Auteur Topic: Help, gas blijft hangen.  (gelezen 1165 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Robertehv

Help, gas blijft hangen.
« Gepost op: 18 maart 2014, 12:03 »
Sinds mijn Houdini act tijdens de off roadrit van februari blijft het gas van mijn '93 TA hangen, als in het gashendel springt niet terug. Zij die er niet bij waren, motor lag op zijn rechterzijde langs de sloot, ik op mijn rug in de sloot....  8)

De gaskabel en retourkabel lopen vrij dus ik denk dat er gesmeerd moet worden.
Heb alleen geen idee hoe.

Iemand tips?
KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.

Offline Patjuuuh

Re: Help, gas blijft hangen.
« Reactie #1 Gepost op: 18 maart 2014, 12:44 »
Ik zou zelf even de kabel langslopen om te kijken of hij nergens geknikt zit, dan klemt de binnenkabel.
Anders het kapje bij je gashendel even losmaken en kijken of de kabel nog mooi in zijn gootje loopt.
Hier kan de kabel ook klemmen. Als je dat toch loshebt kun je gelijk even de gashendel zelf controleren of die vrij draait.

Standaard zit er al zoveel vet, dat smeren mij overbodig lijkt.

Offline PimW

Re: Help, gas blijft hangen.
« Reactie #2 Gepost op: 18 maart 2014, 13:11 »
Is jouw gasbuis (plastic onder/tussen je handvat en het stuur) misschien een stukje verschoven op het stuur? Dan loopt deze misschien aan op het eind van je stuur.

Als je met handkappen rijd die in het uiteinde van je stuur bevestigd zitten kan er ook prut tussen de plastic bus en het stuur gekomen zijn waardoor de boel vastloopt.

Namelijk na je val is het euvel ontstaan, ik gok vuil of een beknelling door de val. KAbel smeren zou wel heel toevallig zijn opeens.

Was het water koud?

Offline Robertehv

Re: Help, gas blijft hangen.
« Reactie #3 Gepost op: 18 maart 2014, 14:21 »
 >:(

Het was 12 graden buiten het water, onder water was het niet veel warmer  :o

Goede tip van dat verschuiven, ga eerst eens even dat handvat inspecteren.

Thx.
KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.