Auteur Topic: Welke verhoogde kuipruit plaatsen op xl650v van 2003 ?  (gelezen 14815 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ron76

Re: Welke verhoogde kuipruit plaatsen op xl650v van 2003 ?
« Reactie #30 Gepost op: 16 maart 2014, 15:15 »
Het is in elk geval een heerlijke dag om hem uit te proberen  ;).hoop dat het nu fijner rijd .
Ronald Holkamp
Transalp pd 06 1990
(cmx 250 Rebel 1985 (mini bikevoor mij in elk geval) verkocht)
(Intruder vs 750 1991 verkocht)

Omit

  • Gast
Re: Welke verhoogde kuipruit plaatsen op xl650v van 2003 ?
« Reactie #31 Gepost op: 16 maart 2014, 17:23 »
Het is in elk geval een heerlijke dag om hem uit te proberen  ;).hoop dat het nu fijner rijd .

Dank je Ron76. :)
Ik heb na het eerste rondje besloten dat de dikke zwarte rubberen rand eraf moest. Er was meer lawaai rond de helm dan met een laag ruitje. Zonder zwarte rand was er een stuk minder lawaai. Ik kan langer met het vizier open rijden dan voorheen. Ook minder winddruk op het lichaam. Echter nog niet zo rustig qua wind als ik zou willen (ik hoef echt geen windstilte hoor ;) ). Ik wacht nog op mijn, op de motorbeurs, bestelde otoplastieken. Als dan de windruis niet mindert dan zit ik te denken aan een extra spoiler....
Wordt vervolgd.

Offline Cas

Re: Welke verhoogde kuipruit plaatsen op xl650v van 2003 ?
« Reactie #32 Gepost op: 16 maart 2014, 17:34 »
Die rubberen rand zorgt inderdaad voor verstoring in de luchtstroom (wervelingen). Als je echt helemaal uit de wind wil zitten en met 180 km/u een sigaretje wil roken moet je aan een Goldwing of een dikke BMW denken, dat gaat je op een allroad niet lukken, de ruitjes blijven te klein en staan te ver naar voor.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline dropken

Re: Welke verhoogde kuipruit plaatsen op xl650v van 2003 ?
« Reactie #33 Gepost op: 16 maart 2014, 17:49 »
Een extra spoilertje wil wel iets meer helpen. heb er zelf een keer op de beurs in Utrecht een ruitje van een onbekende fiets gekocht waar zo'n spoilertje op zat in verschillende standen te zetten en als beursaanbieding voor € 15,= afgepingeld.
kijk dat zijn prijzen, zou je zeggen die ruit past niet op de TA maar de spoiler alleen wel, gewoon kwestie van op de juiste plaats voorzichtig wat gaatjes boren en klaar was het. En niet onbelangrijk goedkoper dan via internet een los spoilertje te kopen voor wel minimaal 90 euri's Even geduld hebben en op het juiste moment toeslaan.