Auteur Topic: problemen na installatie leovince sbk TA 87 [opgelost!]  (gelezen 3965 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Krikkeej

hellooo iedereen.
ik ben sinds vandaag nieuw op dit forum en roep al meteen jullie hulp in.
ik heb sinds kort een leovince sbk uitlaat geinstalleerd op mijn TA xl600v '87.
na installatie liep de motor niet mooi in neutraal, maar door de carburator wat rijker af te stellen was dit probleem opgelost.
zondag de hele dag gaan rijden met de nieuwe afstelling en alles ging perfect.
motor draaide heel stabiel in de toeren. rijden ging ook vlot zonder ploffen, ...
nu ging ik daarnet even rijden met mijn alp. nadat ik even stopte viel de motor plots stil en rook hij naar benzine. nadat ik hem weer starte wou de motor maar niet in neutraal blijven draaien.
en klonk hij bij het gas geven ook niet zoals gewoonlijk. na wat zoeken heb ik opgemerkt dat wanneer ik het kraantje van de benzine tank dichtzet hij perfect draait,
maar van zodra ik het benzine kraantje openzet hij weer stilvalt. ook in de reserve stand. waardoor ik er bijna zeker van bij dat hij verzuipt.
maar wat ik niet snap is waarom hij zondag de hele dag prima heeft gedraaid en dit probleem zich niet voordeed en nu plots wel.
enige suggesties?
alvast bedakt aan iedereen
« Laatst bewerkt op: 15 maart 2014, 10:36 door Krikkeej »

Offline Waffie

Re: problemen na installatie leovince sbk TA 87
« Reactie #1 Gepost op: 13 maart 2014, 00:47 »
controleer eens of er geen benzine in de vacuum slang (van kraan naar cylinder de dunne slang loopt

zo ja dan is je benzine kraan membraam lek

succes
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Krikkeej

Re: problemen na installatie leovince sbk TA 87
« Reactie #2 Gepost op: 13 maart 2014, 19:01 »
controleer eens of er geen benzine in de vacuum slang (van kraan naar cylinder de dunne slang loopt

zo ja dan is je benzine kraan membraam lek

succes

Ik heb het net eens nagekeken. Geen benzine aanwezig in de vacuum slang.
Dus motor draait prima met kraan dich vanaf ik hem openzet valt hij stil en draait hij heel slecht.
Alvast bedankt!

Offline Oldtimer

Re: problemen na installatie leovince sbk TA 87
« Reactie #3 Gepost op: 13 maart 2014, 19:17 »
Vlotter in een van de carbs blijft hangen. ;)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Krikkeej

Re: problemen na installatie leovince sbk TA 87
« Reactie #4 Gepost op: 13 maart 2014, 19:38 »
Vlotter in een van de carbs blijft hangen. ;)

Ik had ook al het vermoeden van de carb.
Enige tips hoe dit te verhelpen. Ik heb er een beetje verstand van maar
Niet zo heel veel.

Offline Ron76

Re: problemen na installatie leovince sbk TA 87
« Reactie #5 Gepost op: 14 maart 2014, 09:52 »
Mss een beetje forte carburateur cleaner of een vergelijkbaar merk in je tank gooien . Of carb belaster in je vlotterkamer laten lopen . Reinigt/lost de gom op die in je carburateur zit. Desnoods daarna een tikje op de vlotter kamer geven . ( pas op het is wel aluminum dus te hard en het breekt ).En eff kijken of je choke kabel soepel gaat.
succes.
Ronald Holkamp
Transalp pd 06 1990
(cmx 250 Rebel 1985 (mini bikevoor mij in elk geval) verkocht)
(Intruder vs 750 1991 verkocht)

Offline Oldtimer

Re: problemen na installatie leovince sbk TA 87
« Reactie #6 Gepost op: 14 maart 2014, 16:48 »
Forte liefst zo puur mogelijk in de carb en inderdaad voorzichtig tikken. ( haal de slang even los en gebruik een minitrechtertje)
Alternatief is eventueel de carb demonteren en ultrasoon laten reinigen.
Op zich niet zo'n heel grote klus, maar wel de tijd voor nemen.
Ik heb eventueel een gereinigde liggen,( om te proberen dan.)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Krikkeej

Re: problemen na installatie leovince sbk TA 87
« Reactie #7 Gepost op: 15 maart 2014, 10:35 »
Forte liefst zo puur mogelijk in de carb en inderdaad voorzichtig tikken. ( haal de slang even los en gebruik een minitrechtertje)
Alternatief is eventueel de carb demonteren en ultrasoon laten reinigen.
Op zich niet zo'n heel grote klus, maar wel de tijd voor nemen.
Ik heb eventueel een gereinigde liggen,( om te proberen dan.)

Ik heb het probleempje gevonden! 1 van de choke kapels stond onder spanning. Moet er eens per ongeluk tegen gezeten hebben ofzo. Hoe ii dat gedaan heb weet ik nog steeds niet.
Heb de carb eens uit elkaar gehaald en alles gepoetst. Carb was zeer proper vanbinnen! Bedankt voor jullie hulp!

Offline Ron76

Re: problemen na installatie leovince sbk TA 87 [opgelost!]
« Reactie #8 Gepost op: 15 maart 2014, 12:31 »
Nou super dat het simpel op te lossen was. Mss wel eff Kontroleren  of de afstelling nu nog wel klopt. (Omdat je daar aan gedraaid had ).
Succes en veel rij plezier
Ronald Holkamp
Transalp pd 06 1990
(cmx 250 Rebel 1985 (mini bikevoor mij in elk geval) verkocht)
(Intruder vs 750 1991 verkocht)

Offline Oldtimer

Re: problemen na installatie leovince sbk TA 87 [opgelost!]
« Reactie #9 Gepost op: 15 maart 2014, 17:45 »
Citaat
Ik heb het probleempje gevonden!

Tja, die choke
Meestal de eerste optie en daarom dus overgeslagen.

Citaat
door de carburator wat rijker af te stellen

Inderdaad even nalopen en opnieuw afstellen.
normaliter hoef je niet opnieuw af te stellen bij het vervangen van een uitlaat.
Het is geen injectie
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Krikkeej

Re: problemen na installatie leovince sbk TA 87 [opgelost!]
« Reactie #10 Gepost op: 16 maart 2014, 21:16 »
Nou super dat het simpel op te lossen was. Mss wel eff Kontroleren  of de afstelling nu nog wel klopt. (Omdat je daar aan gedraaid had ).
Succes en veel rij plezier

Ik heb hem idd weer correct afgesteld. En ze bromt weer als voorheen! (Beter nog met die leovince!)