Techniek > Techniek Algemeen

Achterveer demonteren en spuiten

(1/2) > >>

mickey:
Ik ben bezig met het opknappen van een varadero.
Nu is de achterveer nogal behoorlijk van roest voorzien. Ik zit er aan te denken om de veer te demonteren en evt te spuiten of poedercoaten.
Heeft hier iemand ervaring mee?
Gaat dit uberhaubt, of springt de lak er meteen vanaf als de veer inveert????
Zijn hier evt speciale "elastsche coatings"voor te verkrijgen??????
Wie helpt me....

The Headless Horseman:
Ik heb er ooit 1 laten stralen en poedercoaten. Zit prima, springt er niet af met inveren  8)

dropken:
inderdaad eerst stralen en dan poedercoaten en dan zal het wel goed komen want als de poedercoater de juiste voorbehandeling,  lak en oventijd en objecttemperatuur aanhoud zit het als gegoten en zal het er niet afknappen.

mickey:
bedankt heren!!!!!
moeten ik de coater nog speciale handelingen voor de veer toepassen?
Ik wil namelijk ook meteen mijn wielen en wat andere items laten coaten, maar dat kan allemaal tegelijk neem ik aan????

dropken:
meestal word er door de coater de spullen voor het spuiten ontvet in een bad of sproeitunnel hij brengt er dan vaak tevens een conversielaag (ijzer of zinkfosfaat) op aan die er voor zorgt dat er geen vliegroest op ontstaat en er een betere hechting is tussen metaal en poederlak. als je op alle onderdelen dezelfde kleur wilt hebben dan zal hij dit in een keer kunnen lakken zonder kleurwissel zoals dat heet en kan het in een keer in of door de oven afhankelijk van het systeem wat jouw coater heeft
vaak worden gestraalde onderdelen ook wel alleen goed schoon geblazen en dan gelakt.
maar ook weer afhankelijk van het systeem waar jouw coater mee werkt.
maar je mag aannemen dat als het goed gebeurd de lak er slagvast opzit.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View