Auteur Topic: Standing on a corner in Winslow Arizona  (gelezen 4973 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Fred

Standing on a corner in Winslow Arizona
« Gepost op: 15 april 2014, 06:23 »
Als je op reis gaat dan heb je meestel een doel voor ogen. Ook als je zomaar een eindje gaat motorrijden. Dat kan  een Landmark zijn in de Landmark rally die Geert en Marien dit jaar weer in elkaar hebben gezet, of zomaar een plek dichtbij. Maar het kan er ook een ver weg  zijn op een langere reis. Zo reed ik al eens naar de Noordkaap, of naar Gibraltar. Vraag me niet waarom want het doel is je reis en als je er dan bent, ga je weer op huis aan.

Momenteel ben ik op mijn Alp in de Verenigde Staten aan het reizen. Dat is mijn tweede reis op dit continent. In sep/okt van het vorige jaar heb ik de oostkant van Canada en de USA gedaan en daar heb je al een verslag van kunnen lezen in de Transalper. Toen was Brooklyn Bridge het reisdoel. Gewoon de kick hebben om vanuit Brooklyn over die toeristische brug Manhattan in te rijden geeft super gaaf gevoel.

Nu ben ik halverwege de tweede en ook alweer het laatste deel van mijn USA avontuur.

Standing on a corner in Winslow Arizona……  valt het kwartje? In Holland kijken de meesten je een beetje wazig aan als ik vertelt dat dit deze keer mijn ultieme reisdoel is. Ook binnen de TCN, nou ja op een enkeling na, maar ja dat is ook een halve Amerikaan….. of doet alsof hij dat is :-) Hij is in ieder geval met een Amerikaanse getrouwd. Hij wist het gelijk!

Hier in de States weet iedereen het direct als je het zegt dat je daar naar toe wil. Gisteren nog zei iemand die ik sprak, kijk goed in dat raam van het gebouw en dan zie je die Girl in the flatbed Ford slowing down to take a look at you. :-)

Nou, eerst maar even luisteren dan en vooral goed opletten op 1 minuut.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=xhaBgyPdI7c" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=xhaBgyPdI7c</a>


Die song is uit de oude doos, maar wordt nog vaak gedraaid. Ik ging eens Googelen op Standing on a corner in Winslow Arizona en het bleek dat die corner er echt is. Daar wil ik heen…… en besloot vorig jaar al dat ik dat zou gaan doen.

Het gebouw waarvan na een brand alleen de voorgevel is overgebleven staat aan de beroemde Route 66. Die pak ik dus gelijk even mee voor een paar honderd mijl. Deze reis die ik drie weken geleden aan de Atlantische Oceaan begon, zal eindigen in Seattle aan de Pacific oceaan. Ik ben nu op de helft en verwacht rond 5 mei weer thuis te zijn.

Verwacht een verslag van de reis in een van de volgende Transalpers.

Groetjes,
Fred.

« Laatst bewerkt op: 15 april 2014, 06:51 door varaderohuibje »

Offline Jeroen

Re: Standing on a corner in Winslow Arizona
« Reactie #1 Gepost op: 15 april 2014, 07:21 »
het eerste woord dat in me opkwam: wauw!
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline Goobi

Re: Standing on a corner in Winslow Arizona
« Reactie #2 Gepost op: 15 april 2014, 10:11 »
Cool! Mooi Landmark, Fred! Wel iets verder van huis dan De Kersenplukkers in Ameide  ;D
XL 700 V Transalp (2008, blue)

Offline The Headless Horseman

Re: Standing on a corner in Winslow Arizona
« Reactie #3 Gepost op: 15 april 2014, 10:22 »
Moet weer een heerlijke reis zijn Fred! Geniet er van  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Two Plugs

Re: Standing on a corner in Winslow Arizona
« Reactie #4 Gepost op: 15 april 2014, 11:31 »
Ik volg je avontuur natuurlijk ook op FB, Fred, en geniet bij iedere update nog meer. Alsof ik er fysiek bij ben!
Kreeg ook net een update van een collega die in Montana onderweg is... Pak sneeuw!
Hopelijk heb jij in ieder geval beter weer ;)
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline dropken

Re: Standing on a corner in Winslow Arizona
« Reactie #5 Gepost op: 15 april 2014, 18:10 »
Naast een heerlijk nummer ook een mooie reis lijkt me, wist dat je het ging doen en wens je nog veel plezier daar en een goede reis terug naar ons kikkerlandje, doet me deugt dat je ook al aan de transalper denkt want daar heb jij me zelf weer voor ingelijfd en dan is het zaak elke keer een leuk boekje te hebben en als er zo'n verhaal in komt dan kan het niet meer stuk.
groet Marcel.

Offline Fred

Re: Standing on a corner in Winslow Arizona
« Reactie #6 Gepost op: 16 april 2014, 06:27 »

De zus van Huib ten Noorden van Frisco: .... oh nee.. je bent al getrouwd


Ik sleep al 25 dagen een flinke zak met drop met me mee.  8)  Niet verder vertellen hoor.  :-X

Offline Oldtimer

Re: Standing on a corner in Winslow Arizona
« Reactie #7 Gepost op: 16 april 2014, 10:51 »
Jeetje Fred

DIT is pas Genieten van je EMEKLI
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Fred

Re: Standing on a corner in Winslow Arizona
« Reactie #8 Gepost op: 18 april 2014, 19:08 »
En toen ik er stond
leek de wereld heel even gevuld
vol langgekoesterd verlangen
Ik herkende details
die niemand mij had kunnen vertellen.
Ontwaakt uit de roes
van eeuwig reisgenot
besefte ik me
dat ik nu moest gaan
Weg van hier
waar ik al zo vaak ben geweest



Mijn reisdoel was Pier-9 in San Francisco
Als kind jaren over gelezen in Bob Evers serie deel- Hoog Spel in Hong Kong van Willy van der Heide
en dan maak je er een videootje voor de Bob Evers nerds back-home
en ga je weer verder..


Net even naar je video gekeken en dat is precies wat het is..... beleving..... Je sluit het op en niemand pakt het meer van je af.

Mooi gedicht Danny.
« Laatst bewerkt op: 18 april 2014, 19:36 door Emekli »

Offline Fred

Re: Standing on a corner in Winslow Arizona
« Reactie #9 Gepost op: 22 april 2014, 05:56 »
Zo maar twee foto's voor Danny  8)

En inderdaad, je rijdt er naar binnen en niemand die een voorbijganger opmerkt  ::)




Offline varaderohuibje

Re: Standing on a corner in Winslow Arizona
« Reactie #10 Gepost op: 05 mei 2014, 20:52 »
Uit goede bron weet ik dat onze Fred weer terug is in de Lage landen.

Welkom terug en nu maar gauw een stukje schrijven voor in de TA en de betalingen ontvangen voor het Afsluitweekend.

gr
Huib

Offline myHighness

Re: Standing on a corner in Winslow Arizona
« Reactie #11 Gepost op: 18 mei 2014, 00:10 »
Uitzicht over San Francisco Bay vanaf Mount Tamalpais (noord van Golden Gate).. als je goed weer hebt een mooie zonsondergang.
Heh, daar was ik een maandje geleden nog, ook in SF trouwens, en de redwoods in Armstrong Park. Geen Transalp gezien, alleen maar BMW's en Harley's. En ik ben dus niet de enige die drop inslaat voordat ik de Nederlandse grens over ga!

(Ons doel was een huisje in Hanford, waar mijn ouders 30 jaar geleden gewoont hebben. En de supercross finals in Las Vegas)