Auteur Topic: Defecte verlichting tripmaster rd07a  (gelezen 2126 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline maurice1973

Defecte verlichting tripmaster rd07a
« Gepost op: 30 maart 2014, 19:21 »
Hallo allemaal.
Ik zal me eerst even voorstellen.
Mijn naam is Maurice Bosch en woon in Best.Ik ben sinds Vaderdag in het bezit van een africa twin rd07 a van 98 en ben er heel erg blij mee.Ik ben altijd onder de indruk geweest van de at en dan met name het robuuste uiterlijk.nu rij ik niet zo veel (ongeveer 700 km per jaar)ik ben een zogeheten mooi weer rijder.het moet niet te warm zijn, niet te koud zijn,het mag niet regenen en door de weeks rijd ik al helemaal niet.Maar ik vind wel dat alles moet werken en dat brengt me tot het volgende namelijk..................
Mijn tripmaster werkt perfect er zit zelfs een speed functie in maar wat ik jammer vind is dat de verlichting van de tripmaster niet werkt.
Is dit makkelijk te verhelpen of is daar een adres voor die dit euvel kan verhelpen.
Ik ben maar een vrachtwagen chauffeur dus van elektra heb ik al helemaal geen verstand.(ja ok ik weet het verschil tussen 12 en 24 volt weet ik nog wel)
Kan iemand mij tips geven of weet iemand een adres waar ik dit kan laten verhelpen?

Alvast bedankt voor jullie hulp en wie weet tot een volgende keer maar weer.

Groetjes Maurice.

Offline jbm

Re: Defecte verlichting tripmaster rd07a
« Reactie #1 Gepost op: 30 maart 2014, 21:07 »
Maurice welkom,

het vervangen is niet zo moeilijk, als je het ruitje van de topkuip verwijderd kun je aan de achterkant van de tripmeter het lampje verwijderen. Het is een steeklampje van ik dacht 3 of 4 watt. Lamphouder zit aan kabel vast en verwijder je in zijn geheel uit de behuizing.

succes, Jan

Offline Bono

Re: Defecte verlichting tripmaster rd07a
« Reactie #2 Gepost op: 30 maart 2014, 23:03 »
Ik heb hetzelfde euvel, maar er komen toch twee draden uit die tripmeter? Ik weet niet welke ik eruit moet plukken  :-[.
-- Han --

Offline mauppie

Re: Defecte verlichting tripmaster rd07a
« Reactie #3 Gepost op: 30 maart 2014, 23:11 »
Het is een lampje van 12V 2W en moet je bij de dealer bestellen (partnr. 34908-GE0-701 )die van v.b Philips zijn minimaal 3W en worden te warm voor de tripmeter.

Han, van achter gezien het linker kabeltje.
Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570

Offline maurice1973

Re: Defecte verlichting tripmaster rd07a
« Reactie #4 Gepost op: 31 maart 2014, 21:13 »
Hoi Mauppie-Jan

Bedankt voor de tip hier kan ik iets mee dank je wel.Ik ga er morgen mee aan de slag.

Mvg Maurice.

Offline Bono

Re: Defecte verlichting tripmaster rd07a
« Reactie #5 Gepost op: 31 maart 2014, 21:33 »
Mooi mannen. Bedankt voor de hulp.

Grt. Han
-- Han --