Auteur Topic: Juiste route RVS remleiding transalp 1987  (gelezen 2557 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jeroenh

Juiste route RVS remleiding transalp 1987
« Gepost op: 12 maart 2014, 18:09 »
Mijn 'Transalp Restauratie Project' is al een eind op weg.
Veel meer tijd (en geld) ingestoken dan vooraf gedacht, maar dat is bijna een gegeven bij dit soort hobbies.

Bij Ad de velgen die ik had gekocht om mijn rotte gouden velgen te vervangen laten voorzien met nieuwe Metzelers (nog bedankt Ad!). 
Hij vertelde me toen dat de rubberen remleidingen van de motor misschien nog wel origineel waren, thuis gecheckt: witte print op de leiding: datum 1-1987 ........

Via Melvin.de een nieuwe leiding besteld, met zwarte mantel zodat het nog een beetje origineel lijkt.

Vraag:  hoe zal ik de nieuwe leiding laten lopen?    Achter de rechter voorpoot langs en dan horizontaal oversteken naar de linker voorpoot (waar dat 2e blokje van de oude leiding zit?) en dan naar beneden.
Of schuin oversteken van rechts naar links achter het balhoofd,  waarbij ik wel die 2 oude klemmen gebruik aan de rechter voorpoot?

(zoekfunctie gebruikt maar kon hierover niets vinden)

« Laatst bewerkt op: 12 maart 2014, 19:03 door jeroenh »
XL600V '88 / XL500R '84/ XL125R '84/ XT500 '83/ XT500 '78/ CX 500 '78

Offline Waffie

Re: Juiste route RVS remleiding transalp 1987
« Reactie #1 Gepost op: 12 maart 2014, 19:12 »
maak eens een foto van hoe de aansluiting  die aan de rempomp komt eruit ziet?

ik zelf heb een rechte aansluiting en dan kan hij mooi over het stuur langs de linkerpoot naar beneden

mvg ad

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Oldtimer

Re: Juiste route RVS remleiding transalp 1987
« Reactie #2 Gepost op: 12 maart 2014, 19:31 »
Ik had die "originele "versie van Melvin ook gemonteerd, maar die blijkt ietsje korter te zijn dan het origineel.
Geeft wat problemen bij montage en past dus ook maar net als je hem "binnendoor "bevestigd.
Echt lekker zit hij niet.
Beter om even de lengte op te meten en dan bestellen.

PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline EelkoL

Re: Juiste route RVS remleiding transalp 1987
« Reactie #3 Gepost op: 12 maart 2014, 19:35 »
Bij mij loopt het zo bij de pomp (ik heb ook Melvin.de leidingen):


De leiding naar de linkerklauw heb ik voor het balhoofd langs, door het gat in de plastic "halve schijf" geleid, de leiding naar de rechterklauw achter het balhoofd langs, rechtstreeks naar de klauw. Die klappert wel een beetje tegen het spatbord, dat zou eigenlijk mooier moeten. De bevestigingen van de oude leidingen heb ik er helemaal afgehaald.
Ik denk eraan om de kabel van de kilometerteller en de R-remleiding een halve slag om elkaar te laten maken, dat kan mooi qua lengte en dan zit het minder veel "te los".

'99 TA

Offline EelkoL

Re: Juiste route RVS remleiding transalp 1987
« Reactie #4 Gepost op: 12 maart 2014, 19:38 »
hmm, niet goed gelezen, 1987, die heeft uiteraard geen dubbele klauw... Bij melvin had ik de standaard maat voor deze alp ('99 PD10) besteld, de linkerleiding is prima, de rechterleiding net een paar cm te lang. Maar dat geeft geen problemen.
Excuus voor de vervuiling van dit topic....
'99 TA

Offline Oldtimer

Re: Juiste route RVS remleiding transalp 1987
« Reactie #5 Gepost op: 12 maart 2014, 19:40 »
Geen vervuiling Eelkol, want de maatvoering van Melvin klopt gewoon niet. ;)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline jeroenh

Re: Juiste route RVS remleiding transalp 1987
« Reactie #6 Gepost op: 12 maart 2014, 20:55 »
maak eens een foto van hoe de aansluiting  die aan de rempomp komt eruit ziet?

ik zelf heb een rechte aansluiting en dan kan hij mooi over het stuur langs de linkerpoot naar beneden

mvg ad

Ja, er zit nu een originele 'rechte'  aansluiting op bij de rempomp.
Voor het mooie zou ik 'm via de rechter voorpoot naar beneden laten lopen, en dan naar links oversteken, maar als dit bij voorbaat al niet gaat passen, dan maar direct over het stuur naar de linker voorpoot?

Of retour naar Melvin en een langere versie vragen?
XL600V '88 / XL500R '84/ XL125R '84/ XT500 '83/ XT500 '78/ CX 500 '78

Offline Sandra

Re: Juiste route RVS remleiding transalp 1987
« Reactie #7 Gepost op: 12 maart 2014, 22:27 »
Zou een langere vragen, dat blijft prikken zo iets...
[img]http://img684.imageshack.us

Offline jeroenh

Re: Juiste route RVS remleiding transalp 1987
« Reactie #8 Gepost op: 13 maart 2014, 17:10 »
Vanmiddag toch de nieuwe Melvin RVS remleiding gemonteerd.
Ging eigenlijk heel makkelijk.  Ontluchten met mijn Rodac setje was zo gedaan.  Het meeste werk was nog nadenken over de route van de nieuwe leiding. 

Uiteindelijk Ad's advies opgevolgd: over het stuur naar de linker voorpoot (achterzijde).  Waarbij ik het bovenste beugeltje van de oude originele remleiding heb gebruikt om de nieuwe leiding vast te zetten op de linker voorpoot.  Moest de knik uit die beugel buigen en toen de remleiding met een extra tie wrap vastgezet aan het beugeltje.  Leiding kan nog gewoon bewegen, maar niet echt van zijn plek komen.  Onderste beugeltje op de voorpoot ook gebruikt met rubbertje/ manteltje van oude remleiding.  Verder zit het netjes en remt het ook zoals verwacht, minder sponzig.
Lengte van de Melvin leiding was ok, iets langer (3 cm) was misschien beter geweest maar het gaat zo ook.
XL600V '88 / XL500R '84/ XL125R '84/ XT500 '83/ XT500 '78/ CX 500 '78