hallo clubleden,
gisteren heb ik het in het gaatje van de uitlaat een schroefje ingedraaid,olie ververst en een nieuw olie filter, het gaskabeltje aan de linkerkant van de carburateur iets strakker gezet (was wat te slap), ook heb ik forte in de tank gedaan.
het resultaat,vandaag een stukje gaan rijden ongeveer 50 km uitlaat ploft een heel stuk minder en wanneer ik de choke een heel klein beetje openzet is het nog maar af en toe een klein plofje.
de hele weg ging hij steeds beter lopen prima gereden, geen problemen, ik was blij.
Totdat ik thuis voor de deur stond en mijn toerenteller wegviel en de de motor niet lekker meer liep, u raad het wel, ik was niet meer zo blij gvd gvd
ik had een keer gelezen op het forum dat je de cdi bedrading moest omwisselen kijken wat ze doen.
Het resultaat, toerenteller werkte weer maar motor liep niet goed, tijdens het draaien van de motor heb ik een cdi (de voorste) losgemaakt en eruit gehaald, de motor bleef lopen en de toerenteller deed het ook, maar hij doet het dus niet goed omdat hij op een cilinder loopt, de motor vervolgens uitgezet en de andere stekkers erop gedaan conclusie,de motor startte niet.
toen heb ik deze cdi eruitgehaald en de andere cdi op allebeide stekkers uitgeprobeerd maar de motor startte op beide stekkers niet. dus neem ik aan dat deze cdi kapot is klopt dit of kan je dit niet zo controleren.
En zijn de cdi allebei hetzelfde of zit er nog verschil in, (de voorste cilinder of de achterste).
Op ene cdi staat ms8 ci558 2.3 2m en op de andere staat ms8 ci558 0.9 181.
Zijn ze dan anders?
Graag zou ik jullie mening willen weten.