Auteur Topic: Clubactie Carterbeschermer  (gelezen 71605 keer)

Offline Robertehv

Re: Clubactie carterbeschermer (2)
« Reactie #60 Gepost op: 03 oktober 2014, 17:15 »
Zal die van mij straks al proberen erop te zetten Pim, is met zijkanten dus nog wat meer feedback. zal ook ploaties maken.
KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.

Offline Robertehv

« Reactie #61 Gepost op: 03 oktober 2014, 21:51 »
Hij zit erop, mooi stukje werk van Pim. Morgen de middenbok er nog af en klaar voor het blubberseizoen!
KTM 990 Adventure
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.

Offline GK

« Reactie #62 Gepost op: 04 oktober 2014, 10:25 »
Motor net even vlug gewassen dus dan kan ik ook wel even twee foto's maken

Offline Puggy

« Reactie #63 Gepost op: 04 oktober 2014, 19:45 »
Hoi Pim,

Ziet er erg mooi uit! ( beter dan die van SW vind ik ) knap dat je dat zelf kan.
Als die op een 650 past heb ik wel interesse. Heb je er nog eentje over?

Gr
R1200GS LC / Suzuki DRZ400E

Offline Robertehv

« Reactie #64 Gepost op: 04 oktober 2014, 23:30 »
Nondeju, m6 boutje afgebroken, van de week laten uitboren en optappen.  >:(
KTM 990 Adventure

Offline The Headless Horseman

« Reactie #65 Gepost op: 05 oktober 2014, 09:33 »
Niet leuk  :(. Vastgerot, of te vast aangedraaid Robert?
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V

Offline PimW

« Reactie #66 Gepost op: 05 oktober 2014, 12:44 »
Hoi Pim,

Ziet er erg mooi uit! ( beter dan die van SW vind ik ) knap dat je dat zelf kan.
Als die op een 650 past heb ik wel interesse. Heb je er nog eentje over?

Gr

Momenteel heb ik geen complete liggen om te passen en de twee die ik in onderdelen heb liggen zijn al vergeven helaas! Maar die zouden wel even op de 650 gepast kunnen worden natuurlijk... Ik ken ze niet goed genoeg om te durven zeggen of het past.

Nondeju, m6 boutje afgebroken, van de week laten uitboren en optappen.  >:(

Balen! Steekt er nog een stompje uit of heb je helemaal niks meer over?  :(

Offline Robertehv

« Reactie #67 Gepost op: 05 oktober 2014, 16:33 »
Niks meer over >:(

Binnenkort maar even bij sleutelplekkie langs en voorvork eruit om uit te boren. Dan maar een helicoil erin denk ik. Moet toch die M6 aanhouden.

Bijzonder was dat de bout die erin zat er ook maar een paar rondingen inzat en krom was. Die eruit gehaald en M6 tapbout erin gedraaid. Veel olie en op en neer blijven draaien. Net voor hij strak zat knapte de bout. Wel vreemd omdat hij er al helemaal door was. Denk dat de draad serieus slecht was......
KTM 990 Adventure

Offline PimW

« Reactie #68 Gepost op: 05 oktober 2014, 16:41 »
Ik denk dat je ongemerkt ook teveel kracht zet. Maar daar heb je nu niets meer aan, klinkt in ieder geval of de draad goed rot is.

Als het boren lukt ben je met een goede helicoil of insert wel meteen van alle gedonder af.

Offline Puggy

« Reactie #69 Gepost op: 12 oktober 2014, 12:46 »
Momenteel heb ik geen complete liggen om te passen en de twee die ik in onderdelen heb liggen zijn al vergeven helaas! Maar die zouden wel even op de 650 gepast kunnen worden natuurlijk... Ik ken ze niet goed genoeg om te durven zeggen of het past.

In dat geval wil ik best een keertje komen passen  ;) want zo te zien zijn ze erg mooi.

Ps Touratech maakte ze ook geloof ik, maar het lijkt erop dat ze daarmee gestopt zijn. ik had hier nog een oud boek liggen stonden ze wel in maar staat niet meer op hun website.

Na mijn allroad trip naar Andorra in juni is de standaard kunstofbak flink gehaverd en ik zag laatst met schoonmaken dat het oliefilter zelfs een beetje ingedeukt is ! ( die ga ik zowieso maar wisselen voor het geval dat)

Offline PimW

« Reactie #70 Gepost op: 12 oktober 2014, 18:34 »
Bij Touratech kan ik ze niet vinden, maar wel bij SW-Motech.
Het zou zomaar eens kunnen passen, ze bevestigen op dezelfde punten :) .

Zodra er een bak klaar ligt moet dat maar een gepast worden...

Offline Puggy

« Reactie #71 Gepost op: 12 oktober 2014, 22:26 »
Top ik hou me aanbevolen  :))

Offline Richard

« Reactie #72 Gepost op: 13 oktober 2014, 21:51 »
Dank je wel Pim.
monteren geen probleem past prima!

gr Richard

Offline PimW

« Reactie #73 Gepost op: 18 oktober 2014, 03:40 »
Vanavond weer een paar bakken in elkaar gelast. Meteen even een paar foto's gemaakt zoals hij op de motor zit (en die staan aan het begin van dit topic).

Dat betekend ook dat ik weer door mijn materiaal heen ben en DanielB een berichtje van mij krijgt en als Puggy in Enschede wilt komen passen vind ik dat ook prima! :)

« Reactie #74 Gepost op: 18 oktober 2014, 12:55 »
Ik blijf het een mooi product vinden Pim  8) Kom tóch nog 's een x passen bij je  :)

Bijdewee, kogel door de voorruit gekregen?  ;)

Offline PimW

« Reactie #75 Gepost op: 18 oktober 2014, 14:30 »
Geen Probleem René, ik denk dat alleen het reservoir aan de linkerkant een probleem is bij jou. Misschien valt het mee en anders zouden we een ander linkerschotje kunnen bedenken?

« Reactie #76 Gepost op: 18 oktober 2014, 14:56 »
Ja psies, of desnoods alléén een onderplaat. Komt wel een keer goed  :)

Offline Puggy

« Reactie #77 Gepost op: 24 oktober 2014, 00:38 »
als Puggy in Enschede wilt komen passen vind ik dat ook prima! :)

Ow ik heb geloof ik niet goed gekeken, dacht Adam. Enschede is best ff uit de buurt van Rotjeknor.
Ik kan nu zo eerlijk gezegd niet aangeven wanneer dat het beste uitkomt. Mag ik daar later op terugkomen?

Gr

Offline PimW

« Reactie #78 Gepost op: 24 oktober 2014, 12:36 »
Ja kijk maar, ik kan vast ook een 650 in de buurt vinden en anders neem ik een keer een bak mee als ik in Amsterdam ben.

Of zijn er binnenkort nog sleuteldagen gepland? :)

Offline Danielb

« Reactie #79 Gepost op: 04 november 2014, 11:47 »
He Pim,

De carterbeschermer is binnen! Ik heb het gemonteerd. Het ziet er goed uit wat je hebt gebouwd, mooi gelast!

Ik heb zelf nog even wat aanpassingen er aan gedaan, misschien wil je deze ook overweging nemen.

De moeren die je gebruikt voor de bevestiging steken aan de onderkant van de pan uit, deze heb ik vervangen door slotbouten die mooi glad zijn. Zo blijf je nergens aan hangen mocht je vast komen te zitten of breken ze niet als je een kei vangt. De moeren heb ik eraf gehaald en vervangen met borgmoeren. Zo blijft het zaakje zitten ook met de trillingen (beide rvs uitvoeringen). Ik ga ook nog met de moeren aan de slag bij de rubbers, naar mijn idee zijn deze ook te gevoelig voor lostrillen. Ze moeten net een halve cm langer zijn zodat je een borgmoertje/gewone moertje erachter kan zetten.

Als je nog fotos wil dan kan ik deze ook nog wel posten. Ben nu aan het 'werk'.

Verder wel echt een aanrader!

Offline Robertehv

« Reactie #80 Gepost op: 04 november 2014, 11:52 »
Die foto's zie ik dan ook wel graag, ik had het met Pim ook al eerder over het uitsteken van die bouten, ben benieuwd hoe je die slotbouten  vast hebt gekregen....
KTM 990 Adventure

Offline Danielb

« Reactie #81 Gepost op: 04 november 2014, 12:04 »
Ik zal eens kijken of ik vanavond een paar kiekjes kan maken!

Offline PimW

« Reactie #82 Gepost op: 04 november 2014, 12:23 »
He Pim,

De carterbeschermer is binnen! Ik heb het gemonteerd. Het ziet er goed uit wat je hebt gebouwd, mooi gelast!

Ik heb zelf nog even wat aanpassingen er aan gedaan, misschien wil je deze ook overweging nemen.

De moeren die je gebruikt voor de bevestiging steken aan de onderkant van de pan uit, deze heb ik vervangen door slotbouten die mooi glad zijn. Zo blijf je nergens aan hangen mocht je vast komen te zitten of breken ze niet als je een kei vangt. De moeren heb ik eraf gehaald en vervangen met borgmoeren. Zo blijft het zaakje zitten ook met de trillingen (beide rvs uitvoeringen). Ik ga ook nog met de moeren aan de slag bij de rubbers, naar mijn idee zijn deze ook te gevoelig voor lostrillen. Ze moeten net een halve cm langer zijn zodat je een borgmoertje/gewone moertje erachter kan zetten.

Als je nog fotos wil dan kan ik deze ook nog wel posten. Ben nu aan het 'werk'.

Verder wel echt een aanrader!

Hoi Daniel, mooi dat je tevreden bent met de bak.

ik heb de rubber klemmen (de boutjes) vastgezet met borgmiddel. Die trillen zo niet los.
Aan de onderzijde kun je slotbouten gebruiken, net wat je wilt.

Mijn ervaring met bouten zegt dat het heel moeilijk word een bout op deze manier te breken. In het slechtste geval beschadig je de boutkop.
Daarbij komt met slotbouten het gemak van demonteren in het nauw. Je zou voor verzonken bouten kunnen gaan maar mijn ervaring met deze is dat ze vastrotten en het 6-kantje voor je inbussleutel zwak is.

Mijn overweging ging om deze redenen naar de huidige oplossing.

Ik denk overigens dat borgmoeren niet nodig zijn, die moet je na elk gebruik vervangen (ze verliezen hun werking na demonteren) en origineel valt de bak ook niet onder je motor weg (en zit hij zonder borgmiddel vast).

Denk er ook om dat RVS en aluminium op elkaar invreten...

Maar het is jouw gevoel tegen het mijne. Mijn bak zit al een hele tijd onder mijn motor, nergens problemen mee gehad  ;)
Ik ben benieuwd naar de foto's.  :)

Offline Danielb

« Reactie #83 Gepost op: 04 november 2014, 12:53 »
Goed dat je aangeeft dat rvs op aluminium werkt, had ik zelf niet bedacht! Ik ga ze denk ik dan maar binnenkort vervangen. Het kost wel een beetje meer moeite om ze vast te krijgen, maar misschien zijn ze het wel waard. Ik ben van plan om een flinke trip te gaan maken, het zou zonde zijn dat ze (misschien) wel lostrillen!

Doorgaans gebruik ik borgmoeren stiekem wel vaker dan 1 keer  :P

Offline PimW

« Reactie #84 Gepost op: 04 november 2014, 13:03 »
Ik snap je overwegong ook wel, maar ik denk niet dat de extra beveiligongen die jij inbouwt strikt noodzakelijk zijn.
Ik heb hiervoor met een andere bak met dezelfde bevestigingen door marokko, het stenenparadijs, gereden. Daarvoor 10den km's door nederland, verhard en heel veel onverhard.

Mede daarop gebaseerd heb ik keuzes gemaakt. Als alles meezit rijd ik met deze bak naar mongolie en terug volgende zomer. Zonder borgmoeren ;D

Offline Danielb

« Reactie #85 Gepost op: 06 november 2014, 13:15 »
Hier wat fotos

Offline Danielb

« Reactie #86 Gepost op: 06 november 2014, 13:16 »
en nog wat meer

Offline Robertehv

« Reactie #87 Gepost op: 06 november 2014, 15:24 »
Hoi Daniel,

Aan de linkerkant ( vanuit zitpositie) kan ik er wel bij denk ik maar hoe heb jij de slotbrug vast gekregen aan de kant van de uitlaatbochten? Volgens mij kan ik daar met geen mogelijkheid bijkomen als de bak erop zit.
KTM 990 Adventure

Offline Danielb

« Reactie #88 Gepost op: 06 november 2014, 15:37 »
Het is opzich wel redelijk te doen hoor. Je moet alleen zorgen dat je de bevestigingen (die beugels met rubber) eerst vastzet voordat je de pan monteert. De borgmoer kan je met een ringsleutel op zijn plek krijgen.

Offline PimW

« Reactie #89 Gepost op: 06 november 2014, 19:37 »
Hoe houd je die bout tegen zodat je de boel vast genoeg kunt zetten? Neem aan dat je geen slag kunt maken met je ringsleutel.
 In dat geval had je ook een bolle kop- of lage kop inbusbout kunnen overwegen, dan kun je er teneminste een sleutel op/in kwijt. Ik ben alleen niet zo'n fan van die dingen op zulke blootgestelde plekken op de motor.

De inbus 6kantjes in die bouten draai je snel kapot.

(staat hier verder los van) Heb ik jou trouwens vergeten de montage handleiding te sturen, zo ja wil je hem alsnog hebben?  ;D