Techniek > Techniek Algemeen

Bougies van Ebay.

(1/4) > >>

Simonshavenaar:
Mijn Varadero staat nu op 50.000, tijd om de bougies te gaan vervangen.
Heb al hier en daar geďnformeerd naar de prijs van de bougies, en zijn zoals bekend aan de prijzige kant, van €30 tot 50 wordt er gevraagd.

Op ebay worden de bougies aangeboden voor behoorlijk wat minder geld, al vanaf  €20 per stuk inc verzendkosten.
Ik las hier op het forum dat er een aantal mensen ze weleens hadden besteld, maar wilde even de ervaringen horen.
Er zijn ook nep NGK bougies in omloop, heb geen zin om deze toegestuurd te krijgen.

Dus graag jullie ervaringen met bougies van Ebay. (eventuele andere ebay missers mogen ook)

Betreffende de juiste catagorie voor dit topic, heb hem maar onder algemeen gezet, maar had misschien ook onder techniek algemeen of techniek varadero gekund.

de sjeng:
Meermaals boegies besteld via ebay. Meestal vanuit engeland. NKG irium zitten nu in mijn motor en auto. Ebay is veilig, Heb al wereldwijd spullen besteld van hun. Oa uit america, australie, china, engeland, duitsland. Nooit geen problemen mee gehad. Mede omdat ebay aanbieders panisch zijn voor negatieve feedback. Mocht er iets niet inorde zijn, altijd correct opgelost. Weer omdat verkopers bang zijn voor negatieve feedback. Mocht je toch niet rondkomen. Kan er via ebay ook een klachten procedure starten, maar daarmee dreigen is meestal al voldoende. Daarbij als je via PayPal betaald heb je zowiezo kopers bescherming. Spullen zijn meestal binnen een paar dagen, tot 21 dgn in huis(afhankelijk vanwaar het komt)

Het enige "negatieve" gevalletje was een intercomsysteempje(met kabeltjes) voor op de motor. Die ik in china besteld had.(voor weinig, ik denk eens proberen) Foto kwam echter niet overeen met systeem wat ik ontvangen had.(zaten geen schuimpjes op tbv windruis) Verkoper hierop geattendeerd. Kreeg meteen bericht terug of hij ze alsjeblieft mocht nasturen? Geen probleem natuurlijk. Naar 2 weken(vanuit china) Lag een compleet! nieuw intercomsysteempje  in de bus. Dus nu had ik er 2! Echter ook deze ook zonder schuimpjes :) (werken ook trouwens goed zonder schuimpjes)

xrvtuur:
tijdje terug ook via ebay de dure injectie dero bougie's in engeland gekocht, gaat prima hoor.

xrvtuur:
ff gekeken ik heb bij Powersparks gekocht, die heeft door de 50000 positieve feedback, dat zijn dus lijkt mij geen nep bougie's...

Two Plugs:
Uit je Avatar maak ik idd ook op dat je een injectiedero rijdt, dus je zit sowieso vast een (prijzige) Iridium vonkenkaarsjes.
Let er op dat je het juiste type besteld: NGK DPR8EIX-9 wordt op Japparts.nl aanbevolen als 'hoogwaardigste Iridium bougie voor de Varadero'; NGK Iridium IJR8B9 wordt meer algemeen aangeboden door andere aanbieders van 32,- tot zelfs 38,- €!
Die gaan vervolgens wél allen ruim 50.000 km mee, dus dat verzacht de pijn.

Bij japparts.nl kosten die overigens maar € 18,90.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View