Techniek > GPS navigatie

stroom van de tripmaster

(1/1)

jar:
Mijn Zumo komt op de plaats van de tripmaster. Kan ik de stroomvoorziening van de tripmaster gebruiken voor de Zumo? Klopt de spanning? De tripmaster zit vast met één stekker met drie polen? Eén massa? Welke?
Elektra is niet mijn sterkste punt...

Brombeer:
Zwart is geschakelde plus van je contact (gaat dus met contact aan en uit). Groen is massa (aarde) en groen/rood is een constante plus vanaf je accu die over je zekeringbox loopt. Wit/blauw is de draad die van de speedo-sensor komt.

Dus: zwart en groen of groen/rood en groen..  ;)

jar:
ok bedankt, ik ga kijken of die kleuren kan vinden. Ik ga hem op het contact zetten denk ik, dus zwart en groen.
Ik dacht dat zwart altijd de min was trouwens...en dat de rest nogal eens kon verschillen.

Brombeer:
Ja dat is een volksmisvatting.. dat zwart. Mschien omdat speakerdraad rood/zwart is of zo..

In de stroomvoorziening van je huis is zwart de schakeldraad voor je verlichting bijvoorbeeld.

Op Honda's is in het algemeen GROEN de massa (aarde) en is zwart gewoon een kleur die gebruikt wordt, als een plus voor iets.

Controleer zekerheidshalve de spanningswaarden voor je Zumo (min. en max. voltage), maar normaal gezien kun je hem gewoon aansluiten op je boordspanning, die ergens rond 14.5V ligt als de motor loopt. (mijn 60 bijv. kan tot 20V of zo hebben).

Suc6, en maak geen kortsluiting!

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie
Mobile View