Auteur Topic: Banden van mijn Transalp (1989)  (gelezen 4776 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Lepano202262

Banden van mijn Transalp (1989)
« Gepost op: 08 mei 2014, 11:51 »
IUk wil weten welke banden ik nodig heb

de afmeting weet ik.
maar het lijkt me dat deze banden niet "tubeless" zijn
nu zag ik op Internet deze banden:
http://www.oponeo.co.uk/moto-tyre/mitas-e-08

ik wil weten of ik deze kan gebruiken voor me transalp.

of welke ik moet gebruiken volgens jullie
Honda: XL600V   - 1989 -Suzuki: GSX600F - 2003-Suzuki: LS650      - 1989

"Legio Patria Nostra"

What you don't know, you can learn - What you can learn, you can do - What you can do, must be done

Offline len_tour

Re: Banden van mijn Transalp (1989)
« Reactie #1 Gepost op: 08 mei 2014, 12:26 »
Hoi Lepano,

De transalp heeft binnenbanden maar een tubeless kan vaak prima met binnenbanden gemonteerd worden. De Mitas banden zien er op zich prima uit als band met een beetje ruige uitstraling. Ik heb mitas E09 achter gehad en dat beviel goed maar das een band voor wat meer offroad.

De keuze van je banden hangt sterk af van wat je er mee wilt. Voornamelijk asfalt of ook eens een stukje grint of zand of echt offroad.
Natuurlijk speelt het budget ook mee en dan heb je met de e08 een scherp geprijsde band denk ik. Oponeo heeft ook een nl-site:
http://www.oponeo.nl/motorbanden-model/mitas-e-08

Je kun ook kijken naar de Heidenau K60 scout.  Michelin Anakee is erg populair onder de asfalt TA rijders, Metzeler tourance etc.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline Lepano202262

Re: Banden van mijn Transalp (1989)
« Reactie #2 Gepost op: 08 mei 2014, 12:42 »
Hoi Lepano,

De transalp heeft binnenbanden maar een tubeless kan vaak prima met binnenbanden gemonteerd worden. De Mitas banden zien er op zich prima uit als band met een beetje ruige uitstraling. Ik heb mitas E09 achter gehad en dat beviel goed maar das een band voor wat meer offroad.

De keuze van je banden hangt sterk af van wat je er mee wilt. Voornamelijk asfalt of ook eens een stukje grint of zand of echt offroad.
Natuurlijk speelt het budget ook mee en dan heb je met de e08 een scherp geprijsde band denk ik. Oponeo heeft ook een nl-site:
http://www.oponeo.nl/motorbanden-model/mitas-e-08

Je kun ook kijken naar de Heidenau K60 scout.  Michelin Anakee is erg populair onder de asfalt TA rijders, Metzeler tourance etc.

super bedankt voor je reactie.

ik ga ff kijken.
ik wil er vooral asfalt maar ook een beetje off-road acties uitvoeren voor me survival school.
dus een 70-30% zou een mooie combi zijn denk ik.

nogmaals merci voor je info
Honda: XL600V   - 1989 -Suzuki: GSX600F - 2003-Suzuki: LS650      - 1989

"Legio Patria Nostra"

What you don't know, you can learn - What you can learn, you can do - What you can do, must be done

Offline len_tour

Re: Banden van mijn Transalp (1989)
« Reactie #3 Gepost op: 08 mei 2014, 12:44 »
70-30 zou ik voor heidenau k60 gaan. Prijs levensduur er offroad nog best grappig.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline The Headless Horseman

Re: Banden van mijn Transalp (1989)
« Reactie #4 Gepost op: 08 mei 2014, 12:45 »
TT = tube type = voor een binnenband
TL = tube less = dus zónder binnenband

Als de keuze er is, zoals bij de genoemde Mitas, dus de TT variant kiezen  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline TransAlpGhost

Re: Banden van mijn Transalp (1989)
« Reactie #5 Gepost op: 08 mei 2014, 12:49 »
voor zover ik weet heeft elke type hier een met binnen banden(tube)
hoe en of dat je dan tubeless kunt monteren weet ik niet
via de zoek functie links boven kun je het forum afstruinen, zorg dat je eerst op index klikt dan zoek je in het hele forum

ook googelen op review [band] en op youtube kan nuttig zijn.


en ik ga weer voor de K60 scout, levensduur is niet giga(edit: bij mij en er wordt gesuggereerd dat het met gasgeven te maken heeft maar ik snap echt niet hoe je met een achterband boven de 10000km komt ik ga deze keer echt mijn best doen) maar rijd lekker en doet onverhard leuk mee
(let op er is een K60 een K60 Scout en een K60 sio2/ookwel snowtex(de winterband) )(deze zijn bij pneus weer iets goedkoper dacht ik)

succes met de keuze maken,
TT = tube type = voor een binnenband
TL = tube less = dus zónder binnenband

Als de keuze er is, zoals bij de genoemde Mitas, dus de TT variant kiezen  :)
logisch maar handig om te weten!
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline Lepano202262

Re: Banden van mijn Transalp (1989)
« Reactie #6 Gepost op: 08 mei 2014, 17:33 »
voor allen ik heb voor deze gekozen:
http://www.conti-online.com/www/motorcycle_de_en/themes/motorcycletires/enduro/escape_en.html

continental conti escape

ik zal me bijdragen doen en er een review van maken.

is wel zo handig natuurlijk hahaha

merci pour votre contribution
Honda: XL600V   - 1989 -Suzuki: GSX600F - 2003-Suzuki: LS650      - 1989

"Legio Patria Nostra"

What you don't know, you can learn - What you can learn, you can do - What you can do, must be done