Auteur Topic: Schermpje kapot zumo 500/550, iemand tips?  (gelezen 7642 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Thinkfuture

  • "We zouden meer kunnen bereiken als we minder voor onmogelijk zouden houden"
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 445
  • Transalp pd10 '97 zw. T63-banden

  • Ongelezen
    Reacties
Schermpje kapot zumo 500/550, iemand tips?
« Gepost op: 15 mei 2014, 23:57 »

Ik heb m'n zumo500 vandaag laten vallen toen ik op weg was naar m'n computer om de oostrit te importeren. Nu barsten in het scherm waardoor de linkerhelft van het scherm niet meer reageert op touch.
Heeft iemand ervaring met een dergelijk probleem en tips om het op te lossen?

Thanks alvast.

Marc

Offline gert

Re: Schermpje kapot zumo 500/550, iemand tips?
« Reactie #1 Gepost op: 16 mei 2014, 06:41 »
ha Marc,

geen ervaring met een kapot scherm op de zumo maar zie op Utube instructie film hoe te vervangen.
op ebay worden schermpjes aangeboden. krijg ff zo snel niet de links gepost.
de mannen van Waypoint zullen je ook wel kunnen helpen.

gr, Gert
Mocht ik ooit wijs worden ,dan word mijn vrouw gek van vreugde.

half bezopen is gebrek aan doorzettings vermogen

Offline TransAlpGhost

Re: Schermpje kapot zumo 500/550, iemand tips?
« Reactie #2 Gepost op: 16 mei 2014, 10:37 »
Je zou op www.replacedirect.nl kunnen kijken voor een nieuw scherm. Maar ik ga zelf schermen niet meer doen.  Lekker door iemand laten doen die het vaker doet en er handig in is
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline mickey

Re: Schermpje kapot zumo 500/550, iemand tips?
« Reactie #3 Gepost op: 16 mei 2014, 18:30 »
Ik heb toevallig laatst voor 55 euro een touchscreen en digitizer voor mijn zumo 660 gekocht. Het vervangen van het scherm stelt niet veel voor, als je inderdaad het goede gereedschap hebt. Daarintegen als je het voor 70 euro kunt laten doen....... . Ik zag het meer als een uitdaging. Succes.

Offline mickey

Re: Schermpje kapot zumo 500/550, iemand tips?
« Reactie #4 Gepost op: 16 mei 2014, 18:31 »
Oja mijn scherm kwam van naviworld uit beverwijk, je kunt daar eens informeren wat het kost als zij het voor je doen.

Offline Thinkfuture

  • "We zouden meer kunnen bereiken als we minder voor onmogelijk zouden houden"
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 445
  • Transalp pd10 '97 zw. T63-banden

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Schermpje kapot zumo 500/550, iemand tips?
« Reactie #5 Gepost op: 20 mei 2014, 22:29 »
Na wat filmpjes te hebben bekeken vandaag de zumo maar 'ns voorzichtig opengeschroefd.
Gelukkig ging het vrij gemakkelijk en had ik binnen een kwartier het schermpje los. Dat beloofd veel goeds.
Ik zag op youtube dat het schermpje uit twee delen bestaat die met een soort lijm of kit verbonden zijn. Je kunt ze van elkaar krijgen, maar daar begin ik nog even niet aan.
Inmiddels heb ik een bod gedaan op een compleet schermpje dat weliswaar gebruikt is, maar wel functioneert (volgens de verkoper)
Maakt ook niet zoveel uit want als ik het koop dan sluit ik het schermpje ter plekke aan en kan ik gelijk zien of ie doet.

Heb nog een tweede optie maar daar komt volgende week pas meer duidelijkheid over.

Bedankt voor de tips allemaal en zodra ik het werkend heb zal ik een 'how to' presentatie maken ter lering en vermaak.

Marc

Offline Bascy

Re: Schermpje kapot zumo 500/550, iemand tips?
« Reactie #6 Gepost op: 22 mei 2014, 16:11 »
Msc beetje mosterd na de maaltijd, maar ik heb een half jaartje geleden het scherm vasn mijn 550 vervangen door een nw exemplaar dat voor enkele tientjes uit Hongkong kan worden besteld! afgezien van een foutje van mijn kant waardoor ik eerst het verkeerde scherm had, ging dit allemaal als een trein. Zoals je zelf al hebt ondervonden is het vervangen zelf een fluitje van een cent.

ik rijd weer rond met een perfect werkend scherm in mijn ZUmo

Als je wilt kan ik het nog wel even nazoeken wat en waar en hoe en zo

gr
Bas

Offline Robertehv

Re: Schermpje kapot zumo 500/550, iemand tips?
« Reactie #7 Gepost op: 22 mei 2014, 16:58 »
Altijd goed om het even neer te zetten hier, kunnen anderen later wel eens profijt van hebben.
KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.

Offline TransAlpGhost

Re: Schermpje kapot zumo 500/550, iemand tips?
« Reactie #8 Gepost op: 31 mei 2014, 15:38 »
Dat van elkaar scheiden is echt niet tedoen. Ik heb het bij mijn samsung s2 geprobeerd. En de repairshop vertelde me dat het ook eigenlijk niet te doen  is. Alles vervangen als je het zelf doet of bereid zijn om latet als nog alles te moeten vervangen.

Ik heb toen geleerd dat sommige how to's  op youtube goed gemonteerd zijn
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline Thinkfuture

  • "We zouden meer kunnen bereiken als we minder voor onmogelijk zouden houden"
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 445
  • Transalp pd10 '97 zw. T63-banden

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Schermpje kapot zumo 500/550, iemand tips?
« Reactie #9 Gepost op: 03 juni 2014, 20:36 »
Nieuwe schermpje opgehaald in Vessem en plekke geïnstalleerd. Werkt perfect! Ik zal 'm binnenkort weer even uit elkaar halen voor de foto handleiding.😳
Maar het is echt easy, alleen de contactstrips vastzetten is ff oppassen zodat het goed zit.

Offline Oldtimer

Re: Schermpje kapot zumo 500/550, iemand tips?
« Reactie #10 Gepost op: 03 juni 2014, 21:12 »
Proficiat Marc.

En nu niet meer mee naar de computer lopen, maar met de computer naar de Garmin de volgende keer. ;)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.