Auteur Topic: zijkap vervangen xl650v  (gelezen 3263 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zijkap vervangen xl650v
« Gepost op: 16 februari 2014, 12:14 »
Vorig jaar heb ik een transalp 650 gekocht. Hij had wat schade aan de linkerkant vooral op de voorkap. Van de week een nieuwe kap op de kop getikt in "bijna" dezelfde kleur!  :D :D

Nu moet ik hem gaan vervangen... Het lijkt mij mooi om deze klus zelf te klaren en niet gelijk naar Arjen te rennen  ::) om het voor mij te doen. Als ik er naar kijk dan is het vooral een kwestie van schroeven losdraaien - kap er af - kap er op - en schroeven weer vast draaien, maar wellicht kijkt mij vrouwelijk technisch oog 8) ergens over heen.

Waar moet ik op letten en wat zijn de valkuilen?
« Laatst bewerkt op: 16 februari 2014, 17:50 door Arjen »
Honda CB 500

Offline len_tour

Re: zijkap vervangen
« Reactie #1 Gepost op: 16 februari 2014, 16:13 »
Geen ervaring met TA650 maar over het algemeen is plasticrommel niet leuk. Zoek de schroeven (soms zitten ze verstopt) en kijk uit dat je niet te hard aan het plastic trekt, vaak zit er dan nog een verstopt schroefje. Helaas is er wel vaak een beetje geweld nodig.

Oh ja draai de boel niet te vast!

Ik hoop dat je nog hulp krijgt van een TA650 techneut maar het lijkt alsof iedereen druk is met geschiedenis ritjes en nieuwsbrieven.

Gr,
Lennert
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline Waffie

Re: zijkap vervangen
« Reactie #2 Gepost op: 16 februari 2014, 16:48 »
 je moet eerst het kunststof afdekje onder je koplamp verwijderen
daarna je vooruit verwijderen dan de binnenkap rondop je tellerhuis verwijderen (let op) deze zit aan de bovenzijde lastig erin geklikt
daarna  verwijder je alle schroefjes (goed opletten welkeomdat ze verschillend van lengte zijn)
stekker losmaken knippelicht
daarna de inbus schroefjes van het kuip losmaken
2 pikjes zitten nog in rubber gedrukt en dis kun je dus voorzichtig eruit nemen

je vind hierna nog enkele popnagel clips aan de binnen zijde  en

en ja het is dus niet even gedaan zoals jij hoopte

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline dropken

Re: zijkap vervangen
« Reactie #3 Gepost op: 16 februari 2014, 17:25 »
misschien een karweitje voor 9 maart ?

Offline jeroen emke

Re: zijkap vervangen xl650v
« Reactie #4 Gepost op: 16 februari 2014, 21:01 »
plaatje
still no angel found who flies at the same speed

Re: zijkap vervangen xl650v
« Reactie #5 Gepost op: 17 februari 2014, 08:36 »
Bedankt voor al jullie tips! Helaas woon ik niet in de buurt van Wolvega, maar in de buurt van Eindhoven.

Dus ik denk dat ik manlief maar lief aan ga kijken en een paar keer extra zijn boterhammen ga smeren. Geloof niet dat ik dit zelf moet willen :).
Honda CB 500

Offline Geert Alp 2

Re: zijkap vervangen
« Reactie #6 Gepost op: 06 maart 2014, 10:27 »
Ik heb 1x een 650 ontmanteld en daarna besloten om er nooit een te kopen. Doe mij maar een 600

Wat is dat nou voor een sneue opmerking, wil dat meisje zelf d'r motor repereren, praat je haar meteen de moed in de schoenen !  :( ;)

ik denk dat ik manlief maar lief aan ga kijken en een paar keer extra zijn boterhammen ga smeren. Geloof niet dat ik dit zelf moet willen :).

Kijk, daar heb je het gedonder al, wil ze weer boterhammen gaan smeren ! ;D :P

Ik heb de kuip van m'n 650 er ook afgehaald laatst, er waren twee aansluitpuntjes stuk, hij zit er nu weer netjes op en de aansluitpuntjes zijn ook weer heel.
Ik vond het reuze meevallen, goed kijken hoe en waar iets vast zit en nooit geweld gebruiken op plastic.
Demonteer en monteer ook liefst dezelfde dag, dan staat het nog vers in je geheugen hoe het vastzat.
Ik zou beginnen met het zwarte plastic binnendeel in de kuip (wat o.a. rond de tellers zit), draai de 4 schroefjes daarvan los en haal dat weg
Vervolgens de kuipruit-schroefjes  er af halen en de kuipruit wegnemen, daarna kun je eigenlijk alle schroefjes en klempunten zien en bereiken, goed kijken, een zaklamp is ook gemakkelijk voor schroefjes in donkere hoekjes.
Een handige meid doet dit "even", maar een handige vent er bij kan natuurlijk nooit kwaad  :)

Enne, een 650 is BETER dan een 600 hoor, waarom zou Honda hem slechter hebben gemaakt ? ;D 8)

1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110