Auteur Topic: Balhoofd vastdraaien, hoe?  (gelezen 1798 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline delange33

Balhoofd vastdraaien, hoe?
« Gepost op: 20 april 2009, 19:26 »
Vraagje; ik heb het gevoel dat m'n balhoofdlager of los is getrilt en/of naar de kl...te is. Honda monteur erop laten rijden en hij denkt dat er een nieuw lager in moet :-\.
Maar als het lager nou vast gedraait moet worden omdat het los is gaan zitten, kan toch? Is het proberen waard lijkt me voor ik tot een dure vervangings reparatie overga. Hoe controleer ik of het balhoofdlager vast genoeg zit??

Alvast bedankt,
Marc.
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline Nikotech

Re: Balhoofd vastdraaien, hoe?
« Reactie #1 Gepost op: 20 april 2009, 19:37 »
In principe zijn zeker de orginele balhoofdlagers NIET na te stellen. Zijn nl L lagers.
Zet je motor op de middenbok met het voorwiel vrij van de grond. Schud/voel dan middels trekken en duwen aan het voorwiel of je ruimte voelt. Het stuur moet ook vrij van links naar rechts kan bewegen.

Succes
Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Offline delange33

Re: Balhoofd vastdraaien, hoe?
« Reactie #2 Gepost op: 20 april 2009, 19:52 »
Hi Nico,

Heb helaas geen middenbok (kon er niet af van Mr. Honda ;)) maar er is wel door middel van het 'om' trekken van de motor als hij op de zijstandaard staat gevoeld  (door 2 verschillende Honda dealers) en geen van twee kon wat voelen.
Misschien is m'n balhoofd wel goed en is het wat anders :-\.
Er lijkt speling te zitten op iets in m'n voorvork, beetje vaag toegegeven, maar desalniettemin duidelijk waarneembaar. Af en toe voel je bij lage snelheid een soort nokje, heel vreemd..
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

bobby templier

  • Gast
Re: Balhoofd vastdraaien, hoe?
« Reactie #3 Gepost op: 20 april 2009, 20:12 »
Dit weekend Bij Ad mies sleutel dag :angel:

je moet de voorvork los maken :))

Offline Bill

Re: Balhoofd vastdraaien, hoe?
« Reactie #4 Gepost op: 20 april 2009, 23:22 »
Dit weekend Bij Ad mies sleutel dag :angel:

je moet de voorvork los maken :))
En ik weet inmiddels hoe dat moet. Zie maar wat ik bij techniek Varadero heb geschreven.