3,75 voor een bougie is een normale prijs voor de standaard bougies voor een transalp. Duurder kan maar de prijs is geen indicatie voor foute bougies. Het type is dat wel er staan nummers en cijfers op en aan de hand daarvan kun je zien of ze bij je motor passen.
Je hebt al eerder gemerkt dat je waarschijnlijk een CDI probleem hebt en dat los je niet op door ze om te wisselen, alleen een nieuwe kan het probleem verhelpen. Je loopt het risico dat je bij een garage de hoofdprijs moet betalen voor een nieuwe (analoge) CDI terwijl je voor dat geld twee digitale kan hebben. Iedereen die een stekker los kan halen en weer vast kan drukken kan de CDI's vervangen. Het ophangrubber vervangen is ook niet moeilijk (wel belangrijk). De spanningsregelaar doormeten is eigenlijk voor de zekerheid. Ik heb het vermoeden dat je wel meer problemen met elektra moet hebben wanneer deze stuk is maar wie weet.
Dan terug naar de Fan.... Die slaat normaal pas aan wanneer de meter bijna op zijn eind staat (alleen bij extreme hitte en/of langzaam kruipdoorsluipdoor). Je monteur heeft dat draadje hopelijk weer braaf aan de aarde gehangen en nu kun je dus de motor stationair laten draaien tot deze aanslaat je hebt wel aardig wat geduld nodig. Dus ook de fan kun je zelf nog even controleren.
Je hebt nog tot september dus tijd genoeg lijkt mij
Lennert