Techniek > Honda Transalp

Probleem met CDI?

(1/2) > >>

AV:
Mijn Transalp ('93) heeft kuren. De problemen begonnen bij versnellen in een hoge versnelling vanaf ca. 3000-3500 toeren, daarna vrij snel in alle versnellingen: bij het gas geven in eerste instantie weinig tot geen reactie, daarna opeens een gasreactie die wat loom aanvoelt. Vervolgens heb ik hem naast de weg gezet en stationair laten draaien, toen sloeg hij af. Bij het starten sloeg hij weer af, alleen met de choke open wilde hij starten, en toen ging hij meteen richting de 4000 toeren. Verder gereden, toen sloeg hij onder het rijden af! Toen ik thuis was nog eens gestart, toen startte hij normaal zonder choke. Toen ik na het starten de choke open zette sloeg hij af. Met choke startte hij ook niet...

Ik dacht meteen aan de CDI's. Of ze staan of liggen weet ik niet, dat ga ik morgen bekijken. Klinkt dit als een 'klassiek' CDI-probleem?

Oldtimer:

--- Citaat ---Klinkt dit als een 'klassiek' CDI-probleem?
--- Einde van citaat ---

Niet echt, veel meer een probleem met de brandstof aanvoer

Ron76:
Tankdop met pijl omhoog gemonteerd ? En anders eerst  je membraan van de brandstof kraan controleren.vacueem slang even los halen van de aansluiting
(Motor zijde ) en kijken als je zachtjes aan dat vacueem slangetje zuigt of je vacueem houd.
Blijft je tong zachtjes plakken. 😉 niet te hard doen !
Eventeel slang van de carburateur los halen en herhalen . Let op er komt dan een sloot benzine uit stromen als alles goed funtioneert.ik heb zelf een doorzichtig benzine filter daar zitten zodat je kan zien of er voldoende benzine doorloopt.

AV:
De tankdop staat met de pijl van me af, hoewel ik hem vaker verkeerd om heb gehad en ik toen nergens last van had.

Ik heb zojuist een kleine 30 kilometer gereden en de motor liep perfect. Aan het begin van de rit even getankt. Er ging een stuk meer in dan normaal is met de kilometers die ik op de vorige tank heb gereden (14 liter bij 225 kilometer, ik rijd normaal altijd zonder enige moeite minstens 1 op 20), of dat hier iets mee te maken heeft weet ik niet. Wel sloeg de motor af toen ik de choke openzette met warme motor, dat lijkt me niet normaal?

Toch maar eens contact opnemen met mijn techneut, ik wil binnenkort een weekje weg en ik heb geen zin om halverwege panne te krijgen.

Ron76:
Dat pijltje heeft te maken met de tank ontluchting.met kleine stukjes kan het zijn dat je te weinig vacueem krijgt om het te merken . Je dop kan niet goed afsluiten waardoor je op een andere manier ontlucht en het ontluchtingsklep je in de dop kan vast zitten. Maar goed dat is dus niet het probleem.

Als je choke blijft hangen zou je motor stationair veel meer toeren moeten maken.

Een keer benzine aditief toevoegen scheeld mss ook al.


Anders  Mss rotte bougie kabels als die warm worden dat je eerder vonk overslag krijgt( vochtig weer ).

Ben benieuwd

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View