Auteur Topic: ventilator slaat niet aan  (gelezen 15277 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline PimW

Re: ventilator slaat niet aan
« Reactie #30 Gepost op: 12 maart 2014, 10:28 »
Na 1994 zijn ze gemonteerd met een ander rubber. Zo eentje moet je scoren ter voorkoming van meer problemen later :)

Offline len_tour

Re: ventilator slaat niet aan
« Reactie #31 Gepost op: 12 maart 2014, 12:17 »
3,75 voor een bougie is een normale prijs voor de standaard bougies voor een transalp. Duurder kan maar de prijs is geen indicatie voor foute bougies. Het type is dat wel er staan nummers en cijfers op en aan de hand daarvan kun je zien of ze bij je motor passen.

Je hebt al eerder gemerkt dat je waarschijnlijk een CDI probleem hebt en dat los je niet op door ze om te wisselen, alleen een nieuwe kan het probleem verhelpen. Je loopt het risico dat je bij een garage de hoofdprijs moet betalen voor een nieuwe (analoge) CDI terwijl je voor dat geld twee digitale kan hebben. Iedereen die een stekker los kan halen en weer vast kan drukken kan de CDI's vervangen. Het ophangrubber vervangen is ook niet moeilijk (wel belangrijk). De spanningsregelaar doormeten is eigenlijk voor de zekerheid. Ik heb het vermoeden dat je wel meer problemen met elektra moet hebben wanneer deze stuk is maar wie weet.

Dan terug naar de Fan.... Die slaat normaal pas aan wanneer de meter bijna op zijn eind staat (alleen bij extreme hitte en/of langzaam kruipdoorsluipdoor). Je monteur heeft dat draadje hopelijk weer braaf aan de aarde gehangen en nu kun je dus de motor stationair laten draaien tot deze aanslaat je hebt wel aardig wat geduld nodig. Dus ook de fan kun je zelf nog even controleren.

Je hebt nog tot september dus tijd genoeg lijkt mij

Lennert
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline jos.

Re: ventilator slaat niet aan
« Reactie #32 Gepost op: 12 maart 2014, 13:07 »
Dan zal ik eerst maar eens een nieuw paar CDI's bestellen gaan.
zijn dit de juiste? http://www.motorbike-shop.de/index.php?a=3716

Op de pagina is een hoop keuze, wil dus vooraf wel weten of ik de juiste bestel.
Leef alsof elke dag je laatste kan zijn.

TA 1992, BMW GSA 2005

Offline len_tour

Re: ventilator slaat niet aan
« Reactie #33 Gepost op: 12 maart 2014, 13:40 »
In principe zijn ze allemaal goed. De digitale zijn volgens mij wel beter dan de analoge ik heb http://www.motorbike-shop.de/index.php?a=2892&lang=eng die zijn goedkoper dan die jij noemt en werken prima. Ik zou even wachten tot wat meer mensen gelezen en evt gereageerd hebben, meerdere adviezen zijn nl altijd handig  ;)
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline dropken

Re: ventilator slaat niet aan
« Reactie #34 Gepost op: 12 maart 2014, 17:51 »
ik had er een kaduuk en heb er toen een analoge bijgekocht, maar achteraf had ik toch liever een set digitale gehad die gaan nml niet zo snel meer kapot en werken net zo goed.
Heb de analoge via een bedrijf in Duitsland gekocht voor €90,= en ik moet zeggen hij werkt perfect.

Offline jos.

Re: ventilator slaat niet aan
« Reactie #35 Gepost op: 22 maart 2014, 23:53 »
In principe zijn ze allemaal goed. De digitale zijn volgens mij wel beter dan de analoge ik heb http://www.motorbike-shop.de/index.php?a=2892&lang=eng die zijn goedkoper dan die jij noemt en werken prima. Ik zou even wachten tot wat meer mensen gelezen en evt gereageerd hebben, meerdere adviezen zijn nl altijd handig  ;)
Dit setje heb ik besteld en vandaag ontvangen. Helaas staat het bijbehorende tasje waar de cdi horizontaal in komt te liggen in backorder. Oude cdi's eruit gehaald, nieuwe erin en de Alp loopt weer als vanouds.
Wat wel opvalt is dat de nieuwe cdi's iets breder en iets korter zijn dan de originele. Het originele tasje heb ik wat groter moeten maken door de inwendige strips eruit te snijden. Zodra het nieuwe tasje komt kan de oude in de kliko.
Leef alsof elke dag je laatste kan zijn.

TA 1992, BMW GSA 2005

Offline len_tour

Re: ventilator slaat niet aan
« Reactie #36 Gepost op: 23 maart 2014, 00:08 »
In principe kun je ze met een tyrap aan elkaar knuppen en met de stekkers richting het achterlicht tegen het luchtfilter aanleggen evt ducktape tegen het rammelen das altijd beter dan de stekkers naar boven laten wijzen!

Die van mij hebben ook geen correct tasje maar zitten wel goed
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline Ron76

Re: ventilator slaat niet aan
« Reactie #37 Gepost op: 23 maart 2014, 09:08 »
Super dat hij nu weer mooi loopt. Kan je eindelijk van je Alp gaan genieten  :).
.
Ronald Holkamp
Transalp pd 06 1990
(cmx 250 Rebel 1985 (mini bikevoor mij in elk geval) verkocht)
(Intruder vs 750 1991 verkocht)