Auteur Topic: navigatie alp 650  (gelezen 2550 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline margon

navigatie alp 650
« Gepost op: 12 april 2014, 13:15 »
Hoe hebben jullie de navigatie geplaatst op een alp 650 ?
En hoe kan je deze achter het contact aansluiten ?

bv thanks

Offline transalp-rijder

Re: navigatie alp 650
« Reactie #1 Gepost op: 13 april 2014, 08:53 »
Ik heb mijn Zumo met de bijgeleverde Rammount naast de bevestiging zitten van mijn stuur.
De stroom voorziening zit bij mij achter een relais waar ik de voeding van het relais aftap van de koplamp verlichting.
en over het relais de voeding van mijn navigatie.

dit relais heb ik weggewerkt bij de rest van de relais in de voorkuip te bereiken via de afkleding van de tellers.

contact aan navigatie aan.

Patrick


Offline TransAlpGhost

Re: navigatie alp 650
« Reactie #2 Gepost op: 13 april 2014, 10:17 »
Hoi.

Minder netjes maar wel heel makkelijk heb ik het bij de dashboard verlichting aangesloten. Wel met een schakelaar voor socket maar geen relays.
 De oplossing van patrick is veel beter
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline wimj

Re: navigatie alp 650
« Reactie #3 Gepost op: 13 april 2014, 10:17 »
Ik gebruik de etrex legend hcx, een klein toestel. Als ik hem op de motor gebruik schroef ik er een alu plaatje achterop waarop 2 stroken klittenband zijn gelijmd. Op de motor heb ik een soortgelijk alu plaatje, gemonteerd op de bouten van de stuurbevestiging en ook voorzien van klittenband. That's it. Tot mijn eigen verbazing houdt dat geweldig, ook met offroad rijden is het altijd keurig blijven zitten. Nooit storing gehad. Aangesloten op 12V met sigarenaansteker. Ook heel makkelijk te verwijderen bij een koffiestop e.d.
Riding Any Road
http://www.wimj.eu

Offline len_tour

Re: navigatie alp 650
« Reactie #4 Gepost op: 13 april 2014, 13:18 »
Op een 600 kun je in principe de navi op de kuipruit zetten met de zuignap (in geval van auto navi) of telefoon met een telefoon zuignap van de Action en het hoesje van een Action fiets telefoonhouder. De laatste kan ook op het stuur, zonder aanpassingen. Eventueel kun je vaak ook een zuignap op de toerenteller plakken.

Stroom trek ik rechtstreeks van mijn accu. Das handig omdat je dan je telefoon 's avonds op de camping op kunt laden zonder de boel op contact te moeten zetten. Ik heb een gat in mijn dash waar het stopcontact (net als auto) in gaat.

Dus het is afhankelijk van welke navi je wilt gebruiken.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline margon

Re: navigatie alp 650
« Reactie #5 Gepost op: 13 april 2014, 17:11 »
Het vrouwtje wil het niet op stuur hebben ::)
Bedankt zover voor de voorbeelden en foto`s

Offline TransAlpGhost

Re: navigatie alp 650
« Reactie #6 Gepost op: 13 april 2014, 21:37 »
Oh en ik heb mijn telefoon in een hoes van addons4mobile zitten, hun laad kabeltjes zijn rot maar de hoes en montage is fijn
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Omit

  • Gast
Re: navigatie alp 650
« Reactie #7 Gepost op: 13 april 2014, 22:56 »
Bij mij zit de Zumo op het stuur (links van het midden). Alle klokjes blijven goed zichtbaar. Aansluiting langs de kabelboom rechtstreeks op de accu.  :) 8)