Het begint met de wil om een oliewissel te doen. De TransAlp maakt aardig wat kilometers met mij op zijn rug, dus een beetje verse olie en een filter mocht wel eens.
En dan begint het...
Allereerst bedacht ik me dat het een goed moment zou zijn om de neutraal schakelaar te vervangen, want die doet het niet goed. En dan kan ik meteen het voortandwiel even loshalen om de as te smeren en gelijk even de ketting goed schoonmaken.
Tot je in je schuur staat te kijken naar:
Juist ja. Om het filter los te halen, moet de beschermkap los. Toen ik de beschermkap los haalde, bleek er een stukje van de ondersteuning van de valbeugels afgebroken. Fijn. Dat zit op een mooie stang, die voor het blok langsloopt. En toen die er af kwam, bleek dat de motorsteunen voor behoorlijk gecorrodeerd zijn. Dus op zoek naar een nieuw setje. Een van de koelslangen blijkt bijna door te zijn en zo kom je nog eens wat leuke dingen tegen.
Zucht. Nog wat werk te doen dus.
Als iemand nog twee van die voorsteuntjes heeft liggen...