Techniek > Honda Varadero

Contactslot Varadero

(1/4) > >>

Menno:
Vanmorgen vrolijk vertrokken op de Dero voor 4 dagen fun in de Eifel. In Gemert gestopt om te tanken. Na het tanken wilde de Dero niets meer. Bij het omzetten van het contact... Helemaal niets.


Crisisoverleg met Ad Mies... accu was 13,13 volt en gaf 255 ampere. Alle zekeringen waren nog in takt... ANWB om assistentie verzocht... Die maakte snel een eind aan de onzekerheid. Mr. Hotwire had in 10 seconden de Dero aan de praat en een paar minuten later was ik een kabeltje rijker en een illusie armer. Het kabeltje is een bypass op het contactslot, de illusie dat zonder sleutel een Dero niet te starten is is aan diggelen.


Contactslot moet dus vervangen worden. Iemand enig idee wat dat geintje gaat kosten?

Waffie:
ik was er al bang voor.. en je was al voorbereid
contact slot kost ca 300 euri by honda maar er is ook after market voor ca 60 euri

en ik denk dat zelf het slot van de transalp het zelfde is maar dan moet ik het origineel nummer ook op zoeken en het slot feitelijk in mij handen hebben

goede vakantie nog

xrvtuur:
Je contactslot is niet kapot, maar de HISS antenne, die zit met 2 boutjes vast onder je slot, en een kabel met stekker. HISS kost meen ik rond de 150

xrvtuur:
Die HISS antenne verbind alleen je sleutel met je ECU, dus zonder de juiste sleutel krijg je hem niet gestart hoor

Menno:
Geen Hiss.... Is 2001 model die dat nog niet heeft.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View