Techniek > Honda Transalp

"Offroad" voetsteunen

(1/6) > >>

Puggy:
Ik wil graag brede  "offroad " voetsteunen monteren op mn alp. Ik heb al wat gegoogeld en zie dat ze o.a. van Touratech, pivot , SW motech etc te koop zijn maar die zijn behoorlijk prijzig.

Ik had gehoopt dat iemand van het forum misschien tips heeft ?

The Headless Horseman:
Ik heb er Pivot Pegz op zitten. Prijzig idd  :( maar wel mooi spul en ik vind dat meedraaien, zéker bij all/off-road, wel erg prettig  8)

Arjen:
Heb je de rubbers al van de standaard stepjes afgeschroefd?
Voor mij was dit namelijk al een prima oplossing...

The Headless Horseman:
Goeije tip van de rubbers Arjen  8). Alleen worden de stepjes daar niet breder van  ;D

Mijn ervaring is wel dat met een paar goede crosslaarzen de breedte van de stepjes wat minder van belang is.
Probleem is altijd het 'doorzakken' van je voeten. Dat word bij langdurig staan op de steps wat pijnlijk.
De zolen van echte crosslaarzen zijn echter zo hard en stug dat je daar sowieso geen last meer van hebt.

Puggy:
Ik dacht dat het vooral om de breedte ging inderdaad, maar bedankt voor de tip dat zal ik uitproberen.

Ik heb een tijdje terug lichte crosslaarzen gekocht (Forma Adventure).
Het zijn eigenlijk geen crosslaarzen maar " allroad" laarzen. Steviger dan tourlaarzen maar minder stug dan echte crosslaarzen ?

In een ander topic over de AT las ik dat crossstepjes van de XR650L passen. Ik hoopte eigenlijk dat zoiets ook voor de Transalp zou passen.

Hoe doen jullie dat eigenlijk met de schakelpook met crosslaarzen? Voor het mooi zou mn schakelpook iets langer moeten worden

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View