Vandaag een paar uur verder geklust aan de (volgens mijn kinderen LELIJKE) bruine Transalp 600 uit 1988.
Nieuwe bougies, oliefilter, olie.
(wat is eigenlijk de dopmaat van het oliefilter, had 'm natuurlijk niet, wel alles voor Volvo's, maar niet zo'n kleine maat, en met een ketting en driepuntige grijper lukte het ook niet. Uiteindelijk wel met een grote tang, nieuwe filter met de hand vastgezet).
Had al gezien dat er in de carterbescherming/keienvanger veel olie lag.
Meer aan de voorkant van de keienvanger-bak, dus niet bij het oliefilter.
Voor zover ik kan zien lekt de uitgaande as niet (voelde wel een beetje speling bij de schakelas als ik 'm naar me toe trek).
Alles nu schoongemaakt. Waar zou die lekkage vandaan kunnen komen?
Kwam er ook achter dat nu na de filterwissel het neutraal lampje het niet meer doet, iets te toevallig.
Zit daar ergens bij het filter een contactje?
Zag wel de oliedruksensor zitten daar onder de uitgaande as, ook met een heel olie-ig afdek rubbertje.