Auteur Topic: Zekering Start/Fuel Ign. brandt door bij inschakelen contact  (gelezen 2610 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sensi

Vrijdag mooie rit aan het rijden. Na 200km motor uit om pontje over de IJssel te pakken. Wil motor starten, hoor start motor draaien maar niet aangrijpen. Vervolgens motor in zijn tweede versnelling aangedrukt en rijden. Na 15km valt de motor helemaal stil, stroom weg en einde oefening. Bij contact aanzetten is de tripmaster gereset en branden het neutraal en olie lampje heel flauw. Bij starten valt alle stroom direct weg en gaat alles uit. Aandrukken helpt ook niet meer....
Volgende dag nieuwe accu in de motor en startmotor draait vertrouwt rond en de AT slaat direct aan. Na halve minuut stationair slaat motor af en start hij niet meer. Zekeringen in kastje onder zadel bekeken 10A zekering voor Start/Fuel injection doorgebrand. Nieuwe erin en brandt direct weer door. Benzinepomp van stroom gehaald. Nieuwe zekering erin contact aan en zekering weer door. Andere dodemans knop erop, zekering door. Kabels remlicht voor en achter los, zekering nog door. Ander contactslot gemonteerd. Zekering weer door.
Uiteindelijk CDI unit uitgewisseld -> starten en lopen.  Spanningsregelaar (net een half jaar geleden vervangen) gecontroleerd, doet precies wat hij moet doen.  Vraag is nu; is hiermee het probleem blijvend opgelost?? Dit omdat het met het probleem van de startmotor begon. Zit het probleem toch elders en zal na enige tijd rijden deze CDI het ook weer begeven? Wie heeft ervaring / raad met dit fenomeen/probleem……….

Offline Sensi

Re: Zekering Start/Fuel Ign. brandt door bij inschakelen contact
« Reactie #1 Gepost op: 16 september 2016, 21:48 »
Blijkt toch weer die verrekte Spanningsregelaar te zijn :(. De motor een half uur stationair laten draaien (SR wordt dan goed warm) met de nieuwe accu en CDI en vervolgens gaf de SR 17,5 volt plus. Blijkt dus dat de SR de vorige accu (koken) en vervolgens de CDI heeft gesloopt. De SR had vorig jaar ook al de geest gegeven (leverde te weinig volt) en heb deze toen vervangen voor een originele. Ik ben sterk voorstander van een zo origineel mogelijk AT, maar heb nu toch een voltmeter geïnstalleerd zodat ik hopelijk de volgende keer tijdig deze ellende kan voorkomen....... On the Road Again
« Laatst bewerkt op: 16 september 2016, 21:58 door Sensi »