Auteur Topic: APK voor motoren  (gelezen 64211 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Bikkel

Re: APK voor motoren
« Reactie #180 Gepost op: 16 maart 2014, 12:21 »
Geniet er nog maar van, want hier DLD lopen ze al te zeiken als er een 150 ipv een 140 achterband onderzit.
Zelfs als die er de dag ervoor nieuw is ondergezet.  >:(
Door het zelfde bedrijf waar 1dag later de TÜV kernig was.
Wat dat betreft kan je in NL heel veel doen met je motor zonder dat iemand daar naar kijkt, zolang de veiligheid maar niet in het geding is. C:-)
Dus geniet nog van de resterende tijd, want dat de APK er komt is zeker alleen wanneer????
NUNCAUT NUNQUAM
DÉ OPPRESSO LIBER
mobiel@cnf-computers.eu

Offline xrvtuur

Re: APK voor motoren
« Reactie #181 Gepost op: 16 maart 2014, 12:27 »
een 150 is ook eigenlijk te breed voor een AT velg, dus de veiligheid is wel degelijk in het geding, en dus goed dat ze daar over zeiken. trouwens een 140 rijd veel lekkerder onder een AT waarom zou je een 150 er onder zetten, als je stoer wilt doen kun je beter je groene baret op zetten ;)
Varadero SD02  2004

Offline Bikkel

Re: APK voor motoren
« Reactie #182 Gepost op: 18 maart 2014, 12:08 »
Ten eerste reed ik al 7 jaar met een 150, en vond deze veel fijner rijden, ook in de bochten voelde hij veel prettiger aan, en zeg niet dat ik niet rijden kan want heb regelmatig m'n stepjes aan de grond, en toerental aan m'n max, en ook de "chicken stripes" zul je op mijn banden niet vinden.
Bovendien durf ik na 41 jaar rijervaring op diverse motoren, van choppers tot race motoren, best te zeggen, dat ik toch wel enigszins een ervarings deskundige ben.
Heb ook in al die jaren diverse merken en typen banden gereden en zodoende de beste combinaties (voor mij) gemaakt.
Dus de ervaring en verschil van een 150 en een 140 is dus strikt persoonlijk.

Ten tweede hoef ik niet stoer te zijn om m'n groene baret op te zetten,
want heb m'n "verdiende" Groene en Rode na 42 jaar afgezet  8)
En geniet nu van mijn welverdiende pensioen!  >:D
NUNCAUT NUNQUAM
DÉ OPPRESSO LIBER
mobiel@cnf-computers.eu

Offline Two Plugs

Re: APK voor motoren
« Reactie #183 Gepost op: 18 maart 2014, 12:30 »
Ah, een economische vluchteling!  ;D
En dan ook nog klagen over de Duitse TÜV? Eigen schuld, dikke bult!   >:D  :P
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline xrvtuur

Re: APK voor motoren
« Reactie #184 Gepost op: 18 maart 2014, 19:43 »
Met zoveel rij en gevechts ervaring ga ik niet in discussie, veel plezier met je 150 ;)
Varadero SD02  2004

Offline Bikkel

Re: APK voor motoren
« Reactie #185 Gepost op: 18 maart 2014, 20:52 »
Nee dat gaat dus niet meer lukken want ik kreeg hem niet door de TÜV en Ben dus verplicht om met de 140 te rijden, nou ja het is ook geen slechte band, en het had ook niks met wel/niet veiligheid te maken, maar Honda had gewoon verzuimd om de 150 te laten testen en zo ook bij de type goedkeuring te krijgen.
Had hem ook wel goedgekeurd kunnen krijgen, maar dan moest ik ermee naar een speciaal TÜV keurings station, en daar gaan ze dan met de AT de baan op en laten hem dan 30 min vol gas lopen op de baan. Als hij daar goed door heen komt staat de 150 bij je type goedkeuring, prima maar dan ben je wel naast je TÜV keurings rekening, ook nog eens €350,- armer. En daar was ik dus pissig over, omdat het bedrijf wat de keuring afnam er een dag ervoor wel die 150 er onder had gezet, en vervolgens zegt dat hij niet door de keuring komt??????
Dat was dus het hele verhaal >:D
« Laatst bewerkt op: 18 maart 2014, 21:22 door Bikkel »
NUNCAUT NUNQUAM
DÉ OPPRESSO LIBER
mobiel@cnf-computers.eu

Offline Bikkel

Re: APK voor motoren
« Reactie #186 Gepost op: 18 maart 2014, 20:53 »
Ah, een economische vluchteling!  ;D
En dan ook nog klagen over de Duitse TÜV? Eigen schuld, dikke bult!   >:D  :P

Je hebt helemaal gelijk, jaloers???????

Maar ik heb die klote snelheidsbeperkingen hier niet
Zelfs op de B wegen mag je hier 100 (en niet zoals in NL 50 of 60)
NUNCAUT NUNQUAM
DÉ OPPRESSO LIBER
mobiel@cnf-computers.eu