Auteur Topic: Binnendiameter stuur XL600V  (gelezen 1884 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MJB

Binnendiameter stuur XL600V
« Gepost op: 21 april 2014, 16:29 »
Ik sta op het punt een setje handkappen bestellen (Polisport Evolution), en daarbij moet ik nog een montagekit hebben voor aan het stuuruiteinde, te kiezen uit 12mm, 14mm of 18mm. Net dus maar 'n stukje van m'n rechterhandvat opengesneden zodat ik er de schuifmaat in kan zetten. Beetje gepriegel omdat ik ook niet gelijk een gapend gat wilde hebben voordat ik überhaupt die kappen binnen heb, maar uiteindelijk meet ik zo'n 11,4mm. Kan dat kloppen? Toch wel 'n stuk minder dan de kleinste 12mm set, en in 'n ander topic kwam ik ergens de opmerking tegen dat een TA stuur een wat grotere binnendiameter zou hebben dan gemiddeld (de post in kwestie kan ik zo snel even niet vinden), wat niet helemaal strookt met mijn gemeten 11,4mm.

Offline The Headless Horseman

Re: Binnendiameter stuur XL600V
« Reactie #1 Gepost op: 21 april 2014, 16:34 »
Ik zou het voor de zekerheid effe moeten nameten  :-\  maar een standaard stuur is staal met 22mm buitenmaat, dus de binnendiameter zal met grote waarschijnlijkheid 18mm zijn.

De bevestigingssets van 12 en 14mm zijn bestemd voor dikwandige alu sturen  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline len_tour

Re: Binnendiameter stuur XL600V
« Reactie #2 Gepost op: 21 april 2014, 16:47 »
Mijn standaard 93 alp stuur is 18mm en dr ging een 17mm bevestigings dingetje in
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline MJB

Re: Binnendiameter stuur XL600V
« Reactie #3 Gepost op: 21 april 2014, 17:41 »
Nog maar eens gemeten, deze keer complete handvat er maar afgehaald zodat ik 'n kaal stuur overhield. Uiteindelijk niet verder gekomen dan 17,5mm, de 18 haal ik echt niet. Maar goed, dan zal een 18mm bevestigingskit wel passen neem ik aan.

Mocht iemand overigens zelf ook Polisport handkappen (Evolution of Integral, die lijken vrijwel gelijk qua montage) gemonteerd hebben dan ben ik nog wel benieuwd hoe deze precies gemonteerd zitten aan de binnenkant in combinatie met vanalles dat daar nog in de weg zit (remvloeistofreservoir, chokehendel, etc.). Maar ondertussen bestel ik het handeltje maar gewoon, uiteindelijk is alles wel passend te krijgen. Maar ik begreep al dat Polisport aanzienlijk makkelijker is dan Acerbis qua montage op 'n Alp.

Offline Waffie

Re: Binnendiameter stuur XL600V
« Reactie #4 Gepost op: 21 april 2014, 20:37 »
hallo de kit moet 18 mm zijn  maaaarrrrr... soms komt het voor dat er nog een naad in de buis van het stuur lastig loopt te doen,

de 18 mm kit moet dan even aangepast worden dat er ruimte is voor de naad

succes
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline MJB

Re: Binnendiameter stuur XL600V
« Reactie #5 Gepost op: 21 april 2014, 20:40 »
Ah, bedankt! En de rest natuurlijk ook. De boel is besteld, dus ik merk binnenkort wel in hoeverre ik problemen ga ondervinden met de montage. Ik hoop natuurlijk van niet, maar als ik er écht niet uit kom is het goed om te weten dat hier in ieder geval voldoende expertise rondhangt ;)