Auteur Topic: 140 achterband  (gelezen 4897 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline kaledegrote

140 achterband
« Gepost op: 08 februari 2014, 23:52 »
 past dat op een pd06?

Offline Waffie

Re: 140 achterband
« Reactie #1 Gepost op: 09 februari 2014, 00:35 »
past tussen de achterbrug, echter past niet  verantwoord op een standaard velg (te smal)
« Laatst bewerkt op: 09 februari 2014, 08:57 door varaderohuibje »
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline voorstad

Re: 140 achterband
« Reactie #2 Gepost op: 10 februari 2014, 10:14 »
Met een andere achtervelg rijdt dat fantastisch, echter schuurt mijn 140 achterband net tegen de binnenkant uitlaat (origineel model) bij diep inveren. Ik ga helaas terug naar 130.
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Paul

Re: 140 achterband
« Reactie #3 Gepost op: 10 februari 2014, 15:16 »
heb sinds kort er ook een 140 op liggen was volgens de Honda motoport dealert geen probleem, kon wel !!

Offline Waffie

Re: 140 achterband
« Reactie #4 Gepost op: 10 februari 2014, 15:44 »
 beste paul,

als jij meer vertrouwen in de motoport dealer stelt terwijl gebruikers gewoon vast stellen dat een 140 band tegen je originele uitlaat aan loopt te schuren bij diep inveren

en dat zelfs honda dit al wist  en juist daarom van een 130-80/17 terug ging naar een 120/90-17

we ben ik dan nog om te zeggen dat jouw dealer een wijs man is.

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline len_tour

Re: 140 achterband
« Reactie #5 Gepost op: 10 februari 2014, 17:58 »
Waffie heeft gelijk! Die dealer rijdt waarschijnlijk geen motor of zo  :-X

Ik ben van een 130 naar 120 gegaan en dat stuurt beter. De 130 die ik had wrong en dat merkte ik. Ff voor de duidelijkheid het was een michelin Sirac die ik verruilde voor een veel noppigere Mitas E09 dus je zou verwachten dat dit minder goed zou sturen maar neee. Met beide banden ben ik in de Alpen geweest en de 120 mitas gaf meer zekerheid in de bochten.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline Paul

Re: 140 achterband
« Reactie #6 Gepost op: 10 februari 2014, 18:08 »
beste paul,

als jij meer vertrouwen in de motoport dealer stelt terwijl gebruikers gewoon vast stellen dat een 140 band tegen je originele uitlaat aan loopt te schuren bij diep inveren

en dat zelfs honda dit al wist  en juist daarom van een 130-80/17 terug ging naar een 120/90-17

we ben ik dan nog om te zeggen dat jouw dealer een wijs man is.

Hallo Ad
het is absoluut niet mijn bedoeling om jou "tegen de haren in te strijken "ik weet dat je erg veel verstand hebt van motoren en banden !
maar ik ga er ook van uit dat als een Honda/BMW/Suzuki/Kawasaki/Yamaha dealer die ook nog eens Politie en marechaussee motoren onderhoud mij zegt dat een 140 er wel op kan ,dan geloof ik dat ook ! nu moet ik er wel bij zeggen dat ik wel een LAZER demper er op heb zitten en geen origineel !
en heb er een Anakee 2 op liggen

Groetjes Paul   

PS de dealer rijd zelf ook motor NATUURLIJK !

Offline The Headless Horseman

Re: 140 achterband
« Reactie #7 Gepost op: 10 februari 2014, 18:50 »
Ik heb het vermoeden dat die dealer graag van een bandje af wilde  :)
Enniewee, 140 kán wel op een velg van 2,5 inch breed, maar de band komt wat té rond te staan, waardoor je niet het gehele loopvlak gaat kunnen gebruiken  :-\

Hier een mooi schemaatje voor bandenmaat/wielbreedte: http://www.mtsac.edu/~cliff/storage/gs/Motorcycle_Rim_Width_Tire_Size_Chart.pdf
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Paul

Re: 140 achterband
« Reactie #8 Gepost op: 10 februari 2014, 21:53 »
  ruimte genoeg met een lazer demper!over de rijeigenschappen zeg ik nog niets heb ik te weinig mee gereden maar daar kom ik dan nog wel achter in de toekomst !


Offline Miquel

Re: 140 achterband
« Reactie #9 Gepost op: 11 februari 2014, 08:34 »
Het past wel maar op een Africa Twin ligt standaard een 140 band op en 3.00 inch velg en dit is eigenlijk al te smal voor een 140 band, een Transalp velg is 2.50 dus een 1,27cm smallere velg.
Zelf heb ik op een Honda xr650 een 140-80-18 (Pirelli MT 90) band op een 2.15 velg gehad (advies dealer) en later is daar een 120-80-18 (Avon  distanzia )op gekomen.
Kwa rijden geen groot verschil gemerkt.
Miquel was TWINDRIVER
Lid sinds 2005



Transalp 1996

Offline Geert Alp 2

Re: 140 achterband
« Reactie #10 Gepost op: 01 maart 2014, 19:54 »
Ik heb het vermoeden dat die dealer graag van een bandje af wilde  :)
Enniewee, 140 kán wel op een velg van 2,5 inch breed, maar de band komt wat té rond te staan, waardoor je niet het gehele loopvlak gaat kunnen gebruiken  :-\

Hier een mooi schemaatje voor bandenmaat/wielbreedte: http://www.mtsac.edu/~cliff/storage/gs/Motorcycle_Rim_Width_Tire_Size_Chart.pdf

Als ik dat mooie schemaatje goed lees dan kan een 140 niet om een 2,5 inch velg... ???
Of 140'ers aanlopen hangt denk ik ook duidelijk af van het soort band, sommige zijn veel breder dan andere, vooral de meer "noppige" banden zijn breder bij dezelfde breedtemaat.

Ik wil graag een Heidenau K60 Scout om mijn TA 650, maar ik wil wel de soort met het "dichte" middendeel, dat heeft alleen de 140, de 130 heeft een ander profiel met ook noppen in het midden(rechtuit-)deel. :-\  (zie fotootjes in bijlage hier onder)
Deze 140'er lijkt mij een ideaal bandje voor onze Scandinavie-reis, over de snelweg naar noord-Denemarken kachelen (op dat volle middelste randje) en op de onverharde steenslagwegen door Noorwegen en Zweden kunnen de dan nog frisse noppen (vooral bij regen) aan het werk ! ;D
De 130'er zal door de noppen in het midden (dus minder rubber daar) sneller plat worden denk ik.

http://www.reifenwerk-heidenau.de/documents/downloads/UWqNRVdENh.jpg

Gek eigenlijk, deze Heidenau is volgens mij de enige band die bij verschillende maten echt een ander profiel heeft;


1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110

Offline The Headless Horseman

Re: 140 achterband
« Reactie #11 Gepost op: 01 maart 2014, 22:09 »
Gek eigenlijk, deze Heidenau is volgens mij de enige band die bij verschillende maten echt een ander profiel heeft;

Komt wel vaker voor Geert. Je ziet het bijv ook bij de TKC80.
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline len_tour

Re: 140 achterband
« Reactie #12 Gepost op: 01 maart 2014, 23:34 »
De 130'er zal door de noppen in het midden (dus minder rubber daar) sneller plat worden denk ik.

http://www.reifenwerk-heidenau.de/documents/downloads/UWqNRVdENh.jpg


Volgens mij valt dat wel mee. Met de juiste bandenspanning zul je ze niet op een ritje naar noorwegen al plat hebben. Mijn Mitas E09 (noppen) was ook niet echt plat na een ritje Italie-NL over de snelweg met volledige campinguitrusting dus
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline Geert Alp 2

Re: 140 achterband
« Reactie #13 Gepost op: 02 maart 2014, 17:42 »
Niet plat, maar eerder plat  8) :P
1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110