Algemeen > Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden

nieuw hier en meteen problemen

(1/5) > >>

thuntech:
Hi ik ben Maarten en heb sinds november 2013 een lang gekoesterde droom waargemaakt: Mijn motorrijbewijs gehaald.
Een week later een zilverkleurige TA 650 uit 2000 aangeschaft.
Het was ongeveer de enige die te koop stond voor weinig en ik had haast (natuurlijk).

Ondertussen grote beurt, nieuwe ketting + tandwielen, Banden en als klap op de vuurpijl nieuwe koppeling.
Ok dat is allemaal nog niet zo erg, kost alleen een hoop centjes.

Nou wil het geval dat er eigenlijk van af het begin een ratel in de 3e versnelling zit (was niet echt te horen omdat er ergens een boutje trilde, wat mij geen probleem leek). Heb de ratel laten horen in een garage en daar zijden ze dat het geen probleem is.

Des te meer ik het geluid hoor, des te meer zorgen ik me maak.
Ik las ergens op het Forum dat het o.a. kapotte tandwielen in de versnelling kunnen zij en dat dan alles kan vastslaan.

Is er iemand in of bij Amsterdam die er 's naar wil luisteren en mij op weg kan helpen met wat ik kan doen?

Arjen:
Welkom Maarten :)

Ik zou je willen voorstellen om even langs te gaan bij één van onze club-dealers. Ik denk dat Elburg voor jou het dichtste bij is. Die mannen hebben ontzettend veel kennis en ervaring van Transalps en kunnen je daarom ook goed adviseren. linkje

Zoals vaker gezegd, motorrijden is emotie. Je moet dus lekker op je fiets zitten, zonder je zorgen te maken over zulk soort dingen :)

thuntech:
Hi Arjen
 Bedankt voor je suggestie. Elburg is toch iets van 100 km van A'dam. Moet toch wel iets dichter in de buurt te vinden zijn.
Inderdaad is het een kwestie van gevoel en dat is nu niet goed

Waffie:
ten eerste  van harte welkom,

ik begrijp dat je op zoek bent naar antwoorden over je transalp xl 650 v

de technische commisie van de TCN  heeft voldoende kennis en ervaring om jouw een duidelijk advies te geven

en dat advies is nu eenmaal een stukje van je  vandaan maar kost je misschien op termijn het minste.

al dat andere kan je zeker in jouw omgeving vinden  aan uurtarief waarbij je moet afvragen of dat advies jouw het gewenste resultaat gaat bieden waarop je weloverwogen een beslissing gaat nemen.

Ik lees dat het nodige reeds is gebeurt  aan je motorfiets,

wel jammer dat je nu pas contact zoekt binnen de transalp community

Dit vroegtijdige bezoek had je namelijk al heel wat op kunnen leveren

maar gelukkig ben je nu bekend en kunnen wij mogelijk iets voor je doen

nogmaals .. maak een afspraak in elburg   dit  voegt werkelijk iets aan jouw relatie met je transalp toe





thuntech:
Tja, beetje eigenwijs ben ik wel. Maar beter laat dan nooit.
 Dus ga ik een afspraak maken in Elburg.
Bedankt voor het advies.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View