En vanavond weer een stukje gereden (heb nu al meer gereden in de afgelopen twee weken dan het hele jaar ervoor
)
Het schudden van het stuur is nog niet weg. Het is al wel een stuk minder. Als ik nu bij 80 km/u het stuur loslaat gaat deze wel schudden maar binnen de perken. En eenmaal onder de 70 verdwijnt het schudden langzaam.
Maar ik voel het nog steeds ook met handen aan het stuur.
Dus ik ben verder op onderzoek uit gegaan. Staand op de voetsteunen en naar het voorwiel kijkend tijdens het rijden lijkt de band te slingeren. (bij lage snelheid, dus het stuur slingert dan nog niet) Thuis aangekomen heb ik de motor zo neer gezet dat het voorwiel los is van de grond. Ik ben er recht voor gaan zitten en heb het wiel een zetje gegeven.
De band slingert inderdaad. Maar er zit ook een hele lichte slag in de velg. Het lijkt echter wel dat de slag in de band een stuk erger is dan de slag in de velg. Maar het is moeilijk om te zien. En ik heb natuurlijk geen meetapparatuur om dit te meten. Dus ik denk dat ik binnenkort het wiel er maar eens uit haal en naar een specialist breng die dit wel kan meten/zien.
Weet iemand een adres daarvoor in de omgeving apeldoorn?
Ik heb trouwens ook nog even de banden spanning gecontroleerd. Omdat deze afgelopen week zo opliep en de band zo warm werd.
Ik heb nu aan een rustig tempo rondgetoerd (rond de 70 km/u over dijkweggetjes en 80 a 90 over de provinciale weg.) De band wel dit keer wel warm (natuurlijk) maar lang niet zo warm als eerder. En de banden spanning is ook minder opgelopen. Van 2.43 koud naar 2.5 warm. Wat mij redelijk normaal lijkt. Blijkbaar heb ik de vorige rit iets te enthousiast gereden
.
Heb ik nog een vraagje voor mensen met een Transalp 650. als deze op de zijstandaard staat. Is de achterkant dan een stukje ingeveerd en kun je hem dus iets uit de achter veer trekken? Of is deze dan al maximaal uitgeveerd?
De zoektocht gaat verder.
Iedereen bedankt overigens voor alle reakties en mogelijke oplossingen. Wordt zeer gewaardeerd.