Techniek > Honda Varadero

Voorvering Varadero SD01

(1/2) > >>

mickey:
ik ben een beetje aan het bladeren in werkplaatshandboek van mijn Varadero. zie ik tot mijn verbazing een foto van een progressieve voorvorkveer staan, waarbij het progressieve gedeelte onderaan in de voorvork zit???????? Naar mijn weten zit dit progressieve gedeelte (altijd) boven, ofniet?????
 Ik draai de voorvorkpoot van mijn restauratie varadero open, en inderdaad het progressieve deel zit boven. Ook in een boekje van Hyperpro wat ik nog had liggen staat dat het progressieve deel boven hoort.
Is dit nu een fout in het Haynes werkplaatshandboek, of begin in langzaamaan gek te worden?????
Wie van de heren technici kan me helpen.....
Alvast bedankt voor jullie reakties!!!

The Headless Horseman:
Ehm, niet erg technisch hier, maar tóch een antwoord  ;)

Ik dácht eigenlijk dat het 'progressieve deel' (je bedoelt het stuk waar de windingen dichter op elkaar zitten toch?) altijd onderin hoort  :-\. Ik meen dat Ad mij mij dat ooit gezegd heeft toen ik Technoflex veren voor mijn Alp bij hem kocht  :-\

Maar eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat het iets uitmaakt.
Hoe je het ook wend of keert, op dát deel van de veer zullen de windingen het eerst op elkaar zitten bij inveren en of die nou boven of onder zitten maakt in mijn beleving niks uit  :)

Maar ik ruil mijn idee zó in voor een technisch goed onderbouwd verhaal  8)

Dus ben ook benieuwd,

Grtz,
René

Cas:
Bij mijn Dero zit het progressieve gedeelte (Hyperpro) bovenin.

The Headless Horseman:
Hi Cas  :) alles goed met je?

Ik begrijp van Mickey dat Hyperpro dat ook adviseert, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom.

Grtz,
René

Cas:
Ja alles goed met mij Rene, kan niet beter. Hyperpro schrijft het zo voor en mijn Dero stuurt er goed mee, hoewel ik tijdens de MSD rit een Alp (op noppenbanden) amper bij kon houden maar dat zal wel aan mij liggen! Er viel mij tijdens die rit op dat die jongens heel goed kunnen sturen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View