Ben sinds afgelopen week bezig met een nieuw 'projectje', nu een bruine/ gouden Transalp 600 uit 1988.
Al een aantal zaken mbt achterstallig onderhoud aangepakt, waaronder een afgebroken boutje van de vooras- bevestiging.
Dacht dat het 'tikken' bij het inveren van de voorvork daaraan lag, had dit al opgemerkt bij aankoop vd motor.
Het geluid komt uit de bovenkant van de vork. Balhoofd is voor zover ik kan beoordelen nog goed, geen speling of dood punt..
Keerringen waren nog goed,geen lekkage. Dop van 1 van de voorpoten losgemaakt.
Vraag: kan dat tikken komen door die bus / spacer die samen met een ring bovenop de veer zit?
Die spacer is over de hele lengte open, hoort dat? Is dus geen volledig dichte buis, er zit een 'zaagsnede' in over de lengte. In het werkplaatshandboek is dit niet helemaal duidelijk.
Het weer vastdraaien van de voorpoot dop gaat nog een hele klus worden, dat weet ik al wel, staat toch flink wat druk op het geheel.....................