Auteur Topic: Krijg achterbrug er niet af  (gelezen 2030 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Arjen

Krijg achterbrug er niet af
« Gepost op: 13 april 2014, 16:28 »
Bezig met mijn schademotor, is het tijd om de achterbrug te gaan demonteren.

De grote (lange) bout die door het blok loopt had ik er zo uit. Maar dan moet het stuk waar de achtervering op zit nog los. Van de drie bouten kreeg ik de moer er (met enig geweld) wel af, maar krijg met geen mogelijkheid de bouten zelf eruit zodat het geheel loskomt. De bouten zelf kunnen redelijk vrij draaien, maar komen er dus niet uit.

Ik ben inmiddels een bus industriele roestoplosser, bus imal, bus wd40 en een hamer verder. Ik heb hem ook al opgestookt, maar het geeft allemaal geen krimp.

Voordat ik de haakse slijper erop zet, wie heeft er nog een plan?

“Never Stop Exploring”

Offline The Headless Horseman

Re: Krijg achterbrug er niet af
« Reactie #1 Gepost op: 13 april 2014, 17:37 »
De bout zit vastgerot in de lagerbus Arjen  :-\. De bus draait nog gewoon in de lagers, daarom lijkt het dat de bout 'los' zit.
Goed afsteunen en méér geweld gebruiken!

Dat gaat het handigst als de achterbrug er uit is, maar dat lukt niet omdat er 2 bouten vast zitten begrijp ik?
Als alternatief kun je de motor dicht bij een muur plaatsen, stevig blok hout tussen achterbrug en muurtje, moer weer bijna volledig op de bout draaien, flinke staaf metaal nemen + een grote hamer en rammen maar  8)

Flexen kan altijd nog  ;)

Succes!
Grtz
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline TransAlpGhost

Re: Krijg achterbrug er niet af
« Reactie #2 Gepost op: 13 april 2014, 17:57 »
K weet ff niet hoe de link vast zit maar alsnje een bout er uitkrijgt zou je de schokbreker aan de boven zijde los kunnen maken dan wordt het een hanteer baarder geheel.

Maar zoals waffie mij schreef en heeft bewezen.... use mor force.

Dat afstempelen tegen een muurtje is ook slim om verbuigen tegen tegaan.

Wij waren met zijn drieen. Een heel grote hamer een stuk slagkoper en iemand de motor.

Succes
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline PimW

Re: Krijg achterbrug er niet af
« Reactie #3 Gepost op: 13 april 2014, 19:01 »
Die pro-link zal ook wat meer ''veren'' dan de achterbrug. Inderdaad goed afsteunen zodat je alle kracht overbrengt.

Sla die modderfokker eruit! ;D

Offline Oldtimer

Re: Krijg achterbrug er niet af
« Reactie #4 Gepost op: 13 april 2014, 20:14 »
Vertrouwd medicijn uit de oude doos. ;D
Gewoon een paar dagen in de diesel leggen als je de ruimte daar voor hebt.
Dan uiteraard flink meppen.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Arjen

Re: Krijg achterbrug er niet af
« Reactie #5 Gepost op: 21 april 2014, 18:47 »
Inmiddels het advies opgevolgd, hij ligt lekker 'in de week'.

“Never Stop Exploring”