Auteur Topic: TA 1990 basisafstelling carburateur  (gelezen 1350 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Henk

TA 1990 basisafstelling carburateur
« Gepost op: 05 april 2014, 18:53 »
Kan iemand mij vertellen hoe ik de carburateurs in basisafstelling zet, bij koude en warme motor slaat hij moeizaam aan.

Ik had eerst het probleem dat hij op 1 cilinder aansloeg en nadat hij opgewarmd was de 2e erbij kwam. Ik heb hiervoor de carburateur uit elkaar gehaald en in een ultrasoonbadje gehangen. Ik weet echter niet wat nu de basisinstelling van de carb. is en welke schroeven ik hiervoor moet verdraaien.

Ik wil de motor lopende maken zodat ik hem kan verkopen, ik gebruik hem niet meer.

Offline Waffie

Re: TA 1990 basisafstelling carburateur
« Reactie #1 Gepost op: 05 april 2014, 23:52 »
heb je de  carbs wel aan elkaar laten zitten

luchtschroef staat ca 2,5,2   3/8 uitgedraaid en zitten thv de choke plunjers
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Henk

Re: TA 1990 basisafstelling carburateur
« Reactie #2 Gepost op: 11 april 2014, 20:59 »
ik heb ze niet van elkaar gehaald, wel alles met lucht schoongeblazen (dit was vorig jaar).

Begrijp ik het goed dat de schroeven eerst helemaal in moeten en dan 2 tot 2,5 keer 360 graden eruit moet draaien?

Zitten er nog meer afstelmogelijkheden op?

Offline Pakfiets

Re: TA 1990 basisafstelling carburateur
« Reactie #3 Gepost op: 11 april 2014, 22:25 »
Helemaal indraaien (niet vast draaien, dan beschadig je de zitting en zijn je carb's mogelijk kapot) en dan 2,5 tot 2 3/8 omwenteling uitdraaien.

Offline Henk

Re: TA 1990 basisafstelling carburateur
« Reactie #4 Gepost op: 18 april 2014, 23:34 »
Dank je, hij loopt in ieder geval weer.
ik denk dat hij nog te weinig benzine krijgt want ik heb de choke vol open en als ik gas wil geven dan slaat hij gelijk af. is het dan een kwestie van de schroefjes allebei een beetje indraaien of moet ik iets anders doen?