 jaar matter geworden en ook de kleur is wat valer geworden (legergroen).
Heb een andere motor gehad die ik geheel had gecoat in een metallic poeder maar met een blanke poederlak eroverheen en deze bleef beduidend beter.
Maar zelf zit ik erover te denken de onderpoten van de alp te coaten, het achterwiel is de velg al overgelakt en dat bevalt me prima als de spaken in het voorwiel minder worden doe ik het voorwiel ook nog een keer.
Maar als je de poten mooi schoonmaakt en met een primer en daarna een natlak inspuit blijft het ook lang zitten en heb je minder werk en onkosten.

Omit

  • Gast
Re: HELP: Aanslag / vlekjes op voorvork
« Reactie #7 Gepost op: 07 maart 2014, 10:41 »
Nou heb ik een raar iets... :-\
Ik heb mijn voorvork behandeld met Belgom alu. Het gekke is de ene voorvork gaat glanzen/glimmen en de andere niet (blijft mat). Hoe kan dat???? Baal een beetje, want nu heb ik twee verschillende "benen" aan het voorwiel  :o  >:(  :'(

Iemand ideeën?
« Laatst bewerkt op: 16 maart 2014, 13:18 door Omit »

Offline Sandra

Re: HELP: Aanslag / vlekjes op voorvork
« Reactie #8 Gepost op: 07 maart 2014, 11:00 »
Nou heb ik een raar iets... :-\
Ik heb mijn voorvork behandeld met Belgom alu. Het gekke is de ene voorvork gaat glanzen/glimmen en de andere niet (blijft mat). Hoe kan dat???? Baal een beetje, want nu heb ik twee verschillende "benen" aan het voorwiel  :o  >:(  :'(

Iemand ideeën?
Zou het kunnen dat 1 van die 2 poten een keer is vervangen en dat daardoor dit verschil optreedt??
[img]http://img684.imageshack.us

Omit

  • Gast
Re: HELP: Aanslag / vlekjes op voorvork
« Reactie #9 Gepost op: 07 maart 2014, 11:08 »
Zou het kunnen dat 1 van die 2 poten een keer is vervangen en dat daardoor dit verschil optreedt??

Sandra, daar dacht ik dus ook gelijk aan...

...maar nu????

Offline Oldtimer

Re: HELP: Aanslag / vlekjes op voorvork
« Reactie #10 Gepost op: 07 maart 2014, 11:28 »
Wanneer de ene vorkpoot onbehandeld is en de andere voorzien is van een laklaag krijg je dit probleem.

Wat je zou kunnen proberen is de "matte "vork op een verborgen plekje even met een stukje fijn schuurpapier te bewerken en dan proberen met belgom.
Het spul werkt namelijk alleen op kaal aluminium.
Gaat hij daar wel glanzen, heb je vandaag weer wat te doen. 8) 8)

Ik bewerk de boel meestal met een koperborstel op de boormachine, dan met fijn schuurpapier nabewerken en dan pas met belgom poetsen.
Als je de boel daarna goed vetvrij maakt kun je er blanke glanslak op spuiten.



PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Omit

  • Gast
Re: HELP: Aanslag / vlekjes op voorvork
« Reactie #11 Gepost op: 07 maart 2014, 15:02 »
Wanneer de ene vorkpoot onbehandeld is en de andere voorzien is van een laklaag krijg je dit probleem.

Wat je zou kunnen proberen is de "matte "vork op een verborgen plekje even met een stukje fijn schuurpapier te bewerken en dan proberen met belgom.
Het spul werkt namelijk alleen op kaal aluminium.
Gaat hij daar wel glanzen, heb je vandaag weer wat te doen. 8) 8)

Ik bewerk de boel meestal met een koperborstel op de boormachine, dan met fijn schuurpapier nabewerken en dan pas met belgom poetsen.
Als je de boel daarna goed vetvrij maakt kun je er blanke glanslak op spuiten.

 :(  ....in ieder geval bedankt voor je reactie.
En dan moet ik zeker ook het voorwiel etc etc eruit halen  :-[

Offline V-Twin

Re: HELP: Aanslag / vlekjes op voorvork
« Reactie #12 Gepost op: 07 maart 2014, 15:22 »
Ja  ;)
Of een klein test plekje aan de achterzijde van de voorpoot in de rijrichting gezien.
Een klont bager er op en je ziet niks meer.
Het is wel een all-road hè en geen Harley  8)

Omit

  • Gast
Re: HELP: Aanslag / vlekjes op voorvork
« Reactie #13 Gepost op: 07 maart 2014, 23:15 »
Ja  ;)
Of een klein test plekje aan de achterzijde van de voorpoot in de rijrichting gezien.
Een klont bager er op en je ziet niks meer.
Het is wel een all-road hè en geen Harley  8)

Da's waar, het is geen Harley....Dat gepoets zal vast nog komen door mijn chopperverleden  ;) Maar ik houd wel van "gelijke benen"  ::)

Offline Oldtimer

Re: HELP: Aanslag / vlekjes op voorvork
« Reactie #14 Gepost op: 08 maart 2014, 00:29 »
chrome dont bring you home..Een alpje wel, zelfs met 2 verschillende poten ;)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Ron76

Re: HELP: Aanslag / vlekjes op voorvork
« Reactie #15 Gepost op: 08 maart 2014, 10:37 »
Mocht je besluiten de verpoot los te halen ( werkt een stuk fijner)Of alleen je spatbord .Pas op dat je de bevestigings bouten van je spatbord niet afbreekt .die Willen nog wel eens vast gaan zitten.
Ronald Holkamp
Transalp pd 06 1990
(cmx 250 Rebel 1985 (mini bikevoor mij in elk geval) verkocht)
(Intruder vs 750 1991 verkocht)

Omit

  • Gast
Re: HELP: Aanslag / vlekjes op voorvork
« Reactie #16 Gepost op: 09 maart 2014, 21:11 »
Mocht je besluiten de verpoot los te halen ( werkt een stuk fijner)Of alleen je spatbord .Pas op dat je de bevestigings bouten van je spatbord niet afbreekt .die Willen nog wel eens vast gaan zitten.

Goede tip  ;)
Ben nog in dubio of ik deze klus wel ga doen. Ben niet echt technisch  ::). Misschien eerst maar zonder demonteren proberen  8)