Techniek > Honda Transalp

Tankinhoud

(1/2) > >>

Jan B:
Hej!

Ik ben een nieuwe transalper en vraag mij af hoeveel km ik op een tank kan rijden. Ik heb een 650V uit 2000. Ik ben van mijn vorige motor gewend om op de dagteller te rijden omdat de benzine meter zeer onnauwkeurig was (PC800). Ik heb nu een paar keer 14 liter getankt, terwijl voor mijn gevoel de meter in het rood stond. Ik dacht dat er een liter of 19 in kon. Geen idee van het verbruik van een transalp, maar dat moet toch 1 op 16 of 17 zijn. Ik rijd vooral korte stukjes in en om de stad. Dus dat helpt niet echt, dat weet ik. Maar als iemand een inzicht heeft hoor ik het graag.

gr,
JanB

Goobi:
Hoi Jan,
 
Ik heb eeb XL650V gehad en die reed ongeveer 1:19. Daar reed ik makkelijk 300 km mee en dan stond de (inderdaad onnauwkeurige) benzinemeter al in het rood.

transalp-rijder:
Hallo Jan.

Ik rij met mijn 650 gemiddeld 1:18 ik heb mijn zelf aangeleerd om te tanken als volgt.

Bij een rit binnendoor ga ik tanken tussen 300 en 325 km dan gaat er ongeveer 16 a 17 liter in.
Bij een rit over de rijksweg ga ik tanken tussen de 225 en 250 km dan gaat er ongeveer 16 a 17 liter in.

ik rij altijd op mijn dag teller omdat het rode gebied op je alp zeer onnauwkeurig is.

Patrick

TransAlpGhost:
wow, ik rijd al die tijd op safe, ik tank bij 250 km zo rond de 13-15 liter

inderdaad de meter is niet nauwkeurig, of je reserve is enorm ???

The Headless Horseman:
Moet nog testen  :-\ maar denk dat ik een kleine 500km moet kunnen gaan halen  ;D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View